• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
796 indlæg • Side 27 af 54 • 1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 54

Indlægaf henschjell » tirs 3. mar 2009 18:38

Thomsen skrev:"Vores gode ven i Århus" = Peter W.?

Har du programmet til Russ Meyer-tingen? Det vil jeg da gerne se et billede af engang ved lejlighed.

Chisholm fokuserer klart mere på reklame/ rejse-tingene. Men de har da nogle flotte stumfilmsplakater, hvis man er til den slags. Jeg er selv mest interesseret i deres italienske samling. Jeg er begyndt at vende mig mere og mere den vej, fordi det er gået op for mig, at jeg nok er kommet ti år for sent i gang, hvis jeg skal få en fornuftig samling af danske genreplakater. Som det er nu, så dukker de bedste plakater kun op, når en af jer mere garvede vælger at sælge fra eller helt at kaste håndklædet i ringen. Eller måske er jeg bare utålmodig.
:wink:

Yep! Peter

Billede

Os de garvede, der har samlet i 3½ år :)
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Thomsen » tirs 3. mar 2009 20:29

Ja ja, tør du bare mit klynkeri af i fjæset på mig igen. :lol:

Jeg ser, hvad du mener... der er *lidt* mere spræld i programmet.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Thomsen » man 9. mar 2009 18:37

Fik i dag fra en venlig italiener:

Billede

PROFONDO ROSSO duo fogli (100x140cm). Jeg har ingen anelse om, det er den originale premiereplakat. På italienske premiereplakater er der ofte anført "prima edizione" eller "edizione di anno" efterfulgt af et årstal. Men det er ikke en fast regel, og det er ikke altid, der står noget. Det gør der f.eks. ikke på denne her. Der findes også en anden variant i røde og lilla toner, og jeg har hørt antydet, at det faktisk er den originale premiereplakat, og at denne her, den blå udgave, stammer fra en senere repremiere, men det er ikke noget, jeg har kunne få bekræftet nogen steder.

Fik desuden lige taget et billede af min danske RASHOMON - DÆMONERNES PORT:

Billede

Jeg indrømmer det blankt: Jeg fik bittesmå dollartegn i øjnene, da jeg fornylig opdagede, at RASHOMON stod som den næstdyreste danske filmplakat, der nogensinde er blevet registreret hos et af de internationale auktionshuse. Jeg har oven i købet blæret mig med, at Amerikanske Heritage Auctions solgte et eksemplar for $1400 tilbage i 2006. Men hovmod står som bekendt for fald, og i dag fik jeg endegyldigt bekræftet, at mit eksemplar er en repremiereplakat fra starten af 1980'erne. Der var også et par småting, jeg ikke rigtig kunne få til at passe. Dels er jeg aldrig før stødt på en rullet, dansk filmplakat fra 1950'erne, dels så kunne jeg heller ikke få distributøroplysningerne til at passe. RASHOMON fik dansk premiere omkring 1953-54, og Camera, der står anført som importør, er mig bekendt først grundlagt i 1960'erne. Og rigtigt nok: Den stammer fra en serie af Kurosawa-film, som Vester Vov Vov og Camera kørte i fællesskab. Den genbruger godt nok originalens motiv, der er hentet fra et japansk træsnit i Nationalmuseets samling, men vurderingen er selvfølgelig ubetydelig i forhold til de 7000-8000kr, som originalen kunne indbringe. Ikke at jeg ville have solgt den alligevel. Oh, well... sådan kan man tage fejl. :)
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf henschjell » tirs 10. mar 2009 14:05

Thomsen skrev:Fik i dag fra en venlig italiener:

Billede

PROFONDO ROSSO duo fogli (100x140cm). Jeg har ingen anelse om, det er den originale premiereplakat. På italienske premiereplakater er der ofte anført "prima edizione" eller "edizione di anno" efterfulgt af et årstal. Men det er ikke en fast regel, og det er ikke altid, der står noget. Det gør der f.eks. ikke på denne her. Der findes også en anden variant i røde og lilla toner, og jeg har hørt antydet, at det faktisk er den originale premiereplakat, og at denne her, den blå udgave, stammer fra en senere repremiere, men det er ikke noget, jeg har kunne få bekræftet nogen steder.

Den har vi også kigget lidt på. Og op i rxven med om det er en repremiere,
for vi er enige om, at det er klart den fedeste udgave!
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Indlægaf Thomsen » tirs 10. mar 2009 19:15

:D

Jeg tror faktisk, jeg bedst kan lide den anden variant. Jeg ved det ikke helt. Har svært ved at beslutte mig. Var også tæt på at købe den anden på et tidspunkt, men den var alt for slidt i forhold til prisen. Det endte med, at kinoart.net købte den og nu forsøger at pushe den for €160. :lol:
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Jack J » søn 5. apr 2009 22:59

Et par nye til samlingen:

Black magic
Billede

Attack of the mushroom people
Billede

Den her har jeg IKKE købt, men check den lige ud! :D :lol:
Rats (eng. titel i Thailand "Blood kill", LOL)
Billede
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » man 20. apr 2009 10:00

Vedr. den PROFONDO ROSSO-plakat jeg postede ovenover: Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med en italiensk samler (som i øvrigt er manager for Deodato, Bava og Stivaletti), og han har undersøgt sagen for mig. Den blå udgave *er* en repremiereplakat, som jeg havde hørt. Den alternative lilla/ røde variant er fra filmens originale premiere. Den må jeg jo så ha' fat på. :D

Han har faktisk tilbudt mig, at jeg kunne købe hans eksemplar, fordi han forsøger at spare sammen til et par *meget* dyre italienske noir-plakater, men prisen var liiiige pebret nok for mig. I samme omgang forsøgte han at afsætte sine "4-sheets" af SUSPIRIA og PROFONDO, begge signerede af Daria Nicolodi og Argento selv. Men $1200 for et par kragetæer er fantasipriser - selv i mine naive øjne. :shock: :lol:

Jeg er lidt spændt på at høre, om han har fået dem solgt på weekendens Fangoria convention i L.A.
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Jack J » fre 1. maj 2009 20:17

Et par nyheder udi mexikanske lobbycards :D

Crimes of the Black Cat
Billede

Naked you die
Billede

Two faces of terror
Billede

Terror of the she wolf
Billede

Nothing underneath
Billede

Dr. Jekyll vs. the wolfman
Billede

Dr. Jekyll vs. the wolfman
Billede
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » man 4. maj 2009 11:34

Pæne ting, Jack. Jeg gad også godt have nogle mexi-posters, men helst fra gamle, mexicanske gysere. Og de få gange jeg er stødt på nogle, har de enten været for dyre eller i for dårlig stand, fordi papiret, de er trykt på, er lavet af æselgødning og gamle tortillas e.l.

Nå, men jeg fik lige fat i denne her:

Billede

Ikke ligefrem i den allerbedste stand, men den er jo svær nok at finde. Papiret er - som det kan ses af genskinnet fra blitzen - med en lettere blank overflade. Er der nogen, der ved, om der eksisterer en anden, ældre version? Efter min temmelig begrænsede erfaring dukkede "glossy" plakater først op i 1970'erne, men jeg kan jo sagtens tage fejl.
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf henschjell » man 4. maj 2009 13:18

Thomsen skrev:
Nå, men jeg fik lige fat i denne her:

Billede

Ikke ligefrem i den allerbedste stand, men den er jo svær nok at finde. Papiret er - som det kan ses af genskinnet fra blitzen - med en lettere blank overflade. Er der nogen, der ved, om der eksisterer en anden, ældre version? Efter min temmelig begrænsede erfaring dukkede "glossy" plakater først op i 1970'erne, men jeg kan jo sagtens tage fejl.

Der findes en ældre udgave af plakaten (litografisk) artworket er ikke lang fra
hvad man kender, fra de internationale plakater. Mener at huske, at det er en Wenzel.
Peter W. Har eller har haft den til 1200 gode finanskriseramte danske kr.Billede
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Indlægaf Jack J » man 4. maj 2009 21:57

Thomsen skrev:Pæne ting, Jack. Jeg gad også godt have nogle mexi-posters, men helst fra gamle, mexicanske gysere. Og de få gange jeg er stødt på nogle, har de enten været for dyre eller i for dårlig stand, fordi papiret, de er trykt på, er lavet af æselgødning og gamle tortillas e.l.

Haha, nåhh, det er derfor, de lugter så'n!

Nu er dem, jeg har købt, jo iø ikke plakater, men store lobbycards. Jeg tror vist slet ikke, jeg er faldet over mexikanske plakater. Apropos, så modtog jeg lige bogen HISPANIC HORRORS i dag med posten:

http://www.midnight-media.net/id7.html
(scroll down)

:D

Billede
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » man 4. maj 2009 22:13

Thomsen skrev:Billede

Har altid syntes at den var pudsigt at Tuco optræder to gange på plakaten!!
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Diabolik » man 4. maj 2009 22:21

Jack J skrev:Et par nyheder udi mexikanske lobbycards :D

Crimes of the Black Cat
Billede

Nothing underneath
Billede

Super congrats, Jack, med de to 'danske' lobbycards!!! 'Syv Mord i København' og 'Modelmorderne'!!!! :D

/D

PS. Og Werewolf Woman er sgu' osse for flot!!!!
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Jack J » man 4. maj 2009 22:36

Thanks. 8)
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » tirs 5. maj 2009 12:40

Jack J skrev: Apropos, så modtog jeg lige bogen HISPANIC HORRORS i dag med posten

Den har jeg også købt fornylig. Jeg kan meget godt lide Midnight Medias små bøger/ hæfter. De er gode som inspiration til ting, man ikke har set.
Brugeravatar
Thomsen

ForegåendeNæste

Skriv et svar
796 indlæg • Side 27 af 54 • 1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 54

Tilbage til Sniksnak