• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
21 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Indlægaf Dreyer » fre 27. maj 2005 13:53

Det var da en fantastisk historie... Den exhibitionistiske Darth kunne med fordel fuldende sit outfit med et selvlysende kondom til når han trækker sit "lyssværd". *bzzz*
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf Esben » søn 29. maj 2005 20:25

den blev optaget i Finse, Norge som vist nok er langt ude - selv i Norge! Der er i episode I-II ligeledes blevet skudt på location, men det synes jeg selv er svært at se, eftersom CGI stadig fylder i baggrunden eller er ligefrem en drivende "karakter" for de enkelte scener.

har dog ikke set episode III[/quote]
Brugeravatar
Esben

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Indlægaf Kilgore » søn 29. maj 2005 22:57

Ang. location shooting i de nye film.
- Alderaan blev optaget i Schweitz
- Wookiernes planet Kashyyk blev garanteret også optaget på en strand et eller andet sted på jorden.
- Naboo er optaget i Italien.
- Lavaen på Mustafar er til dels optagelser af Edna's nyeste udbrud.
- En del af de andre shots er fra Australien.

Men de kunne naturligvis bare have haft Ewan og Hayden til at klatre rundt og kæmpe på en vulkan i udbrud. Det ville deres agenter og advokater nok have været helt vilde med, for ikke at nævne skuespillerne selv.

Ang. CGI
Helt ærligt folkens. Indse dog at det er CGI der er måden at lave Sci-Fi på idag. Eller i havde måske ventet at se en handpuppet, stop-motion figurer eller en mand i en stor gummidragt i Episode III?
Er i også forargede over at Spielberg ikke river halvdelen af LA (eller hvilken by det nu er) i War Of The Worlds?

Ang. Plot/Story
Det er et eventyr i rummet og det har det altid været. Var historien så unik og fantastisk i de gamle... I think not.
En ung mand møder en gammel troldmand der giver ham et magisk sværd som han skal bruge til at bekæmpe den onde kejser/konge og den sorte ridder. Undervejs møder han en godhjertet bandit og nogle sjove hjælpere og sammen redder de en ung smuk prinsesse. Hvor har vi set/hørt det før? Nå ja... i et utal af eventyr.

Humoren og skuespillet har sgu da aldrig været oscar/gyldne palmer/guldbjørns materiale. Hverken i de gamle eller i de nye.

På trods af alt det elsker vi de gamle og personligt synes jeg de nye er flotte og underholdende historier. Jeg går ikke ind for at se The Machinist eller HEAT når jeg ser Star Wars. Jeg går ind for at blive underholdt.

Ang. Kritikken
Jeg har lidt indtrykket af at megen af den kritik der kommer imod de nye film stammer fra at folk er vokset op med de gamle, og at de ikke er vilde med at der bliver rørt ved dem og det univers der nu er en del af vores kultur, ligesom Tolkiens univers.
Da lucas lavede de nye film stod han overfor en umulig opgave har jeg indtrykket af. Han vidste jo nok på forhånd at han aldrig kunne gøre alle tilfreds. Det samme gælder Peter Jackson og Sam Raimi samt Bryan Singer. Alle 4 skulle de igang med at filmatisere historier som et utal af mennesker havde deres helt egen forestillinger om. Der vil altid være folk der siger at Spiderman ser forkert ud eller Mary Jane Watson er forkert (som eks. mig selv), at X-Men er helt forkerte eller at Tom Bombadil skulle have været med i LOTR samt at Enterne er helt forkerte.
Brugeravatar
Kilgore

Geografisk sted: mælkevejen

Indlægaf Kristensen » søn 29. maj 2005 23:10

Kilgore skrev:Jeg har lidt indtrykket af at megen af den kritik der kommer imod de nye film stammer fra at folk er vokset op med de gamle, og at de ikke er vilde med at der bliver rørt ved dem og det univers der nu er en del af vores kultur, ligesom

Ikke mig. Jeg har aldrig været Star Wars fan og jeg synes SW III er noget bras udelukkende baseret på hvordan jeg ville bedømme enhver anden film. Udfra de kriterier mener jeg at SWIII er en dårligt instrueret og på alle punkter totalt uvisionær og ligegyldig film.

Kristensen
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Boobman » tirs 31. maj 2005 20:18

Kilgore skrev:Ang. CGI
Helt ærligt folkens. Indse dog at det er CGI der er måden at lave Sci-Fi på idag. Eller i havde måske ventet at se en handpuppet, stop-motion figurer eller en mand i en stor gummidragt i Episode III?
Er i også forargede over at Spielberg ikke river halvdelen af LA (eller hvilken by det nu er) i War Of The Worlds?
Ang. Kritikken
Jeg har lidt indtrykket af at megen af den kritik der kommer imod de nye film stammer fra at folk er vokset op med de gamle, og at de ikke er vilde med at der bliver rørt ved dem og det univers der nu er en del af vores kultur, ligesom Tolkiens univers.

Det er jeg nu på ingen måde enig i, at kun CGI er vejen frem for sci-fi genren. At det bruges i overflod idag er selvfølgelig klart, men det er jo netop et af kritik-punkterne ved SW filmene; computer overkill. Man føler jo næsten man er midt i et PC-spil uden pusterum.

Tag fx. TIME MACHINE remake'et, her måtte man "naturligvis" plastre fremtiden til med kæmpe bygningslandskaber, osv, hvem siger fremtiden ser sådan ud ? Det er selvfølgelig fri fantasi og filmmagernes valg, men man kunne jo også have gået i den anden retning og valgt en mere enkelt vision. -Det havde så til gengæld måske "skræmt" yngre folk væk af "kedsomhed".

Der er vel næppe tvivl om at film som RUMREJSEN 2001, WESTWORLD, SOLARIS eller THX 1138 ville se anderledes ud idag, mindre sterile, selv dengang havde man tekniske muligheder til at lave dem "større" men valgte noget simplere. Hvorfor skulle man ikke også kunne gøre det idag ? Jeg ser ikke der er noget galt med stop-motion, selv elsker jeg dukkefilm, og netop den eventyrlige charme mangler film idag hvor alt skal være "perfekt".
Brugeravatar
Boobman

Geografisk sted: Odense, DK

Indlægaf Skøtt » ons 1. jun 2005 14:44

Chewbaccas planet var kongen. Jeg skreg af grin hver gang Wookierne poserede - de så menneskelige ud på en abeagtig måde. En skam de ikke var mere med.
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Foregående

Skriv et svar
21 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm