• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Kræmmermarkedet ‹ Tips

Her kan du poste nyt om tips om tilbud over alt i verden.
Skriv et svar
21 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Russ Meyer-boks

Indlægaf Jack J » man 27. apr 2009 03:39

Jeg har netop bestil denne kæmpe Russ Meyer-boks med 18 (!!) film fra UK. Hos Amazon koster den inkl. porto £43 (lige under 360 kr.), som omregnet bliver ca. 20 kr. per disk!!! :D

1. Vixen
2. Supervixens
3. Beneath The Valley Of The Ultravixens
4. Mondo Topless
5. Up!
6. Faster Pussycat Kill! Kill!
7. Lorna
8. Mudhoney
9. Wild Gals Of The Naked West
10. Blacksnake
11. Motorpsycho
12. Good Morning & Goodbye
13. Cherry, Harry and Raquel
14. Pandora Peaks
15. Finders Keepers, Lovers Weepers
16. The Immoral Mr Teas
17. Eve And The Handyman
18. Common Law Cabin

Desværre findes der ikke perfekte udgaver af filmene i det korrekte format, men de engelske dvd'er går for at være de bedste versioner, der er (og desværre ser det IKKE ud til, at man skal gøre sig forhåbninger om bedre versioner. Ejerskabet over filmene er gået til de folk, der tog sig af Meyer, da han var syg, og tilsyneladende bryder de sig IKKE om hans film!! :shock: ).

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B000 ... -1&seller=

Billede
Senest rettet af Jack J tors 22. apr 2010 17:29, rettet i alt 3 gange.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » man 27. apr 2009 10:22

Den er sørme flot. Jeg har selv de fire franske DVD'er + de danske fra Nordisk + denne asiatiske box, som indeholder EVE AND THE HANDYMAN, WILD GALS OF THE NAKED WEST, MOTOR PSYCHO, MUDHONEY, FINDERS KEEPERS... og BLACKSNAKE!

Billede

Der findes vistnok yderligere en asiatisk box.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 27. apr 2009 13:40

Cool! Indeholder nogen af dine udgivelser film, som ikke er med i den engelske boks?
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » man 27. apr 2009 14:14

Ikke så vidt jeg lige kan overskue, nej. Jeg mener som sagt, at der var en tilsvarende asiatisk box mere, men den ser ud til at være uopdrivelig nu. BEYOND THE VALLEY OF THE DOLLS er ude som selvstændig dobbelt-DVD.
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 1. maj 2009 20:38

Ralle, ralle... Jeg fik min boks i dag! Jeg var bange for, at den måske ville have været halvsmadret, når den var så stor, men heldigvis havde Amazon puttet den i en kæmpe kasse, så den ankom i perfekt stand. De 18 film er fordelt på 12 dvd'er og der er en del ekstramateriale på nogle af dem, mens andre blot har trailer + TV-spot. Der er også kommetarspor med Mayer på flere af dem, og på FASTER, PUSSYCAT, KILL! KILL! er der også kommentarer med "banden". De eneste Russ Meyer-film, jeg havde set i forvejen, er hans 4 roughies, men det skal blive interessant at se de andre.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Ovesen » lør 2. maj 2009 08:24

Jack J skrev:De eneste Russ Meyer-film, jeg havde set i forvejen, er hans 4 roughies, men det skal blive interessant at se de andre.

Har manden i posen KUN set 4 Meyer film? Du skal tage en lang pause fra uncutforum og få set de film, Jack!
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » lør 2. maj 2009 12:49

Ovesen skrev:
Jack J skrev:De eneste Russ Meyer-film, jeg havde set i forvejen, er hans 4 roughies, men det skal blive interessant at se de andre.

Har manden i posen KUN set 4 Meyer film? Du skal tage en lang pause fra uncutforum og få set de film, Jack!

Øh, okay. Jamen så farvel da.

Imens ka' I andre jo se Filmsnobben trashe det store mesterværk BLACK DEVIL DOLL FROM HELL (jeg er bestemt ikke enig, men det er underholdende :lol: )

http://www.youtube.com/watch?v=WcdJDwIbzX8

-
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 29. nov 2009 06:55

I mit første indlæg fra april nævnte jeg, hvorledes boksen kun kostede £43 og nu er den sgu næsten ned på det halve!!

http://www.amazon.co.uk/Russ-Meyer-Coll ... 095&sr=8-1

:shock: :shock:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf bonogo » tirs 12. jan 2010 20:39

Jack J skrev:I mit første indlæg fra april nævnte jeg, hvorledes boksen kun kostede £43 og nu er den sgu næsten ned på det halve!!

Tak for linket har lige bestilt boxen, har i forvejen den danske box med 6 dvd´er
Brugeravatar
bonogo

Indlægaf Jack J » tirs 12. jan 2010 21:42

bonogo skrev:
Jack J skrev:I mit første indlæg fra april nævnte jeg, hvorledes boksen kun kostede £43 og nu er den sgu næsten ned på det halve!!

Tak for linket har lige bestilt boxen, har i forvejen den danske box med 6 dvd´er

Det var da så lidt. :D

Den engelske boks er iø den bedste måde at komme til at se filmene på pt.!! Billedkvaliteten er udemærket og (de fleste) i fullscreen. Sagen er den, at Russ Meyer havde ikke nogen familie, da han døde og dem, der nu har rettighederne til filmene, er dem, der passede ham i hans sidste år, hvor han led af demens (eller også var det Alzheimers). Problemet er bare, at de ikke er specielt interesseret i filmene og ikke agter at få dem restaureret og genudsendt. Ja, det lyder uhyrligt, men sådan er det altså.

De udgaver, der findes i denne boks er trukket over de samme videomasters, der blev brugt til vhs-udgaverne (ikke at dvd'erne er taget fra video, men fra videomasters, som er udemærket kvalitet) og derved kan man fx ikke udsende dem i lbx (da vhs'erne ikke var det). Den engelske boks er iø også bedre end de løse amk udgaver (efter hvad jeg har læst mig til, jeg har dem ikke), som mangler alt det ekstra, der er med her. Så alt i alt er den UK-boksen den bedste udgave, selvom den ikke er helt ultimal.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Goodbyte » tirs 12. jan 2010 22:26

Tak for link! :D

Den er hermed bestilt. :D
Mine DVD'er
Brugeravatar
Goodbyte

Geografisk sted: Odense

Indlægaf bonogo » ons 13. jan 2010 17:43

Jack J skrev:
bonogo skrev:

Det var da så lidt. :D

Den engelske boks er iø den bedste måde at komme til at se filmene på pt.!! Billedkvaliteten er udemærket og (de fleste) i fullscreen. Sagen er den, at Russ Meyer havde ikke nogen familie, da han døde og dem, der nu har rettighederne til filmene, er dem, der passede ham i hans sidste år, hvor han led af demens (eller også var det Alzheimers). Problemet er bare, at de ikke er specielt interesseret i filmene og ikke agter at få dem restaureret og genudsendt. Ja, det lyder uhyrligt, men sådan er det altså.

De udgaver, der findes i denne boks er trukket over de samme videomasters, der blev brugt til vhs-udgaverne (ikke at dvd'erne er taget fra video, men fra videomasters, som er udemærket kvalitet) og derved kan man fx ikke udsende dem i lbx (da vhs'erne ikke var det). Den engelske boks er iø også bedre end de løse amk udgaver (efter hvad jeg har læst mig til, jeg har dem ikke), som mangler alt det ekstra, der er med her. Så alt i alt er den UK-boksen den bedste udgave, selvom den ikke er helt ultimal.

Hej ærgeligt at der ikke er nogle udsigter til at filmene kommer i en remaster udgave, jeg synes at det er superfede kultfilm. Jeg så min første Russ Meyer film på tv2 Zulu for en del år siden og faldt med det samme for hans stil.

Har i øvrigt lige modtaget min julegave fra min kone en plakat (genoptryk på canvas) af 1. udgave af FAster pussycat kill kill til hjemmbiffen.

Er der nogle der ved om dder findes lignende film af andre instruktører?
Senest rettet af bonogo ons 13. jan 2010 17:51, rettet i alt 1 gang.
---The world is yours---
Brugeravatar
bonogo

Indlægaf Skøtt » ons 13. jan 2010 17:46

Jack J skrev:dem, der passede ham i hans sidste år

Billede

:lol:
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » tors 14. jan 2010 00:05

bonogo skrev:
Er der nogle der ved om dder findes lignende film af andre instruktører?

Der findes bestemt andre mere eller mindre sleazede amerikanske 70'er-produktioner, hvor den hårdkogte tone minder lidt om den, man finder i Meyers film - jeg har lige set PETS med Candice Rialson, som var glimrende (den er langt om længe kommet på dvd nu) - men Meyers stil kender jeg ikke umiddelbart nogen pendanter til. Og hans mere eksperimenterende film fra sidste halvdel af 70'erne er mig bekendt uden sidestykke.
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Thure » tors 14. jan 2010 22:15

Fedt. Tak for reminderen, Jack. Må få den bestilt hjem. Meyer er en af mine dårlige samvittigheder. Har set alt, alt for lidt.
Brugeravatar
Thure

Næste

Skriv et svar
21 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Tips