• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
66 indlæg • Side 2 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Indlægaf Thomsen » man 4. maj 2009 11:55

Flotte, flotte sager, Diabolik! Den der GRINDHOUSE ting, er det den japanske boks med den komplette, amerikanske biografudgave m.m.?

Jeg tror desværre ikke, jeg har så meget at bidrage med. Mht. plakaterne, så er mine nok hverken mere eller mindre sjældne end så mange andres herinde. Det er i hvert fald min opfattelse, at både Mads og Dennis har langt mere sjældne ting end jeg. De mest sjældne plakater, jeg har - i hvert fald dem, som jeg endnu ikke har set andre eksemplarer af - er nok den danske THE TRIP og så den gule variant af den danske plakat fra HARAKIRI. Begge har jeg tidligere postet i plakattråden.

Jeg har aldrig gjort særligt meget i limited editions af dvd'er, primært af hensyn til økonomien, selvom jeg da har været fristet en del gange. Jeg har de samme "limited editions" (som så er knap så begrænsede i virkeligheden), som så mange andre: 3-disk-udgaven af SUSPIRIA fra Anchor Bay, Book of the Dead-versionerne af EVIL DEAD I+II osv.

Det mest sjældne er nok denne her:

Billede

Det er - som de fleste herinde sikkert ved - den østrigske udgave af BLOOD AND BLACK LACE. Billedmæssigt er det stadigvæk den flotteste version på markedet, og så har den et passende fløjlsagtigt cover. Oplaget var, så vidt jeg husker, begrænset til 2000 eksemplarer, og jeg skal hilse og sige, at den koster et mindre landbrug i dag, hvis man - som jeg - var så dum ikke at springe på, dengang den udkom. Samme selskab har i øvrigt lige udgivet Fredas I VAMPIRI i en limited edition.

Ellers er der denne her:

Billede

HARD BOILED i udgaven fra Criterion Collection. Den udgik mindre end et år efter udgivelsen, fordi Criterion mistede rettighederne til den, så derfor er det en af de Criterions, der er trykt færrest af. På et tidspunkt gik den gerne for omkring 800-1000kr på eBay - ikke helt oppe i samme liga som selskabets første udgave af SALO, men alligevel... Jeg har ingen anelse om, hvad den er værd i dag, men bunden røg vist lidt ud af markedet, da det begyndte at blive oversvømmet med forfalskninger, og der samtidigt udkom bedre versioner af samme film fra andre selskaber. Det er en af de få film, jeg har betalt fuld pris for hos Laserdisken i sin tid, og i øvrigt også den første dvd jeg nogensinde købte.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Diabolik » man 4. maj 2009 15:45

Thomsen skrev:Billede

Wauuuuv, den er for fed den udgivelse!!! :shock: :shock: Den har jeg aldrig set før!!! Two thumbs up!!

Thomsen skrev:Den der GRINDHOUSE ting, er det den japanske boks med den komplette, amerikanske biografudgave m.m.?

Den indeholder den oprindelige amerikanske 'double feature'-version (incl. de 4 snyde-trailers) (http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=11675)

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Morbid Angel » man 4. maj 2009 17:03

Jeg har vistnok en koreansk udgave af Blueberry, som efter sigende skulle kun være i 50 eksemplarer, fordi selskabet som udgav den ikke havde rettighederne alligevel, koreandvds kom til at shippe den ud til ca. 50 før release datoen og jeg var en af dem.
Om de så fik rettighederne og måske sendte dem ud bagefter ved jeg ikke.

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf Diabolik » man 4. maj 2009 21:22

Morbid Angel skrev:Jeg har vistnok en koreansk udgave af Blueberry, som efter sigende skulle kun være i 50 eksemplarer, fordi selskabet som udgav den ikke havde rettighederne alligevel, koreandvds kom til at shippe den ud til ca. 50 før release datoen og jeg var en af dem.

Mvh

MA

Må man se et scan? :shock:
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Diabolik » man 4. maj 2009 21:42

Diabolik skrev:Indrømmet, jeg var ok underholdt da jeg fik set det ext. udgave...

Så har du dårligere filmssmag end jeg frygtede Diabolik :lol:

Håber at disse kan rette lidt op på min dårlige filmsmag :D:

Måske ikke en limited edition, men det tog mig 3/4 år på en thailandsk venteliste at få fat i den!!
Billede
Billede

A Better Tomorrow I-III - Koreansk udgave
Billede
Billede

Billede
Billede

Bruce Lee Collection - Koreansk udgave
Billede
Billede

Billede
Billede

Billede
Billede

Billede
Billede

Billede
Billede

Desværre er der ikke engelske undertekster på High Crime (La Polizia Incrimina)... Men det er der heldigvis på From the Police with Thanks (La Polizia Ringrazia)!!!
Billede
Billede

Med varmefølsomt cover! :lol:
Billede
Billede
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » man 4. maj 2009 22:43

Nu har der jo kun været postet DVD'er, men Diabolikmanden nævnte jo, at alt kan bringes i denne tråd, så her er ikke overraskende et par sjældenheder på video:

WOLF DEVIL WOMAN!!!
En af mine favoritfilm fra HK og denne vhs er ufatteligt sjælden. Jeg er kun faldet over den een eneste gang og det var kun fordi en svensker selv tilbød mig den for at få en anden sjældenhed fra min samling. Filmen kan fås på vcd uden tekster og på (også sjælden) dubbet vhs. Denne vhs er MED tekster.
Billede

ZIMATAR. Über-über-sjælden japansk vhs! Den eneste engelskdubbede udgave af denne i sig selv sjældne film. Findes kun på dvd i tyskland i en lortekopi.
Billede

Jamen jamen, vil sjældenheder dog ingen ende tage!!! Ultra-over-über sjælden udgave af denne sjældne og kanon-underholdende HK film med zombier, kannibaler, kungfu og hævn!! På Betamax!!

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Denne film, SPACE ISLAND (Antonio Margheriti), er halvsjælden på dansk vhs...

Billede

...men glem det: filmen er nemlig en sammenklippet TV-serie, som kun har været udsendt et sted i verden til hjemmebio, nemlig Japan, og videoserien er hypersjælden:

Billede

Billede

Og sidst, men ikke mindst... Celestials sjældne udgave af LOST SOULS (af T. F. Mou, manden bag MAN BEHIND THE SUN). Den kan nu nemt købes på dvd i USA, men dette er den oprindelige HK-udgivelse på VCD. Den kom aldrig på dvd og den forsvandt næsten med det samme. Muligvis fordi den blev trykt i et mindre oplag end normalt grundet filmens "uhelddige" (set fra kinesisk side) portræt af Kina som et land folk forsøgte at slippe bort fra.

Billede
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » tirs 5. maj 2009 09:43

Jack J skrev:Billede

Det blev også udsendt nogle Ocean Shores (mener at de blev distribueret af Video International via Magnum Video) i Danmark... Ved du noget om hvor mange titler?

Jack J skrev:Billede

Wauvvv!!! :shock: Det er nok den mest velholdte papbox-udgave jeg nogensinde har set!!!! Der er jo næsten ingen slitage i hjørnerne eller ridser!!! Superflot eksemplar!!!

/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » tirs 5. maj 2009 10:26

Diabolik skrev:Det blev også udsendt nogle Ocean Shores (mener at de blev distribueret af Video International via Magnum Video) i Danmark... Ved du noget om hvor mange titler?

Nej, jeg kender kun dem, jeg har nævnt i VI-tråden (8 var det vist) og de er rigtige VI-udgivelser. Ikke noget Magnum Video.

Billede

Billede

Ja, CURSE står nærmest som om den netop er ankommet med en tidsmaskine! Jeg måtte også spise øllebrød med vand på hele ugen derefter.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Morbid Angel » tirs 5. maj 2009 10:27

Diabolik skrev:
Morbid Angel skrev:Jeg har vistnok en koreansk udgave af Blueberry, som efter sigende skulle kun være i 50 eksemplarer, fordi selskabet som udgav den ikke havde rettighederne alligevel, koreandvds kom til at shippe den ud til ca. 50 før release datoen og jeg var en af dem.

Mvh

MA

Må man se et scan? :shock:
/D

Jo når jeg engang finder den igen har ca 2500 film pakket ned i aliminiums cd bokse.

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf Diabolik » tirs 5. maj 2009 10:38

Jack J skrev:
Diabolik skrev:Det blev også udsendt nogle Ocean Shores (mener at de blev distribueret af Video International via Magnum Video) i Danmark... Ved du noget om hvor mange titler?

Nej, jeg kender kun dem, jeg har nævnt i VI-tråden (8 var det vist) og de er rigtige VI-udgivelser. Ikke noget Magnum Video.

Det var disse Magnum'er jeg tænkte på... har vist en mere... et eller andet sted!!
Billede

Jack J skrev:Ja, CURSE står nærmest som om den netop er ankommet med en tidsmaskine! Jeg måtte også spise øllebrød med vand på hele ugen derefter.

Tjah, det har vi vist alle prøvet!!!! :wink:

/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » tirs 5. maj 2009 10:38

Og her er så lige min Video International-plakat med hele Super Eastern Serien 8)

Billede
Senest rettet af Jack J tors 7. maj 2009 16:14, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 5. maj 2009 10:44

Diabolik skrev:
Jack J skrev:

Det var disse Magnum'er jeg tænkte på... har vist en mere... et eller andet sted!!
Billede

Jack J skrev:Ja, CURSE står nærmest som om den netop er ankommet med en tidsmaskine! Jeg måtte også spise øllebrød med vand på hele ugen derefter.

Tjah, det har vi vist alle prøvet!!!! :wink:

/D

Nå ja, selvfølgelig. Den der har jeg også. Fik den lige efter jeg selvfølgelig havde punget ud for et amk bånd. :x

Jeg tror vist nok, at jeg har mere eller mindre alle dem fra plakaten, men desværre er Ghostly Face den eneste, som jeg har med det flotte tegnede omslag. Jeg synes, de alle sammen ser gevaldigt fede ud! Desværre blev de genudgivet med anderledes kedelige omslag, som VIRKELIG var kedelige!! Alle 8 film havde nemlig fået det samme omslag med en ninja (der ikke var med i nogen af filmene) og så havde de bare fået klasket et nummer på, 1-8. :? :?
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » tirs 5. maj 2009 10:53

Jack J skrev:Jeg tror vist nok, at jeg har mere eller mindre alle dem fra plakaten, men desværre er Ghostly Face den eneste, som jeg har med det flotte tegnede omslag. Jeg synes, de alle sammen ser gevaldigt fede ud! Desværre blev de genudgivet med anderledes kedelige omslag, som VIRKELIG var kedelige!! [...]

Og VIRKELIG grimme!!!!! Jeg tror aldrig, at jeg har set nogle af de tegnede covers, udover Spøgelsesansigtet!!!
Cool plakat forøvrigt!!!! 8)
/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » tirs 5. maj 2009 11:02

Thanks. Og ja det er den. Indkøbt inde på filmmessen (#2) af ham fra Filmudlejningen. :D

Har du selv Ghostly Face? Den er mega sjælden og det danske bånd udemærker sig ved at være i letterbox og uklippet (er jeg 99% sikker på, jeg har også den undertekstede udgave, men har endnu ikke giddet sammenligne, lol), og den findes naturligvis ikke på dvd... selvom *alting jo kommer på dvd* :lol: :lol: :lol:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » tirs 5. maj 2009 11:10

Jack J skrev:Har du selv Ghostly Face?

Nej, ikke længere... :oops:

Jack J skrev:selvom *alting jo kommer på dvd* :lol: :lol: :lol:

According to who??? Garp??? :lol: :lol: :lol:

/D
Brugeravatar
Diabolik

ForegåendeNæste

Skriv et svar
66 indlæg • Side 2 af 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Tilbage til Sniksnak