• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Ikke-genrefilm

Diskussionsforum for alle de film, der ikke hører til under genre-film. Kort sagt dine guilty pleasures, det nyeste mainstream-drøn eller fortidens klassikere og arthouse-kuriøsiteter.
Skriv et svar
7 indlæg • Side 1 af 1

Easy Rider.

Indlægaf Michael89 » ons 6. maj 2009 16:56

Jeg skriver opgave om Easy Rider med perspektivering til ungdomsoprøret i slut 60erne.

Er der nogen der kender eller kan anbefale litteratur om dette emne el lign? Alt fra bøger, artikler til diskussioner på internetforummer ;)

På forhånd tak.
Michael89

Indlægaf Anders » ons 6. maj 2009 18:32

Jeg vil med det samme anbefale både bogen og filmen "Fear and Loathing in Las Vegas". Bogen er skrevet af Hunter S. Thompson som har skrevet mange bøger om emnet..
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Kristensen » ons 6. maj 2009 18:53

Anders skrev:Jeg vil med det samme anbefale både bogen og filmen "Fear and Loathing in Las Vegas". Bogen er skrevet af Hunter S. Thompson som har skrevet mange bøger om emnet..

Måske mere relevant at læse hans bog om Hells Angels end om to journalister på syre til et ørkenracerløb ;-)
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » ons 6. maj 2009 22:28

Kristensen skrev:
Anders skrev:Jeg vil med det samme anbefale både bogen og filmen "Fear and Loathing in Las Vegas". Bogen er skrevet af Hunter S. Thompson som har skrevet mange bøger om emnet..

Måske mere relevant at læse hans bog om Hells Angels end om to journalister på syre til et ørkenracerløb ;-)

:lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Anders » ons 6. maj 2009 23:33

Tjoo måske ^^ men nu tænkte jeg på, hvis man ville lægge en lille bemærkning omkring sammenhængen mellem road-trips og drugs i de 2 film? xD
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Michael89 » søn 10. maj 2009 12:47

Hejsa! mange tak for de forskellige svar. Jeg har både læst og set Fear and loathing.. og mener også at de kan sættes i den sammenhæng. Men tænker mere på om der er nogen der kender til litteratur med "Easy rider" som hovedpunkt?

Siden filmen er blevet kaldt " Touchstone of a generation" eller noget i den stil tænkte, jeg at der kunne været skrevet noget om filmen i en historisk og kulturel kontekst?
Michael89

Indlægaf Skøtt » søn 10. maj 2009 19:59

Du kunne jo læse Easy Riders Raging Bulls. Den er dog mere anekdotisk og historisk anlagt end analytisk. Men det er sgu altid sjovt at læse om Dennis Hopper uanset hvad.
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Skriv et svar
7 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Ikke-genrefilm