Nu skal der jo ikke lægges skjul på, at jeg stadig har gang i en egentlig simpel, men samtidig utrolig besværlig mission. Jeg vil chokeres og skræmmes på det groveste.
Det er så her, at i kommer ind i billedet. Når man er en knægt på intet mere end 18 år, er der helt sikkert gået mig nogle ting forbi, af den grund, at jeg ikke har haft så mange år at være gyser-narkoman i.
Ligger i inde med viden om nogle film, som jeg helt sikkert burde se?
Jeg har tidligere fået anbefalet film som Kannibalmassakren. Den var dog lidt for oldschool og grotesk til, at jeg egentlig blev skræmt. Jeg har desuden haft et eller andet had til film, der foregår i en jungle, siden jeg som ung knægt blev dybt chokeret over en eller anden Indiana Jones film, hvor der vidst indgik nogle junglefolk, og et hjerte der skulle hives ud.
Film der derimod har været utrolig effektive for mit vedkommende, har været film som Inside, Martyrs, Murder Set Pieces (jeg ved egentlig ikke hvorfor?) og lignende.
Jeg er i skrivende stund på jagt efter August Underground, da jeg tror, at dette er noget for mig. Jeg har dog stadig ikke haft held til, at finde et sted der havde 1'eren på lager.
Men nu til det egentlige spørgsmål. Er der andre film, som jeg burde se i denne "kategori" ?
Helst ikke pre 1990.