• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
8 indlæg • Side 1 af 1

Keoma på DR1 kl. 23.10 i aften!

Indlægaf Ovesen » søn 17. jul 2005 20:05

DR1 er så venlige at vise Castellaris super dystre western, Keoma, i aften! Se Franco Nero mere sammenbidt en nogensinde -og se Olga Karlatos UDEN en splint i øjet!!!!

....eller stik din arm i en grenknuser, GRINGO!
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Dreyer » man 18. jul 2005 01:18

Et af Keomas mest fremtrædende træk må vist siges at være det gennemgående musikalske tema, der nærmest tildeles en narrativ funktion. Hvert 10. minut hører man den samme sang med en ny tekst, og det giver desværre filmen en ufrivilligt komisk dimension, men ødelagde dog ikke undertegnedes fornøjelse. Sangfunktionen deles mellem en kvinde, der skifter mellem en nervøst dirrende sopran og affekteret fuldregisterbrug, og en mand, hvis stemmebegavelse i bedste Leonard Cohen-stil definerer det absolutte nulpunkt: en ægte brummer. Det havde måske hjulpet, hvis temaet kun var blevet brugt i begyndelsen og i slutningen, og eventuelt med instrumental stemmebrug en enkelt gang i løbet af filmen. I mellemtiden kan man kun spørge: hvorfor er dette fantastiske soundtrack ikke blevet udgivet på cd?
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf Ovesen » man 18. jul 2005 09:16

Jeg er ganske uenig hvad soundtracket angår, men jeg er måske også mere end almindelig begejstret for Guido & Maurizio De Angelis, hvis svulstige toner har akkompagneret ikke så få af castellaris film. Soundtracket er ganske rigtigt ikke ude på CD, men kan heldigvis skaffes på vinyl (hvad der trods alt også passer sig bedre...). Jeg er dog sikker på, at et nummer eller to, har sneget sig ind på en af de utallige compilation CD'er der har oversvømmet markedet de sidste par år, men mon ikke Nils kan kaste mere lys over den sag?
Brugeravatar
Ovesen

• Hjemmeside

Indlægaf Dreyer » man 18. jul 2005 11:06

Jamen jeg kunne godt lide kompositionen - det var mere dens anvendelse, og især de til tider ubehjælpsomme tekster, der fik mig til at trække på smilebåndet... Jeg kunne godt lide anvendelsen, men den rørte altså også lidt ved lattermusklerne: "saaave Keooomaaa, saaave Keooomaaa!" :lol:
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf Kinski » tirs 19. jul 2005 11:25

#%&¤§!! Mit indlæg er lige gået tabt af uransagelige årsager - damn! Men her kommer det igen. Keoma er ude på cd fra selskabet Hexacord. Sammen med tre andre scores af De Angelis: Il Cacciatore di Squali / Arrivano i Vostri / Il Grande Oceano di C. C.
Hvis jeg husker ret, så er der 10 tracks til Keoma. Det første er tittelmelodien i instrumental form og det 10. er tittelmelodien med vokal. Cd'en har nogle år på bagen, så den kan måske være vanskelig at opdrive. Når de først er udgået, så bliver de svine dyre på ebay.

Gode steder at købe italiener soundtracks:

CAM (http://www.camoriginalsoundtracks.com)
Selskabets cd'ere ligger mellem 9-10 euro stykket og køber man minimum 3 er forsendelsen gratis.

INTERMEZZOMEDIA (http://www.intermezzomedia.com/)
Nok det bedste sted overhovedet. Har udgivelser fra de mest obskure selskaber. Man betaler for det, men til gengæld kan man finde det mest utrolige.
Kommende koncerter:

http://www.myspace.com/DoomedDenmark
Brugeravatar
Kinski

Geografisk sted: Amager
  • Hjemmeside

Var KEOMA komplet?

Indlægaf Kinski » tirs 19. jul 2005 11:34

Jeg husker de sendte KEOMA på dansk tv i '92 eller '93. Udgaven var komplet, men til gengæld var det en ugly fullscreen kopi (har den vist stadig på et gammmelt snasket videobånd). Jeg går ud fra at søndagens version var i widescreen?! Keoma er den bedste af de westerns, der kom i sidste halvdel af halvfjerdserne skarpt forfulgt af Mannaja, California og den ujævne med voldelige Four of the Apocalypse.
Kommende koncerter:

http://www.myspace.com/DoomedDenmark
Brugeravatar
Kinski

Geografisk sted: Amager
  • Hjemmeside

Indlægaf Dreyer » lør 27. aug 2005 00:20

Jeg har netop set Keoma med en kammerat, og han stillede et interessant spørgsmål: hvem er den mandlige vokalist? Min kammerat spekulerede håbefuldt over hvorvidt det var Nero selv, der brummede sig gennem sangteksten. Den mandlige vokalists tykke accent er nemlig ikke ulig Neros. Jeg selv er skeptisk, men jeg er dog overbevist om, at hvis Nero kunne synge, ville det lyde som den mandsstemme, vi hører i filmens soundtrack.

Jeg har forøvrigt fået soundtracket på hjernen, og jeg går nu konstant derhjemme og synger:

"Lisa, Lisa now it's up to you,
as you run into the town, to set him free
it's your turn now, saaave Keoooma!"
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf Ovesen » lør 27. aug 2005 12:25

Vocalisten krediteres altid blot "Guy" og har lagt stemme til en del De Angelis soundtracks. Måske det er den ene af brødrene, Guido ?
Brugeravatar
Ovesen

• Hjemmeside

Skriv et svar
8 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm