• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
42 indlæg • Side 3 af 3 • 1, 2, 3

Indlægaf gorzelak » man 24. aug 2009 13:52

Jack J skrev:Linksne har nu fået lov til at stå siden lørdag. Skal det ses som udtryk for, at moderatorerne accepterer dem, er ligeglade, eller ikke checker forum særlig ofte? En udmelding om den generelle holdning (retningslinjer) ville også være fint.

Jeg er - ligesom Vang - ikke moderator, men har diskuteret indlægget med redaktørgruppen siden jeg første gang læste det i går. Blandt redaktørerne er 1 neutral, 1 har ikke givet lyd fra sig, og 3 er for, at linket skal slettes - så det vil jeg gætte på, at det bliver inden længe (hvis forfatteren ikke selv gør det). Og jeg har foreslået at vi efterfølgende udformer et egentlig reglement for posteringer på forummet.

Min egen holdning er, at linket skal væk. Mange, herunder yngre forumbrugere, vil givetvis læse hen over advarslen i indlægget, og man skulle gerne kunne navigere rundt herinde uden at risikere at få autentiske mordbilleder smidt i hovedet. Man er selvfølgelig velkommen til at diskutere underholdningsværdien af hhv. virkelig og fiktiv vold - hvis der virkelig er noget at diskutere - men ideen med Uncut er ikke (hvis nogen skulle være i tvivl) at levere rammen for en præsentation af regulære dødsvideoer som underholdning. Eller happy slapping for den sags skyld - før nogen får fikse ideer.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » man 24. aug 2009 14:17

Tak for et tiltrængt indlæg Gorzelak.

Især af hensyn til de yngre, letpåvirkelige forumbrugere, føler jeg mig nødsaget til at tilføje, at det ikke kan gå hurtigt nok med at få fjernet skidtet.

I det hele taget er jeg dybt forundret og forarget over, at det link (samt de kommentarer der evt. måtte være med til at promovere videoen) ikke for længst er blevet fjernet. Der er ingen grund til hverken at gøre opmærksom på eller øge tilgængeligheden af den slags svineri.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Kristensen » man 24. aug 2009 17:28

Så er linket "slettet". Tråden er selvfølgelig bevaret, så folk kan diskutere det principielle i emnet.

/Kristensen

PS: Hvis folk undrer sig over at jeg ikke har slettet indlægget før er det fordi jeg ventede for at veje den generelle stemning omkring tråden. Jeg ser min moderatorrolle som en demokratisk rolle ikke en lovgivnings/dømme-rolle. Dog forbeholder jeg mig altid ret til at slette Jacks J's profil igen ved et uheld, sker dog kun når jeg er beruset ;-)
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 24. aug 2009 17:33

Tre gange!!! :x
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Staal » man 24. aug 2009 19:44

Ah, så er linket fjernet :)

Jeg undrer mig over, at jeg nu har muligheden for at redigere min oprindelige post. Måske jeg har været så stor en klovn, ikke at være logget ind sidst jeg prøvede.

Jack J skrev:Du starter en glimrende debat, som du stort set ikke deltager i, og nu lyder du næsten forudrettet over, at folk har en anden opfattelse af de links, end du selv har. Du kunne jo fx have deltaget i debatten og argumenteret for din egen holdning.

I øvrigt er det ikke rigtigt, at du ikke kan redigere i din egen post. Alle kan redigere deres egne indlæg. Der er en "edit"-knap i højre hjørne, du bare skal klikke på.

Jeg har ikke det store at byde på debatmæssigt. Jeg kan jo ikke være fortaler for, at den slags rent faktisk er etisk korrekt, da jeg slet ikke er af den holdning.

Ligeledes har jeg aldrig påstået, at jeg kan forsvare hvorfor jeg finder den slags interessant og spændende, udover at henvise til almen menneskelig nysgerrighed. Hvor folk opstiller grænser er jo så forskelligt, og der skal måske mere til at støde mig, end der skal til hos andre. Dermed ikke sagt, at jeg er uforstående overfor folk, der finder den slags modbydeligt og malplaceret. Jeg har jo trods alt altid givet udtryk for, at linket naturligvis skal fjernes, hvis folk ser et problem i, at det er tilgængeligt her på forumet.

Hvorvidt man så i det hele taget kan beskytte folk overfor den slags, er så en anden sag. Vil folk se det, skal de sku nok finde det. Og jeg tvivler stærkt på, at min henvisning til en video (med grundig advarsel forinden) inspirerer nogle folk til at gå på killing spree eller lignende.

I det hele taget synes jeg, at man efterhånden hører alt for meget om, at den slags kan påvirke folk. Hvad enten det er computerspil, voldsfilm, optagelser af halshugninger eller tæsk i folkeskolen, så tror jeg kun det er særligt udsatte folk, der vil blive "triggered" af den slags. Jeg kan altså ikke se nogen grund til, at det skulle have en reel indvirkning på folk og deres opfattelse af rigtigt og forkert i denne verden.

Til sidst, så ser jeg egentlig ikke den store forskel på dette og folk, der går op i true crime serier som FBI Files, Dødens Detektiver og hvad de ellers hedder. Jo, naturligvis er der stor forskel på hvad man ser, og hvordan tingene bliver fremstillet. Der er altså ingen tvivl om, at jeg udemærket er klar over, at der er stor forskel på at se optagelser af folks egentlige død og så at høre om den. Men selv FBI Files gør en tragisk død til et underholdningsprogram på landsdækkende TV, hvilket videoer som denne i det mindste ikke prøver på. Den udstiller bare menneskets ondskab i værste grad, til dem der skulle være interesserede.

Og til jer der ejer en Faces of Death film eller lignende - er der så virkelig så stor forskel på at købe den slags, og så at se dette på nettet?

Jeg håber noget af ovenstående giver mening. Jeg sidder og er lidt tidspresset, men følte at jeg lige måtte melde ud.
Staal

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Vang » man 24. aug 2009 20:22

gorzelak skrev:Eller happy slapping for den sags skyld - før nogen får fikse ideer.
Det har jeg hørt om. Er der nogen, der har nogle fede links? :wink:
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 24. aug 2009 20:31

Vang skrev:
gorzelak skrev:Eller happy slapping for den sags skyld - før nogen får fikse ideer.
Det har jeg hørt om. Er der nogen, der har nogle fede links? :wink:

Næh, men hvad om Ovesen cyklede over og gav dig et par flade, så ku' du få en af ungerne til at filme det med mobillos.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Maratonmanden » man 24. aug 2009 21:07

[color=black][color=black]
Vang skrev:
Det har jeg hørt om. Er der nogen, der har nogle fede links? :wink:[/quote
][/color][/color]

Her er en, de virker ihvertfald rimelig Happy :?
http://www.youtube.com/watch?v=bP8jVo9Z ... re=related

Bare rolig, ingen advarsel er vist nødvendig her :idea:
Maratonmanden

Indlægaf Maratonmanden » man 24. aug 2009 22:20

ok, gaaaab rimelig røvsyg...her er i det mindste lidt mere kreativitet. :idea:

http://www.youtube.com/watch?v=VOpN1ehC ... re=related
Maratonmanden

Indlægaf Nicolai » tirs 25. aug 2009 19:51

Jack J skrev:Tre gange!!! :x

Det kaldes vist stuearrest Jack. :mrgreen:

Og det glæder mig, at linket blev fjernet. Personligt vil jeg bestemt ikke have noget imod, at du handler egenrådigt i sådan et tilfælde Kristensen.
Senest rettet af Nicolai tirs 25. aug 2009 20:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » tirs 25. aug 2009 20:25

Nicolai skrev:
Jack J skrev:Tre gange!!! :x

Det kaldes vist stuearrest Jack. :mrgreen:

Hvis det ikke havde været for salige Gynther Meyer, så havde jeg end ikke kunnet gøre ham opmærksom på miseren (-erne!!). :?
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Re: 3 Guys 1 Hammer

Indlægaf Jack J » lør 29. aug 2009 04:08

Staal skrev:Link til filmen kan findes nedenunder.
http://www.youtube.com/watch?v=lNm5Hqow78I

- Se den på eget ansvar.

Hahaha.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Foregående

Skriv et svar
42 indlæg • Side 3 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Sniksnak