• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
3104 indlæg • Side 12 af 207 • 1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 207

Indlægaf Maratonmanden » tors 12. nov 2009 20:33

Ed Larsen skrev:
Maratonmanden skrev:Et lille udpluk af de seneste Vhs køb, byt og fund:

De tre australske ex-rentals er nogen jeg satte i omløb for nylig. Rart at se, at de har fundet et nyt hjem. :)

Vh Henrik

Nå for søren, jamen tak for det :) Thomas Winther som jeg købte dem af sagde godt nok han havde fået dem af en ven. Den græske var mest tiltænkt en anden samler(Finnen igen!), men er helt sikker på at beholde "Evelyn..." da coveret simpelthend er mageløst flot!

vh
mikkel
Maratonmanden

Indlægaf Maratonmanden » tors 12. nov 2009 20:52

Jack J skrev:
Maratonmanden skrev:Troed godt nok ikke da var publikum til sådan
noget tvivlsomt brass!

Et åbenlyst forsøg med humor :x

Var nu heller ikke tænkt som så meget anden, hehe måske lige
at tilbyde den i en bythandel med dig :)
Smider dig en pm senere!
Maratonmanden

Indlægaf Maratonmanden » fre 13. nov 2009 13:19

Mads Jensen skrev:
Maratonmanden skrev:Crazy horse and intelligent monkey??
Billede

http://hkmdb.com/db/movies/view.mhtml?i ... ay_set=eng

Den er vist lidt sjælden, især hvis den er widescreen og spilletiden bag på coveret passer? Den cirkulerer i en forkortet udgave på ca. 75 minutter, ca 15-20 minutter kortere end oprindeligt.

Ok, tak for infoen!Det ikke en genre jeg gør mig så meget i.
Desværre er formatet pan og scan men den løber 90 min!
On-screen titel er "Crazy horse and drunken monkey"!

vh
mikkel
Maratonmanden

Indlægaf Mads » fre 13. nov 2009 13:27

OK, tænkte det nok, det er ikke så mange af FilmLabs karatefilm der er lbx. Har desværre ikke set filmen, men det ligner solid underholdning.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Maratonmanden » fre 13. nov 2009 13:41

Mads Jensen skrev:OK, tænkte det nok, det er ikke så mange af FilmLabs karatefilm der er lbx. Har desværre ikke set filmen, men det ligner solid underholdning.

Så lidt af den i går. Lavbudget slapstick Kung fu må det hedde :)

slapsticken har jeg personligt svært ved at indstille mine hjernebølger
til, men Kung fu scenerne var top-notch!
Maratonmanden

Indlægaf Mads » fre 13. nov 2009 14:14

Det komiske element bliver meget udtalt i genren fra slutningen af 70'erne, det er nok mest af alt pga Jackie Chan.

Jeg tror at humoren i Hong Kong film generelt virker ret overdrevet og fjollet på de fleste vestlige seere. Men man kan vænne sig til meget!
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Maratonmanden » fre 13. nov 2009 15:18

Mads Jensen skrev:Det komiske element bliver meget udtalt i genren fra slutningen af 70'erne, det er nok mest af alt pga Jackie Chan.

Jeg tror at humoren i Hong Kong film generelt virker ret overdrevet og fjollet på de fleste vestlige seere. Men man kan vænne sig til meget!

Netop derfor har jackie chan heller aldrig vundet det store indpas hos mig,
hvilket selvfølgelig af synd da manden grundet sin kæmpe dedikerede fanskare selvfølgelig laver "udemærkede" film. Ja nogle vil selvfølgelig mene mesterværker ligefrem! Humoren er vel egentlig det
den er, overdrevent og fjollet! Hjempublikummet er jo vant til dette og
er vel delvist vokset op med det og for dem er det ikke fremmed.
For os andre vestligt doktrinerede filmfans synes det bare aparte når folk i
eller seriøse filmplots pludselig skejer ud i tåbelig lagkagehumor.

Og det da også min største hæmsko når jeg ser disse film.
At man tit føler handlingforløbet bliver brudt op da slapsticken absolut
skal forceres ind!

Men ja at man kan vænne sig til meget, var feks aldrig blevet italiansk
genrefilmfan hvis jeg ikke havde prøvet til igen og igen.

Kender ikke så mange af de fede Kung fu film udover enkelte som
Master of the flying guillotine som jo er fuld skrue næsten hele
vejen igennem :)

Ellers er jeg mere til den japanske martial art variant når jeg en sjælden gang imellem ser den slags! Specielt Kazuhiko Yamaguchis
Masutatsu Oyama trilogi med sonny chiba er fantastisk!!! :)

Men nævn gerne et par kung fu "mesterværker" titler? :)

vh
mikkel
Maratonmanden

Indlægaf Vang » fre 13. nov 2009 15:54

Lige fra hoften: "Iron Monkey" og "Once Upon a Time in China" skal du i hvert fald se. Om de falder i kung fu- eller fantasy-genren eller begge ved jeg ikke rigtig, men de er i hvert fald utroligt flotte, og der er smæk for skillingen hele vejen.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Maratonmanden » fre 13. nov 2009 16:37

Vang skrev:Lige fra hoften: "Iron Monkey" og "Once Upon a Time in China" skal du i hvert fald se. Om de falder i kung fu- eller fantasy-genren eller begge ved jeg ikke rigtig, men de er i hvert fald utroligt flotte, og der er smæk for skillingen hele vejen.

Tak, mener TV2Zulu viste "Once upon..." engang. Har også indtrykket
af at den skulle være rigtig flot og bliver tit nævnt some en a Li`s bedste.
Jet Li leverer ihvertfald varen i Gordon Chans "Fist of Legend" som var
ude på lejevideo engang i slut 90èrne tror jeg det var!

Iron Monkey har jeg vist på dvd et eller andet sted :?
Maratonmanden

Indlægaf Maratonmanden » fre 13. nov 2009 16:47

Fine anbefalinger, slet ikke det...men de hører nok mere til en senere
tid hvor jeg mere tænkte på "old-school kung fu".

Husker forresten jeg en gang havde The one-armed swordsman, med Wang
Yu, som ihvertfal er en kung fu klassiker af Cheh Chang.
Måske sku man få opgradet den til en flot dvd!

Iøvrigt var der ikke allerede en tråd om shawbrothers? :?
Maratonmanden

Indlægaf knockabout » fre 13. nov 2009 17:18

Spændende fund helt sikkert, og hvis jeg må nævne et par old-school klassikere så er The Bloody Fists, Beach of the War Gods, The Prodigal Son, The Hot the Cool and the Vicious, Mystery of Chessboxing og Born Invincible sikre hits til enhver lejlighed :D

Og fra Shaw Brother er følgende uundgåelige/must-see/fan favorites: 36th Chamber of Shaolin, Heroes of the East, samt snesevis af andre :wink:

Once upon a time in China blev faktisk vist første gang en fredag aften på TV2 for mange år side (før zulu's tid). Jeg kan stadig huske deres genre klasificering på avisernes TV sider, hehe, ikke noget med Aktion, Drama, eller lignende, som alle de andre film.. Næ denne film fik betegnelsen: Hong Kong Kinesisk Kung Fu Drama :lol:
knockabout

Indlægaf Maratonmanden » fre 13. nov 2009 17:52

knockabout skrev:Spændende fund helt sikkert, og hvis jeg må nævne et par old-school klassikere så er The Bloody Fists, Beach of the War Gods, The Prodigal Son, The Hot the Cool and the Vicious, Mystery of Chessboxing og Born Invincible sikre hits til enhver lejlighed :D

Og fra Shaw Brother er følgende uundgåelige/must-see/fan favorites: 36th Chamber of Shaolin, Heroes of the East, samt snesevis af andre :wink:

Once upon a time in China blev faktisk vist første gang en fredag aften på TV2 for mange år side (før zulu's tid). Jeg kan stadig huske deres genre klasificering på avisernes TV sider, hehe, ikke noget med Aktion, Drama, eller lignende, som alle de andre film.. Næ denne film fik betegnelsen: Hong Kong Kinesisk Kung Fu Drama :lol:

Great, var der ikke også noget med "The 5 Venoms"også?
"36th chamber" har jeg set og den er forrygende!
Har nok set flere end jeg sådan lige regner med.
Er egentlig nok lidt forvirret om begrebet "old-school" og "shaw",
troed Shaw brothers var old-school :?

Tak skæbne det var sørme ambitiøst, der skal nok være nogle som har fået kaffen i den gale hals :lol:
Senest rettet af Maratonmanden fre 13. nov 2009 21:58, rettet i alt 1 gang.
Maratonmanden

Indlægaf Mads » fre 13. nov 2009 19:34

Maratonmanden skrev:Iøvrigt var der ikke allerede en tråd om shawbrothers? :?

Shaw tråden:
http://forum.uncut.dk/viewtopic.php?t=964

Maratonmanden skrev:Er egentlig nok lidt forvirret om begrebet "old-school" og "shaw",

Old school er sådan rundt regnet 1970-1985. Godt nok blev der lavet film med kung fu scener i Hong Kong længe før 1970, men det vestlige gennembrud var i de tidlige 70'ere, og storhedstiden var ovre, da Shaw Brothers stoppede deres egentlige filmproduktion i 1985.
Så jo, Shaw Brothers hører absolut ind under hvad man kalder old school.

Maratonmanden skrev:Husker forresten jeg en gang havde The one-armed swordsman, med Wang

One-Armed Swordsman fra 1967 var bl.a. med til at starte bølgen. Selvom filmens kampscener er med sværd, er der mange af genrens karakteristika der kan føres tilbage til den. De to efterfølgere er også værd at se. Return of the One-Armed Swordsman fortsætter hvor originalen sluttede, mens New One-Armed Swordsman følger en anden en-armet sværdfægter.
De kan alle fås billigt på R3 DVD i udmærkede udgaver, men jeg vil anbefale at købe den første i Dragon Dynastys udgave, der er klart bedre end R3 udgaven.

Maratonmanden skrev:Fine anbefalinger, slet ikke det...men de hører nok mere til en senere tid hvor jeg mere tænkte på "old-school kung fu".

Old-school favoritter er der rigtig mange af. En film som både har elementer af komedie, sublim koreografi og grov vold er The Thundering Mantis fra 1979 (dvs. efter Jackies gennembrud) - den starter ud som letbenet komedie, men ender et helt andet sted.
Her er introen:
http://www.youtube.com/watch?v=hTHbINbOlb0
Bedste DVD er udsendt i Tyskland som Donnerfaust und Tigerkralle.

En anden favorit er Dance of the Drunken Mantis (også fra 1979), som har mange lighedspunkter med Jackie Chans Drunken Master, med bl.a. samme instruktør og koreograf samt mester og skurk.
Her er en af filmens bedste scener:
http://www.youtube.com/watch?v=T2UVGsIShgI&NR=1
Bedste DVD udgave er udsendt i Hong Kong fra Mei Ah, nogle afspillere har desværre problemer med at læse den.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Maratonmanden » søn 15. nov 2009 22:04

Mads Jensen skrev:
Maratonmanden skrev:Iøvrigt var der ikke allerede en tråd om shawbrothers? :?

Shaw tråden:
http://forum.uncut.dk/viewtopic.php?t=964

Maratonmanden skrev:Er egentlig nok lidt forvirret om begrebet "old-school" og "shaw",

Old school er sådan rundt regnet 1970-1985. Godt nok blev der lavet film med kung fu scener i Hong Kong længe før 1970, men det vestlige gennembrud var i de tidlige 70'ere, og storhedstiden var ovre, da Shaw Brothers stoppede deres egentlige filmproduktion i 1985.
Så jo, Shaw Brothers hører absolut ind under hvad man kalder old school.

Maratonmanden skrev:Husker forresten jeg en gang havde The one-armed swordsman, med Wang

One-Armed Swordsman fra 1967 var bl.a. med til at starte bølgen. Selvom filmens kampscener er med sværd, er der mange af genrens karakteristika der kan føres tilbage til den. De to efterfølgere er også værd at se. Return of the One-Armed Swordsman fortsætter hvor originalen sluttede, mens New One-Armed Swordsman følger en anden en-armet sværdfægter.
De kan alle fås billigt på R3 DVD i udmærkede udgaver, men jeg vil anbefale at købe den første i Dragon Dynastys udgave, der er klart bedre end R3 udgaven.

Maratonmanden skrev:Fine anbefalinger, slet ikke det...men de hører nok mere til en senere tid hvor jeg mere tænkte på "old-school kung fu".

Old-school favoritter er der rigtig mange af. En film som både har elementer af komedie, sublim koreografi og grov vold er The Thundering Mantis fra 1979 (dvs. efter Jackies gennembrud) - den starter ud som letbenet komedie, men ender et helt andet sted.
Her er introen:
http://www.youtube.com/watch?v=hTHbINbOlb0

En anden favorit er Dance of the Drunken Mantis (også fra 1979), som har mange lighedspunkter med Jackie Chans Drunken Master, med bl.a. samme instruktør og koreograf samt mester og skurk.
Her er en af filmens bedste scener:
http://www.youtube.com/watch?v=T2UVGsIShgI&NR=1
Bedste DVD udgave er udsendt i Hong Kong fra Mei Ah, nogle afspillere har desværre problemer med at læse den.

Suverænt Mads :) Tak for insigten det kastede lidt klarhed over begreberne!

Jeg må sige Thundering Mantis klippene på youtube har efterladt mig med
et gabende hul i min dvdsamling!

Slutfighten på 9min :shock: må være det vildeste jeg har set udi dirty and bloody kungfu!Hold kæft en vildskab den mand( Leung Kar Yan )besidder!
Smider lige linket, selvom det jo er slutningen på filmen tror jeg ikke der er
de helt store spoilere, da det jo er ren smæk for skillingen!Jeg kunne ihvertfald ikke slukke da jeg først havde trykket play! :shock:
(skidt med den lidt dårlige lyd):

http://www.youtube.com/watch?v=lI6Ko6nu ... re=related

Jeg går udfra du mener den tyske X-rated dvd som er OOP.

Xenon udgivelsen er jo pan scan.

Mads, kender du kvaliteten på den engelske MIA dvd.
http://www.amazon.co.uk/Thundering-Mant ... B00005KH06

Synes ikke altid man kan stole på MIA`s udgivelser, selvom den
skulle være både uklippet og widescreen?
Maratonmanden

Indlægaf Jack J » søn 15. nov 2009 23:32

Billede

Billede

Ti bånd fundet hos en kræmmer langt ude på landet i noget, der 100% mindede om området omkring huset i WRONG TURN. :shock:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
3104 indlæg • Side 12 af 207 • 1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 207

Tilbage til Genrefilm