• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
151 indlæg • Side 2 af 11 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11

Indlægaf AvatarDK » fre 20. nov 2009 20:49

Hvad med Mario Bava's Hvad Hændte Den Nat? aka Quante volte... quella notte aka Four Times That Night fra Videoklubben Månedens Film? Den mindes jeg aldrig at have set andre steder. Det er så heller ikke strengt taget en 'genre' film, men det er da i det mindste Bava :)

Og hvad med Deodato's Jagten på den Forsvundne By Atlantis fra ABCollection? Den synes jeg heller ikke jeg har set nogen steder, men kan dog se du har et scan af den på dit site Diabolik!?
Brugeravatar

Indlægaf Kinski » fre 20. nov 2009 21:01

Og hvad med Deodato's Jagten på den Forsvundne By Atlantis fra ABCollection? Den synes jeg heller ikke jeg har set nogen steder, men kan dog se du har et scan af den på dit site Diabolik!?

Det scan er vist fra mig :wink:
Kommende koncerter:

http://www.myspace.com/DoomedDenmark
Brugeravatar
Kinski

Geografisk sted: Amager
  • Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » fre 20. nov 2009 22:20

AvatarDK skrev:Hvad med Mario Bava's Hvad Hændte Den Nat? aka Quante volte... quella notte aka Four Times That Night fra Videoklubben Månedens Film? Den mindes jeg aldrig at have set andre steder. Det er så heller ikke strengt taget en 'genre' film, men det er da i det mindste Bava :)

Mario Bava's Hvad Hændte Den Nat? er desværre også en wanna-be... Marc Morris købte en flok (uvist antal, men ihvertfald mere en 3), da han en gang besøgte Danmark)

'Atlantis' er nu føjet til listen!!!

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

sjeldne titler

Indlægaf Lone wolf » lør 21. nov 2009 04:41

Hva med disse:

Axe (silwa) er stolt eier av dk org. av den.
Blood orgy of the she devils (eier desverre ikke instick av den, kun org.)
Deported af ss (også stolt eier av den)
I satans klør (Devils rain) walthers. Eier den også.
Don't go in the woods (eier den også)
Don't play with fire
Boret fanger (Driller killer)
Dødens ansigt (Faces of death part 1)
Fight for your life
Sexslagteren (The mad butcher)

Er Naked violence og Salon kittyl blandt de sjeldne?
Takk til en viss dansk fyr som solgte meg de fleste titlene som overfor for rundt 5-7 år siden. Er stolt og kry eier av danske org. av disse :D
Lone wolf

Re: sjeldne titler

Indlægaf Jack J » lør 21. nov 2009 06:15

Personligt synes jeg, der er gået inflation i udtrykket "sjælden"! Det er næsten blevet til, at et bånd kun er sjældent, hvis der kun findes et par stykker. Er der 5 ex af en udgivelse, så er det jo efter disse regler lige før det samme, som at alle og enhver har dem. :?

Jeg vil holde på, at om der så er 20 ex, så er et bånd stadig sjældent. Det er jo ikke ligesom om, at man bare kan købe det, når som helst. Jeg tillægger en vis videojæger skylden for denne overdrevene overdrivelse af, hvad der er sjældent og ikke er. Øh, dette er sådan set ikke en kommentar til denne tråd som sådan, men generelt.

Jeg ejer også Don't Play With Fire, Sexslagteren og Blood Orgy, og det er der også flere andre, der gør, men jeg vil alligevel holde på, at de er sjældne.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf AvatarDK » lør 21. nov 2009 08:33

Diabolik skrev:'Atlantis' er nu føjet til listen!!!

Jeg glemte at sige at jeg også har et eksemplar, så der røg den unikhed :wink:
Brugeravatar

Indlægaf AvatarDK » lør 21. nov 2009 08:49

Jack J skrev:Jeg vil holde på, at om der så er 20 ex, så er et bånd stadig sjældent. Det er jo ikke ligesom om, at man bare kan købe det, når som helst.

Jeg er for så vidt enig. Tilgængeligheden afgør om det er sjældent. Dog er bånd der findes 3 eksemplarer af og som alle vil have lidt mere sjældne :)

Men jo jeg er som sagt enig og jeg ser ikke noget problem i at der kom sjældne bånd på listen der fandtes 20+ eksemplarer af. Bare så det blev klarlagt.
Brugeravatar

Indlægaf Mads » lør 21. nov 2009 10:11

Lone wolf skrev:Hva med disse:

Axe (silwa) er stolt eier av dk org. av den.
Blood orgy of the she devils (eier desverre ikke instick av den, kun org.)
Deported af ss (også stolt eier av den)
I satans klør (Devils rain) walthers. Eier den også.
Don't go in the woods (eier den også)
Don't play with fire
Boret fanger (Driller killer)
Dødens ansigt (Faces of death part 1)
Fight for your life
Sexslagteren (The mad butcher)

Er Naked violence og Salon kittyl blandt de sjeldne?
Takk til en viss dansk fyr som solgte meg de fleste titlene som overfor for rundt 5-7 år siden. Er stolt og kry eier av danske org. av disse :D

Det var hyggeligt at møde dig Lone Wolf, jeg er glad for at jeg fandt et godt hjem til mine sjældne tapes!
Brugeravatar
Mads

Indlægaf henschjell » lør 21. nov 2009 17:01

Jack J skrev:Jeg har MIRACULOUS FLOWER (aka WOLF DEVIL WOMAN 3) med Pearl Cheung på dansk exrental som Phoenix The Ninja. 8)

Den støder man sgu ikke på hver dag. Er der andre, der har den? Eller GHOSTLY FACE (Spøgelsesansigtet) for den sags skyld? Letterboxed!

Jeg har Spøgelsesansigtet. Dog kun på Beta. VI katalog nr. 112
Billede

Min Golden Queen's Commando (Hong fen bing tuan )
fra A.B.Collection er vist heller ikke blevet mindre sjælden
siden sidst 8)
http://i191.photobucket.com/albums/z265/henschjl/golden-1.jpg

Jeg ved ikke hvor sjælden denne her er, men selvom den kun er med
Xerox cover, Er det stadig en af dem jeg er mest glad for, og det tæller jo osse lidt
Billede
Senest rettet af henschjell lør 21. nov 2009 19:36, rettet i alt 1 gang.
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Jack J » lør 21. nov 2009 18:30

Wauw! Herligt, henschjell. :shock:

Jeg har også CHAINED HEAT med det samme cover, men desværre er det en skide hollænder og hvad kan man bruge dem til. :cry: :x :x :mrgreen:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Maratonmanden » søn 22. nov 2009 00:29

Jeg har stadigvæk Blodig fredag fra VI og holder stadig på det er en sjældenhed, ellers ville det være rart at vide om ikke andet hvis det en nem tilgængelig titel.Er aldrig selv støt på den før, men har heller ikke været collector specielt længe selv om jeg har kendt til ex rentals siden slut80erne!
Personligt er jeg ret ligeglad om en titel findes i 1 eller 3 ex., det gør den ikke mindre interessant for mig at eje den, 5-6stk det samme!
Det er ikke sjældenhedsgræden(Ud over at de fleste ex rentals i mine
øjne er sjældne)som primært afgør om jeg leder efter en film, det mere coverart, filmen og dens ellers tilgænglighed på div. formater. Dette spiller selvfølgelig også ind for jer andre samlere I know. Og jeg betragter da heller ikke mig selv som storsamler eller hc samler overhovedet.
Men sjældenheden af et bånd er selvfølgelig også fedt at vide og det er da også bla det der gør at det gibber i en når man er heldig at støve båndene op.
Prøver bare at sige at disse hyper,mega uno-rare titler altså ikke
er det primære for mig, men er altså heller ikke ligeglad med hvor sjældne de er.
Altså en rarest of the rarest tråd er som mændt interessant nok men det
gør ikke andre stadig mega rare titler mindre interessant!
Desuden kan man jo heller ikke vide om udenlandske collectors som ikke bruger dette forum ligger inden med nogle af de allermest sjældne titler!
Mange ex rentals er efterhånden jo blevet solgt videre til udenlandet!

Bifalder mere en art tråd hvor folk kan få "tjekket" sjældenhedsgræden
ef sin vhs ved at andre samlere gir sit besyv med.
De allermest rare titler vil jo alligevel stå øverst på "skamlen" tilsidst.
Selvfølgelig bør det stadigvæk være titler som man på forhånd har en fornemmelse af er meget sjældne, hvordan man end så måler eller vejer det. Hvad sir i til det?Er det helt ude i hampen :?
Desuden ville det også være fedt for mig/os samlere som altså ikke
har specielt mange bånd at eyebale nogle fede tapes/covers! :)

Disse bånd har jeg på fornemmelsen er meget sjældne, (genrefilm eller ej!)

Bloody friday:Rolf Olsen
Billede
Race to danger:Tommaso Dazzi
Billede
Bionic boy:Leody M. Diaz/Bobby A. Suarez
Billede
L'arciere di Sherwood :Giorgio Ferroni (Desværre video2000).
Billede
Fantomas strikes back:André Hunebelle
Billede
Fantomas against scotland yard:André Hunebelle
Billede
City of Women :Fellini
Billede

Ved godt Fellini næppe er en genrefilm, men det stadig VI :D

vh
mikkel
Maratonmanden

Indlægaf Jack J » søn 22. nov 2009 00:56

Jeg gir dig ikke overraskende (jvf. mit tidligere indlæg) ret i dine betragtninger mht "sjælden" (og da iø også mht Blodig fredag, som da bestemt er rigtig sjælden. Jeg tror faktisk, at den jeg så som lignede dit ex muligvis har været en udgave fra et andet land, måske norsk eller hollandsk). Din BIONIC BOY/Supermævne i aktion på dødsøen er også mega rare i dén udgave. Jeg har den selv, men altså i en udgave fra Video Action (i sig selv også en ret sjælden udgivelse).
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Maratonmanden » søn 22. nov 2009 02:23

det var vel egentlig også ment lidt i forlængelse af dit indlæg
og nu havde jeg alligevel gået og studset over det hele dagen!
Vil selvfølgelig ikke "highjacke" tråden", men bliver kriterierne lidt
bredere var det muligt at få bedømt nogle flere titler,
samtidig med at de mest sjældne jo også findes!

Jeg kender kun de vhs udgaver af bloody friday ud over den danske, som er vist på ofdb, altså en hollandsk og en tysk. Måske er det en af dem du har set?

Billede

"Gott sei Dank, der Mann ist cool"

Billede

bionic boy fra Video action, fedt smid gerne et cover til den. :D
Ved du om 2eren findes på dansk vhs?
Iøvrigt kender kun til de sydafrikanske dvdudgivelser
fra Starlite Video, ikke et label jeg kender?
Ved du om de findes på dvd andre steder?
Kan sku godt lide den lille mand med næver af stål :)
Maratonmanden

Indlægaf Jack J » søn 22. nov 2009 03:58

Maratonmanden skrev:Jeg kender kun de vhs udgaver af bloody friday ud over den danske, som er vist på ofdb, altså en hollandsk og en tysk. Måske er det en af dem du har set?

bionic boy fra Video action, fedt smid gerne et cover til den. :D
Ved du om 2eren findes på dansk vhs?
Iøvrigt kender kun til de sydafrikanske dvdudgivelser
fra Starlite Video, ikke et label jeg kender?
Ved du om de findes på dvd andre steder?
Kan sku godt lig den lille mand med næver af stål :)

Nej, den lignede den danske (eller det var den danske). Muligvis var det på Cinehound. Men ligemeget, den er i alt fald sjælden.

Bionic Boy: Hvis 2'eren er ude på dansk, så kender jeg i alt fald ikke til den. Jeg tror ikke, den er ude. Tænk engang, i Sverige er THE IMPOSSIBLE KID, efterfølgeren til FOR Y'UR HIGHT ONLY, ude på video (og uden for nogen form for logik, så er den svenske titel: FOR Y'UR HIGHT ONLY!!! :shock: ). Jeg mener at huske, at Fredzilla har fortalt, han har den i kælderen. 8)

Starlite Video (eller Global, som det også hedder) er en uheldig fyr i Sydafrika, som har arvet sig til en masse biograf-prints og som har åbnet et enmandsselskab, hvor han udsender dem på dvd i SA. De fleste af hans udgivelser er spaghettiwesterns. Når jeg skriver "uheldig" er det, fordi han har en dårlig attitude og er svær at have med at gøre. Han sidder på VIRKELIG sjældne film, men han vil ikke udgive dem, fordi han siger han ikke kan tjene på dem og det er svært at handle med ham. Han havde iø forudannonceret en hel stribe af udgivelser af filippinske film, men det blev kun til 3, eftersom de ikke solgte lige så godt som spaghettiwesterns. Problemet er bare, at han ikke gider gøre nogen form for reklame og så er det jo svært at sælge noget. Dvd'erne er officielle udgivelser i SA, men det er vist mest, fordi det er nemt at købe rettigheder i det land. Sidste år fik jeg en email fra Bobby A. Suarez, der ejer rettighederne til Bionic Boy 1+2, og They Call Her Cleopatra Wong, som skrev, at de Sydafrikanske dvd'er er bootlegs, eftersom Starlite-fyren aldrig har betalt ham en krone endsige underskrevet en kontrakt. Jeg har alle 3 udgivelser (den sidste er iø netop Cleo. Wong) og printene er helt okay. Det er tydeligt, at de er overført direkte fra film uden nogen form for restaurering, men det er okay. Så vidt jeg husker er Bio-Boy i lbx og Cleo i fullscreen. De er ikke udsendt andre steder på dvd, men jeg har fra pålidelig kilde (haha), at Cleo Wong og den første Bio-boy skal udkomme på reg.1 dvd på et eller andet tidspunkt i nær fremtid.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Vang » søn 22. nov 2009 09:13

Var det ikke en god idé at fastsætte kriterierne for sjældenhed inden man kyler sine titler op på tråden? Så er der jo ikke så meget at rafle om. Så skulle det være ret let at sætte en tabel op med titler og antal kendte eksemplarer, på film der bliver nævnt.

Et sted, hvor jeg synes at logikken (ikke at der er meget logik i samleri, men alligevel) knirker, er, at der absolut skal være tale om en kanoniseret (samleraccepteret) titel. Alle tapes kan i sagens natur være sjældne, hvis der kun findes et eksemplar.

Ikke tænkt som alvorlig kritik, men bare et forslag for at gøre det hele mere overskueligt.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
151 indlæg • Side 2 af 11 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11

Tilbage til Sniksnak