• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
15 indlæg • Side 1 af 1

Norge ved hvordan det skal gøres

Indlægaf Onkel Bonus » ons 20. jan 2010 14:56

Jeg er lidt træt af at vi ikke har en skid at byde på, samtidig med at vores fjeld-dvælende ærkerivaler skider gode gysere ud i stride strømme.

Lad os lige kigge på hvad de har smidt op på lærredet på det seneste

Min yndlings

Billede

Fucken genial skov-slash med minimalt bullshit. Ren Tom og Jerry i hyperæstetisk stil. Rigtig klam og ond til tider.

Billede

Min favorit slasher-franchise fra det seneste årti. Toeren er også habil og 3'eren bliver en prequel. Tror godt vi kan glæde os.

Billede

Jeg har dog lidt mere lunkne følelser angående den her. Men idéen var der!

Billede

Sej psykologisk thriller-gys. Sådan en anmeldere der ikke kan lide gyserfilm wanker over.

Billede

Cool twists på den gængse gyserfortælling. Meget nervepirrende.

Så er der jo også Død Snø, som jeg ikke har set endnu.

Det er vist masser af andet godt på vej. Det' om at holde øjnene åbne, men der er jo en masse at evt. indhente, mens vi venter.
Onkel Bonus

Indlægaf Jack J » ons 20. jan 2010 15:54

Og så er der jo HORA på vej, men rygterne vil vide, at Jan og Kenneth fra AWE var uenige om, hvorvidt den skulle udsendes. Kenneth var vild med den, medens Jan mente, det var noget fælt dritt.

Billede

Personligt synes jeg, traileren vidner om en amatørlignende film, men jeg har bestemt ikke noget problem med den slags. At den så nok ikke blir heeelt i klasse med THRILLER er så en anden sag (eet eller andet sted i norske medier blev det nævnt, at den skulle være det norske svar på THRILLER).
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Onkel Bonus » ons 20. jan 2010 16:14

Jack J skrev:Og så er der jo HORA på vej, men rygterne vil vide, at Jan og Kenneth fra AWE var uenige om, hvorvidt den skulle udsendes. Kenneth var vild med den, medens Jan mente, det var noget fælt dritt.

Billede

Personligt synes jeg, traileren vidner om en amatørlignende film, men jeg har bestemt ikke noget problem med den slags. At den så nok ikke blir heeelt i klasse med THRILLER er så en anden sag (eet eller andet sted i norske medier blev det nævnt, at den skulle være det norske svar på THRILLER).

Plottet lyder præcis som det i I Spit On Your Grave. Har de hentet inspiration derfra mon? [altså fra den originale Hora]

Ville faktisk hellere se et remake af Thriller. Hvis de turde gøre den ligeså grum. Der er enkelte ting ved Thriller der trækker den lidt ned i min karakterbog.
Onkel Bonus

Indlægaf Jack J » ons 20. jan 2010 16:50

Tja, om de har hentet inspirationen derfra skal jeg ikke kunne sige, men "rape and revenge"-genren indholder jo klart nok nogle af de samme ingredienser for netop at gøre filmene til del af genren. Man kunne jo også sige, at plottet ligner det i Deliverance/På udflugt med døden: Det forgår i en skov og der er én, der blir voldtaget.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » ons 20. jan 2010 17:48

Det lyder som enhver familiefest hjemme på Als. :)
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Anders » ons 20. jan 2010 19:11

Thomsen skrev:Det lyder som enhver familiefest hjemme på Als. :)

Er det en invitation?
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Jack J » ons 20. jan 2010 19:25

Er det så dig, der spiller banjo på Als, Thomsen?
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » ons 20. jan 2010 22:39

Thomsen skrev:Det lyder som enhver familiefest hjemme på Als. :)

He, he... Jeg bor på Als og må indrømme at sådan en familiesammenkomst har jeg, desværre, ikke været vidne til endnu. Du inviterer bare...
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » ons 20. jan 2010 22:48

Jack J skrev:Er det så dig, der spiller banjo på Als, Thomsen?

Nej da, det gør Far Kaj iført sin berygtede rasta-paryk. Så er der knall å, som vi siger på de kanter (og det skal forstås på alle tænkelige måder).
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Jack J » ons 20. jan 2010 22:51

Så er du vel i familie med El Schnaflos. Hvis Deliverance er forbilledet er I vel alle fætre og kusiner.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » ons 20. jan 2010 23:23

Jack J skrev:Så er du vel i familie med El Schnaflos. Hvis Deliverance er forbilledet er I vel alle fætre og kusiner.

Kaldte du lige Thomsen for en kælling?
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Indlægaf Reinhold » fre 22. jan 2010 00:07

Mht. disse norske film, så er der interviews omkring dem på Horror Unrated, hvis nogle skulle have lyst til at vide lidt mere.
Reinhold

Geografisk sted: Herning

Indlægaf Morbid Angel » fre 22. jan 2010 10:36

Syntes Rovdyr er det værste gang hø kun et par fede scener, men det der irriterer mig mest er at blodet er sort :roll: det er en form for censur jeg ikke bryder mig om, men ellers kan jeg godt lide norske film :D
Håber bare de snart laver en Fleksnes Slasher før manden bliver for gammel eller dør.

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf Vang » fre 22. jan 2010 13:18

Måske burde vi (uncutterne) få dem kigget igennem. Norsk horror tema?

Anyway, er lidt i tvivl om, hvor jeg skal starte, så jeg har oprettet en afstemning. Stem løs!
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Reinhold » fre 22. jan 2010 14:23

Udover Norge, så kommer der et par nye horror film fra Sverige også. "Mara" er den ene og "Insane" er den anden. Sidstnævnte er dog indspillet på engelsk.
Reinhold

Geografisk sted: Herning

Skriv et svar
15 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm