• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Kræmmermarkedet ‹ Køb og salg-snak

Her kan du diskutere alt, hvad der har at gøre med "kræmmermarkedet".
Skriv et svar
95 indlæg • Side 2 af 7 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 7

Indlægaf Insane Blake » lør 20. mar 2010 23:36

Jack J:
:D jeg plejede at elske rædselskabinettet i voksmuseet der lå ved rådhuspladsen til 2007 hvor de lukkede, jeg prøvede dengang desperat at købe en af figurerne men de nægtede flat out...flash forward nogle år. jeg kommer i kontakt med en fyr i Florida det har opkøbt halvdelen af museet på auktion, incl. alle mine favorit figurer. jeg vender og drejer om jeg skal bruge 5000 på een figur.. jeg ender med at købe 5 hele figurer og 7 løse hoveder til en samlet pris af 63000.. var ik billigt at få fed-exet alt det fra usa.
Har et kannibal par der får serveret et afhugget hoved af en butler. Norman Bates døde mor, en muteret fiske/zombie billetkontrollør. en grotesk ombyttet ansigt og nogle lysende grønne spøgelses ansigter..
the view from the couch:
Billede

Gorzelak:
Tak for tippet, men det er nogle helt specifikke ex-rentals jeg leder efter i fuld udprintnings opløsning
Insane Blake

Geografisk sted: gøbenhavn N (men i mit hjerte bor jeg i den første christianshavn video)

Indlægaf Mads » søn 21. mar 2010 12:00

Jeg døde lidt inden i, da de lukkede vokskabinettet. Det er godt at vide at nogle af figurerne stadig har det godt!

Har Scared to Death coveret, skal se om jeg kan få lavet et scan i nærmeste fremtid, hvis ikke nogle af de hårde VHS-samlere melder sig inden.

edit: nå, den har Diabolik vist allerede nævnt.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Vang » søn 21. mar 2010 12:56

Mads Jensen skrev:Jeg døde lidt inden i, da de lukkede vokskabinettet. Det er godt at vide at nogle af figurerne stadig har det godt!

Har Scared to Death coveret, skal se om jeg kan få lavet et scan i nærmeste fremtid, hvis ikke nogle af de hårde VHS-samlere melder sig inden.

edit: nå, den har Diabolik vist allerede nævnt.

Hvad hed den rædselskælder/spøgelseskrypt, de havde? Nåede kun at besøge den en gang i første halvdel af 80'erne, men fik et godt gys. Husker en tunnel, hvor et oplyst spøgelse kører på skinner mod dig med et skrig, og en chokerende kæmperotte, der oplyses af et rødt lys og kommer med et brøl. Et af mit livs største chok uden for filmverdenen!

Min datter på fem er dybt fascineret og lidt skræmt, når jeg fortæller om skrækkælderen i det gamle vokskabinet.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » søn 21. mar 2010 13:10

Insane Blake skrev:Billede

Holy shit! Nostalgi-flashback. Det ser vildt ud. Har du evt flere billeder liggende?
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » søn 21. mar 2010 13:35

Fårk, hvor er det vildt!! Jeg bøjer mig dybt i støvet, Insane Blake. Det er fandeme nogle flotte sager. De har godt nok været dyre, men til gengæld har du noget, ingen andre har.

Jeg må med skam melde, at jeg aldrig kom gennem kælderen i voksmuseet. Jeg var derinde med min mor engang først i 1980'erne, og jeg mener, at vi nåede til lige inden der, hvor spøgelset på skinnen kom kørende - så turde jeg ikke længere, og min mor måtte gå med mig tilbage. :lol:

Sjovt nok, så har jeg en erindring om, at det ikke (kun) var, fordi det var uhyggeligt, men også havde noget med den skinne at gøre. Jeg havde lige set en eller anden film, vistnok en tidlig breakdance-film, hvor en fyr blev dræbt ved at røre en køreledning i New Yorks subway. Af en eller anden grund fik jeg det ind i mit hovede, at det altså var meget risikabelt at gå i nærheden at elektrificerede skinner. :D
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Insane Blake » søn 21. mar 2010 22:51

Mads Jensen:

Jeg døde næsten totalt da voksmuseet lukkede, var tæt ved besat af det sted :lol:
Tak for tilbudet med Scared to death coveret, venter stadig på at høre tilbage fra Diabolik

Vang:
vang skrev:Hvad hed den rædselskælder/spøgelseskrypt, de havde?

sektionen i kælderen af Louis Tussauds Copenhagen blev bare kaldt for rædselskabinettet/chamber of horrors
vang skrev:Husker en tunnel, hvor et oplyst spøgelse kører på skinner mod dig med et skrig
Billede
vang skrev:og en chokerende kæmperotte

Billede

den blev desværre smadret under fragten til FL

Du kan fortælle din datter at en mindre udgave af rædselskælderen stadig eksisterer hos en gal mand i kbh :D

Ps. Læste du mit cover scan request til dig tidligere i tråden? :)

skøtt:

her er et par flere, skal ha taget nogle ordentlige billeder af dem. Har 5 af de grønne hoveder bag magikeren
BilledeBilledeBillede

Thomsen:

Thomsen skrev:Jeg var derinde med min mor engang først i 1980'erne, og jeg mener, at vi nåede til lige inden der, hvor spøgelset på skinnen kom kørende - så turde jeg ikke længere, og min mor måtte gå med mig tilbage.

Lavede selv det samme stunt med min mor da jeg var barn. gik gæmt under hendes jakke hele vejen gennem rædselskælderen og når vi nåede til udgangen ville jeg gå igennem igen fordi jeg ik havde set noget af det.. Jeg må ha været pisse irriterende :lol:

var nu ik bange for at få strøm af skinnen :lol: :lol: :lol: ps. filmen hed Beat street
Insane Blake

Geografisk sted: gøbenhavn N (men i mit hjerte bor jeg i den første christianshavn video)

Indlægaf Vang » man 22. mar 2010 11:02

Jeg kan sikkert godt tage 1:1 kopier eller scans af udvalgte covers ved lejlighed, men da jeg er presset lidt for tid i de næste uger, må vi lige vente lidt.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Insane Blake » man 22. mar 2010 11:23

Hey vang.
Mange tusinde tak skal du ha. Det kunne virkelig være super coolt inden du evt sælger dem :shock:
Som sagt så giver jeg dig gerne noget for dit besvær..
Insane Blake

Indlægaf Jack J » man 22. mar 2010 21:10

Skøtt skrev:

Holy shit! Nostalgi-flashback. Det ser vildt ud. Har du evt flere billeder liggende?

Ligesom Thomsen, så vil jeg bøje mig i støvet! Wauw, holdda kæft!!! Respæk!!!

Trist med rotten!

Hvordan kan det iø være, at ham i USA købte dem, og fik dem sendt hele vejen til Amerika, for derefter "bare" at sælge dem til dig?
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Insane Blake » man 22. mar 2010 22:21

Hey Jack J.
Louis tussauds i kbh var ejet af ripleys entertainment. Da de lukkede røg alt på en båd og blev fragtet tilbage til deres hovedsæde i usa. derefter kom det på auktion hvor det blev købt af ham jeg senere købte mine figurer af... spild af gode fragtudgifter!! min mother bates figur røg fra new york til new jersey til københavn til florida og så tilbage til københavn :)
Insane Blake

Indlægaf Skøtt » man 22. mar 2010 23:07

Shit, mand - godt at se at nogle folk får fuldt op på deres passioner i den her grad. Børnene i kvarteret ville kalde dig dukkemanden eller et eller andet sejt hvis de vidste hvad du havde gang i. Untouchable dopeness!

Det eneste du mangler er sådan en glaskugle med lyn i, der skyder ud til fingrene når man rører ved den. Sådan en havde de i foyeren, og det var et lille højdepunkt hver gang at røre ved den inden man gik ind og ud. Nærmest et lille ritual.
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Insane Blake » tirs 23. mar 2010 00:12

jeg har faktisk os glaskuglen med lyn i :lol:
Insane Blake

Indlægaf Nicolai » tirs 23. mar 2010 13:28

Vildt! Eftersom jeg har et noget anstrengt forhold til især mannequin- men også voksdukker, ville jeg lynhurtigt få flossede nerver af at se gyserfilm i det selskab (faktisk blot ved at befinde mig i det), men det er knageme et tableau, der slår tonen an!

Hvad bliver der vist på skærmen?

Jeg har desværre først oplevet Rædselskabinettet, efter at de havde lavet om på indholdet, så det flyvende skelet og kæmperotten har jeg ikke mødt, men jeg husker tydeligt edderkoppen med menneskeansigt. Den var badet i mørke, indtil det øjeblik man trådte ud på en lille platform og rædslen blev oplyst (vist nok ledsaget af et skrig eller andet grumt). Billig choktaktik men det virkede jo - hver eneste gang.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Insane Blake » tirs 23. mar 2010 16:15

Alle spør mig om det ik er uhyggeligt at ha dem stående. Jeg sover os i samme rum, men sjovt nok har det aldrig slået mig at de skulle være uhyggelige. de er mer som en udvidet familie for mig :lol:

vi fik os nogle drinks den aften så det på skærmen må enten være "the trip" eller "the barefoot executive"..et ritual vi har. De to film hænger tæt sammen med indtagelsen af noget seriøst alkohol!

???det flyvende skelet var da på sin post helt fra 70erne til de drejede nøglen i 2007??

BilledeBillede

Den edderkop var sjovt noget af det eneste Ripleys nægtede at sælge på auktion. de har sikkert store planer med den
Insane Blake

Indlægaf Nicolai » tirs 23. mar 2010 22:22

Insane Blake skrev:Alle spør mig om det ik er uhyggeligt at ha dem stående. Jeg sover os i samme rum...

Billede

Insane Blake skrev:???det flyvende skelet var da på sin post helt fra 70erne til de drejede nøglen i 2007??

Jeg har heller ikke været der siden 90'erne, så jeg har åbenbart glemt alt om både skelet og kæmperotte.

Tak for billederne af edderkoppemanden. :)
Har du flere billeder fra Rædselskabinettet?
Brugeravatar
Nicolai

ForegåendeNæste

Skriv et svar
95 indlæg • Side 2 af 7 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 7

Tilbage til Køb og salg-snak