• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Ikke-genrefilm

Diskussionsforum for alle de film, der ikke hører til under genre-film. Kort sagt dine guilty pleasures, det nyeste mainstream-drøn eller fortidens klassikere og arthouse-kuriøsiteter.
Skriv et svar
2 indlæg • Side 1 af 1

De danske Kurosawa boxsets

Indlægaf Larsemand » fre 2. apr 2010 15:04

De danske Kurosawa boxsets er jo røget ret langt ned i prisen og jeg har udskudt at købe Kurosawas ting ret længe.

Hvordan er de danske boxsets? Nu er jeg ikke typen der behøver at eje den ultimative version, men jeg gider heller ikke have udgaver hvor billedet og lyden er lort, klippet/censureret, osv.

Så til prisen, ca. 130 kr. stk. , er de så værd at købe?
Larsemand

Indlægaf Nicolai » fre 2. apr 2010 15:47

Jeg ved, at der er en dansk udgivelse af "De syv samuraier", som for alt i verden bør undgås. Den har grønt cover, billedkvaliteten er elendig, der er tale om den meget forkortede internationale udgave af filmen (varighed 160 min.), og så er der vist noget med, at der er tvungne undertekster på to forskellige sprog - på samme tid! - hvilket fylder meget i billedet.

Den var, så vidt jeg husker, udgivet af Sandrew Metronome, som også står bag denne, der ligeledes skulle være i elendig kvalitet (men tilsyneladende er den lange udgave - og dog, for her står der, at den varer 160 min. De har sikkert bare spyttet samme udgave på markedet i ny indpakning og så alligevel skrevet "Spilletid 201 min." på bagsiden af coveret for at røvrende folk).
Brugeravatar
Nicolai

Skriv et svar
2 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Ikke-genrefilm