• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
24 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Indlægaf Anders » ons 7. apr 2010 17:41

Det der irritererer mig mest er folk som fucker op med "nutids-r".
Eksempel;
"Jeg styre", "Hva lave du?# osv.

Det værste ord er nok når folk vil forsøge at stave udråbet "YEA!" og skriver det som eksempelvis "Year" - det er jo forhelvede allerede et ord.
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Jack J » ons 7. apr 2010 17:46

Der var engang en mur nær et arbejde jeg havde, hvor der var en, der med store bogstaver havde skrevet: "Hitler styre for vildt". :lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf togsverd » fre 9. apr 2010 09:41

Personligt er jeg pissetræt af, at man i skolen spildte tiden på at lære os om sammensatte ord, da den brede befolkning åbenbart accepterer, at man skriver alt i to eller flere ord:
fodbold kamp
gyser film
blæk hus
pibe renser
såle læder

Alle sammen ord, som burder være sammensatte i stedet for sammen satte :lol:

Desuden irriterer det mig, at man bare accepterer "nye" stavemåder, hvis nok folk ikke kan finde ud af at stave til et ord. Bedste eksempel er "majonæse", men der er mange andre.

Jeg mener også, at det burde være strafbart at forveksle ordene "mistænksom" og "mistænkelig". Jeg gik sågar på strøget og hørte en mand sige, at han følte sig "mistænksomgjort"... Heldigvis fulgtes jeg med to andre kværulanter, så vi kunne bruge resten af eftermiddagen på en ophedet diskussion om, hvor hård straffen burde være for den slags sprogspasseri!
Brugeravatar
togsverd

Geografisk sted: Hjørring, nord for nord

Indlægaf Vi Har Sjov » fre 9. apr 2010 11:10

Semi-selvbevidste studerende-typer og yngre studieværter, som bruger udtrykket "at have noget på hjertet" eller udtrykket "et eller andet sted" som styrkemarkør, burde ydmyges offentligt eller i det mindste have karantæne fra skærmen i en rum tid.

Hyggesludre-stunder, hvor skuespillere/stand-uppere/studieværter uddeler ordinære eller selvimodsigende holdninger om alt fra religion til intimbarbering er værd at ændre Grundloven for at forbyde.

SPØRG ALDRIG UFFE HOLM OM MOGET!
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 9. apr 2010 14:28

togsverd skrev:Personligt er jeg pissetræt af, at man i skolen spildte tiden på at lære os om sammensatte ord, da den brede befolkning åbenbart accepterer, at man skriver alt i to eller flere ord:
fodbold kamp
gyser film
blæk hus
pibe renser
såle læder

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. Bound so tightly with tension and anger he approaches the state of rigor mortis.

- citatet er fra David Lynch' gamle tegneserie "The Angriest Dog i the World" (bragt i diverse aviser i LA), men den beskriver ganske glimrende mit forhold til folk, der ikke gider sammensætte ord!!! :evil:

"Onsdags lotto" :x
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » fre 9. apr 2010 15:30

Haha, ja det er en fed tegneserie.

Billede

Jeg får især dårlige nerver, når folk skriver "det virker til", "det lyder til" og lignende.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Mikkel Harris » fre 9. apr 2010 17:35

Jack J skrev:The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. Bound so tightly with tension and anger he approaches the state of rigor mortis.

Smukt
Brugeravatar
Mikkel Harris

Indlægaf togsverd » fre 9. apr 2010 22:04

Jack J skrev:
togsverd skrev:Personligt er jeg pissetræt af, at man i skolen spildte tiden på at lære os om sammensatte ord, da den brede befolkning åbenbart accepterer, at man skriver alt i to eller flere ord:
fodbold kamp
gyser film
blæk hus
pibe renser
såle læder

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. Bound so tightly with tension and anger he approaches the state of rigor mortis.

- citatet er fra David Lynch' gamle tegneserie "The Angriest Dog i the World" (bragt i diverse aviser i LA), men den beskriver ganske glimrende mit forhold til folk, der ikke gider sammensætte ord!!! :evil:

Rørende beskrivelse... Mit ellers så knastørre øje kneb en lille tåre. Dejligt at dele sin harme med nogen...
Brugeravatar
togsverd

Geografisk sted: Hjørring, nord for nord

Indlægaf Jack J » fre 9. apr 2010 23:20

togsverd skrev:
Jack J skrev:
fodbold kamp
gyser film
blæk hus
pibe renser
såle læder

Rørende beskrivelse... Mit ellers så knastørre øje kneb en lille tåre. Dejligt at dele sin harme med nogen...

8) 8)
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Foregående

Skriv et svar
24 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Tilbage til Sniksnak