• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Kræmmermarkedet ‹ Køb og salg-snak

Her kan du diskutere alt, hvad der har at gøre med "kræmmermarkedet".
Skriv et svar
30 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Indlægaf Jack J » fre 5. mar 2010 16:10

Okaaay. Så må jeg jo ha været umådeligt heldig. 98% af alle mine amazon-indkøb er fra marketplace-sælgere i USA og jeg har som nævnt aldrig måttet betale told. :lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf AvatarDK » fre 5. mar 2010 16:27

Jack J skrev:Okaaay. Så må jeg jo ha været umådeligt heldig. 98% af alle mine amazon-indkøb er fra marketplace-sælgere i USA og jeg har som nævnt aldrig måttet betale told. :lol:

Det er fordi du har bestilt for små ting tolderne ikke kan se. Se nu at få bestilt det Amerikanske 99 disc Friends Box Set du mangler og se hvad der sker :)
Brugeravatar

Indlægaf Thomsen » fre 5. mar 2010 16:46

Ja,heldigvis er de fleste toldere tilsyneladende flexjobbere fra Foreningen af Danske Blinde og Svagtseende. De kan sjældent se en pind, medmindre der er tale om store æsker, eller forsendelsen har meget tydelige markeringer fra fx Amazon US (den rigtige, ikke market place).

Anyway, nu slipper jeg jo for at bekymre mig om det i denne måned, for Axel Musics pakker er jo toldsikre. Så håber jeg bare, at der kommer en løsning på hele DVDPacific-balladen inden næste måned.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Jack J » lør 6. mar 2010 00:15

Jack J skrev:Okaaay. Så må jeg jo ha været umådeligt heldig. 98% af alle mine amazon-indkøb er fra marketplace-sælgere i USA og jeg har som nævnt aldrig måttet betale told. :lol:

Det er fordi du har bestilt for små ting tolderne ikke kan se. Se nu at få bestilt det Amerikanske 99 disc Friends Box Set du mangler og se hvad der sker :)

Okay, Friends-boksen har jeg endnu ikke prøvet at bestille (!!), men forleden modtog jeg RAMBO 6-DVD-boksen uden problemer og jeg har købt andre bokse uden problemer. Men okay, nogle gange har jeg svært ved at fatte deres logik; for et par dage siden modtog jeg fx en flad kuvert med 6 lobbycards, som både havde toldvæsenets røde klistermærke udenpå, som bevis på at de havde lukket den op, og de havde endda åbnet plasticen, som lobby'erne lå i på trods af, at den var gennemsigtig. :?
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » man 22. mar 2010 19:42

Så er dvdpacific back online..!
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Thomsen » man 22. mar 2010 20:20

Cool! Tak for heads-up, Mads! :D
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Mads » man 22. mar 2010 20:24

Det var så lidt! Men jeg kan ikke komme til at fyre en bestilling af! De vil ikke æde mit kort!

Og max-grænsen for en bestilling er tilsyneladende blevet sænket til 9 stk, før var det 12.

Jeg går ind og ligger mig.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Thomsen » man 22. mar 2010 20:31

Okay, så er de måske ikke helt klar endnu?

Jeg venter med at bestille til efter den første. Bestilte månedens obligatoriske pakke fra Axel Music i stedet og har også købt en større stak fra ZDD, så der er ikke råd til meget mere i denne måned.
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Maratonmanden » tirs 23. mar 2010 18:20

lader til at priserne sågar har fået et lille dyk nedad, 1$ næsten 2$
for bla mondo macabro og mya c. titlerne...
Er værd at tage med!

Nå får alligevel ik bestilt mere i denne mdr...
Maratonmanden

Indlægaf Mads » lør 10. apr 2010 14:02

DVDpacific er ikke længere et sikkert sted at handle. Toldsvinene fik fat i min pakke!

Den fulde værdi er deklareret udenpå og der medfulgte kvittering.

R.I.P. DVDpacific (1998-2010)
Brugeravatar
Mads

Indlægaf AvatarDK » lør 10. apr 2010 16:45

Mads Jensen skrev:DVDpacific er ikke længere et sikkert sted at handle. Toldsvinene fik fat i min pakke!

Den fulde værdi er deklareret udenpå og der medfulgte kvittering.

Det har de ikke været i lang tid. Adskillige måneder før de 'gik ned' og genopstod var de jo begyndt på det her fuld deklarering af værdi. Jeg havde håbet det 'nye' pacific ville være som i det helt gode gamle dage men har også idag netop modtaget en forsendelse med fuld værdi, så jeg vil fortsætte med at bestille en skive af gangen.
Brugeravatar

Indlægaf Mads » lør 10. apr 2010 16:56

Det har jeg sjovt nok læst flere steder, men det passer ikke rigtigt med hvad jeg selv har oplevet.

De er stadigt billige, både hvad angår DVD'er og forsendelse, men det er slut med de store bestillinger.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf AvatarDK » lør 10. apr 2010 17:15

Jeg tror det kommer an på hvilke titler man har bestilt eller evt. valgt forsendelsesmåde om de er kommet via det ene eller det andet sted. De forsendelser der røget over New Zealand via Global fulfillment har alle været påstemplet fuld værdi, også tidligere. Dem der er kommet the old-fashioned way har været markeret pacific-style med en eller anden obskur lav værdi :) Jeg bruger altid den bilige forsendelse og de sidste mange gange jeg har bestilt fra pacific har fuld værdi været markeret. Derfor kan man jo stadig bruge dem til enkeltbestillinger. Der er de stadigvæk mange gange billigere end alternativerne.
Brugeravatar

Indlægaf Mads » lør 10. apr 2010 17:41

Jeg har også udelukkende brugt den billige forsendelse, hvor pakkerne har været en tur i NZ. Og jeg har ikke oplevet at der har stået fuld værdi på pakkerne - før i dag. Jeg aner ikke hvilke tricks og særregler de har brugt, men man må desværre bare konkludere at det er slut.

Hvad der er mere bekymrende er, at pacific er blevet købt op af et større foretagende, og at der således er blevet en online-forhandler mindre på et marked, som i forvejen har det skidt.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Thomsen » lør 10. apr 2010 20:11

Jeg har samme oplevelse som Avatar: Det er længe siden, de begyndte at skrive den fulde værdi på mine forsendelser (og jeg tror i øvrigt, at det er et års tid siden, at jeg sidst fik noget, der ikke var sendt via Global Fullfillment og New Zealand - jeg havde oven i købet en diskussion om det med deres serviceansvarlige, fordi jeg syntes, at GF leverede en dårligere indpakning, end de selv tidligere havde gjort).

Alligevel har jeg indtil nu ikke oplevet at blive fanget i tolden - også selvom den fulde værdi har været anført. Som jeg skrev andetsteds, så er det muligt, at tolderne bare har troet, at værdien stod anført i New Zealandske dollars i stedet for amerikanske, og de er mig bekendt en del mindre værd.

Anyway, jeg får lidt blandede tilbagemeldinger fra folk, så jeg venter nok lidt med at bruge dem igen. Har alligevel ikke penge til det i denne her måned. Jeg har bestilt en stak film fra Tyskland, lidt fra Absurd (Kenneth reagerer dog ikke på mine mails?) og bøger for forfærdeligt mange penge. Så gode filmtilbud og enestående chancer for at købe en eller anden sjælden plakat bedes holde sig langt, langt væk resten af april. :D
Brugeravatar
Thomsen

Foregående

Skriv et svar
30 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Tilbage til Køb og salg-snak