• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
796 indlæg • Side 38 af 54 • 1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 54

Indlægaf henschjell » fre 30. jul 2010 13:30

Jack J skrev:Wauw. Virkelig cool, Henschjell!

For længe siden startede jeg jo denne tråd med at spørge om, hvordan I andre hænger plakaterne op; og her (3 år senere, haha) kommer så lige spørgsmål #2: Hvad gør I ved de plakater og lobbykort, som I ikke hænger op? Hvordan opbevarer I dem? Jeg har selv fået skrabet mig en hel stak mexikanske lobbykort sammen; Størrelsesmæssigt er de nærmest små plakater, da de måler ca. 12x16" og jeg ville egentligt gerne ha' dem opbevaret ordentligt. De er trykt på ret stift pap og kan derfor ikke rulles som alm. plakater. Kan man købe foldere, der er så store eller hvad gør I andre (hvis ellers I har noget lignende)?

Her et ex på et mex. lobby (som dog desværre ikke er mit eget):

Billede

Hvad med sådan en til dine fine Lobby's
http://www.museumstjenesten.com/product.asp?product=478
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Thomsen » fre 30. jul 2010 13:58

AvatarDK skrev:Så lige der var en locandina fra filmen tilgængelig på ebay.it til en pris på lidt over 800 euro og hvis det er i det prisleje vi er blot for locandina'en så God help you :)

Hvad regner du med den 2-sheet ligger i?

Uha. Min tyske forbindelse har givet mig en foreløbig pris på 1500 Euro+ for sit personlige eksemplar, hvilket svarer nogenlunde til priserne på de to, han har solgt tidligere på hjemmesiden.

Jeg ved dog ikke rigtigt med ham. Han har før sagt, at han netop ikke ville sælge sit eget eksemplar, og jeg kan ikke rigtigt få svar fra ham om endelig pris og tilstand, så måske har han fortrudt igen.

Den amerikanske forhandler mangler stadigvæk at få en pris fra den samler, hun kan købe den af. Jeg ved dog ikke, om jeg tør håbe på, at hun kan skaffe den billigere. Hun har fortalt mig, at hun tidligere har solgt 4-sheet'en for $4000 (!), og selvom hun har forsikret mig om, at 2-sheet'en ikke kommer til at koste så meget, så synes jeg, at det lugter af, at prisniveauet nok går den forkerte vej.

Jeg ender såmænd nok med at skulle ud og låne nogle af pengene. Men egentligt så betyder det ikke andet end, at jeg må skubbe indkøb af fladskærm og Blu-ray til næste år. Det overlever jeg nok. Det ér trods alt en af drømmeplakaterne.

Desuden er det næsten utilgiveligt at tale om at rydde ud i samlingen, og så direkte i tråden her.

Jeg ved det, jeg ved det. :lol:

Men min samling er nok lidt mere ustruktureret end mange af jer andres. Der mangler ligesom en rød tråd gennem den, fordi jeg har skiftet smag flere gange, siden jeg begyndte at samle. Så måske er det meget godt for mig at få ryddet nogle af de ting ud, som alligevel ikke interesserer mig mere.

Henschjell---> Imponerende! :shock:

Jeg elsker den med "Sælg pistolen - køb en kiste!" Det er da en titel, der vil noget! :lol:
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf AvatarDK » fre 30. jul 2010 15:15

Thomsen skrev:Uha. Min tyske forbindelse har givet mig en foreløbig pris på 1500 Euro+ for sit personlige eksemplar, hvilket svarer nogenlunde til priserne på de to, han har solgt tidligere på hjemmesiden.

Så vi taler altså om den helt forkerte side af 10.000 rigsdaler baht...... Det er godtnok noget af en røvfuld dask :) Men hvis det er en plakat du har været ude efter i længere tid forstår jeg godt at man føler at man skal slå til, så held og lykke med at få vredet et eksemplar ud af een af de to.

Thomsen skrev:Men min samling er nok lidt mere ustruktureret end mange af jer andres. Der mangler ligesom en rød tråd gennem den, fordi jeg har skiftet smag flere gange, siden jeg begyndte at samle.

Den eneste røde tråd der løber gennem min samling er at jeg kun er ude efter plakater til de italienske film. Oprindeligt var jeg kun ude efter danske plaketer til spaghetti westerns og det var jo dejligt afgrænset. I dag er det område så udvidet til alle interessante genrer og de 'oprindelige' italienske plakater er kommet med så at jeg nu har flere italienske end danske plakater. Undervejs har jeg så samlet bla. en del tyske spaghetti western plakater og lobby cards op og nupper da også stadig een tysk plakat i ny og næ. Min favoritgenre lige nu er de italienske sex-komedier (Fenech/Guida etc.) og jeg har efterhånden fået samlet en pæn bunke sammen af de originale italienske plakater og fotobuste til disse.

Så den røde tråd er der stadig væk men lad os sige at der er blevet hevet og vredet noget i den :)
Brugeravatar

Indlægaf Jack J » fre 30. jul 2010 19:20

Det er rigtig godt ud. Takker så mange gange, Dennis! :D

Jeg checkede infoen hurtigt og det ser også ud som, at der ikke er fare for syre i pappet. Har du selv købt dem?
Senest rettet af Jack J lør 31. jul 2010 06:29, rettet i alt 1 gang.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf henschjell » lør 31. jul 2010 06:18

Jack J skrev:Det er rigtig godt ud. Takker så mange gange, Dennis! :D

Jeg checked infoen hurtigt og der ser også ud som, at der ikke er fare for syre i pappet. Har du selv købt dem?

Jeg har lige købt nummeret større, så vores prøveudkast til
De 7 Samurai'er kan ligge godt og trygt, indtil vi finder
ud af hvordan det skal rammes ind :?
Billede
Senest rettet af henschjell søn 1. aug 2010 03:43, rettet i alt 2 gange.
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Indlægaf henschjell » lør 31. jul 2010 06:35

Thomsen skrev:
AvatarDK skrev:Så lige der var en locandina fra filmen tilgængelig på ebay.it til en pris på lidt over 800 euro og hvis det er i det prisleje vi er blot for locandina'en så God help you :)

Hvad regner du med den 2-sheet ligger i?

Uha. Min tyske forbindelse har givet mig en foreløbig pris på 1500 Euro+ for sit personlige eksemplar, hvilket svarer nogenlunde til priserne på de to, han har solgt tidligere på hjemmesiden.

Jeg ved dog ikke rigtigt med ham. Han har før sagt, at han netop ikke ville sælge sit eget eksemplar, og jeg kan ikke rigtigt få svar fra ham om endelig pris og tilstand, så måske har han fortrudt igen.

Den amerikanske forhandler mangler stadigvæk at få en pris fra den samler, hun kan købe den af. Jeg ved dog ikke, om jeg tør håbe på, at hun kan skaffe den billigere. Hun har fortalt mig, at hun tidligere har solgt 4-sheet'en for $4000 (!), og selvom hun har forsikret mig om, at 2-sheet'en ikke kommer til at koste så meget, så synes jeg, at det lugter af, at prisniveauet nok går den forkerte vej.

Jeg ender såmænd nok med at skulle ud og låne nogle af pengene. Men egentligt så betyder det ikke andet end, at jeg må skubbe indkøb af fladskærm og Blu-ray til næste år. Det overlever jeg nok. Det ér trods alt en af drømmeplakaterne.

Desuden er det næsten utilgiveligt at tale om at rydde ud i samlingen, og så direkte i tråden her.

Jeg ved det, jeg ved det. :lol:

Men min samling er nok lidt mere ustruktureret end mange af jer andres. Der mangler ligesom en rød tråd gennem den, fordi jeg har skiftet smag flere gange, siden jeg begyndte at samle. Så måske er det meget godt for mig at få ryddet nogle af de ting ud, som alligevel ikke interesserer mig mere.

Henschjell---> Imponerende! :shock:

Jeg elsker den med "Sælg pistolen - køb en kiste!" Det er da en titel, der vil noget! :lol:

Med plakater i den kaliber, taler man ikke om prisen, man betaler bare,
og ser glad ud 8) Ser frem til, at se den indrammet og ophængt over sengegærdet :)

Ja det kom også bag på mig, at vi havde så mange Sp We. Da det egentlig ikke er noget vi samler specielt på. Men det betyder ikke, at vi ik' er glade for dem :D
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Indlægaf Thomsen » lør 31. jul 2010 19:53

Lidt nyt:

I Walked with a Zombie - US half-sheet fra repremieren i 1952 på min yndlings Val Lewton-gyser. Den har samme motiv som premiereplakaten fra 1943, men farvelægningen er lidt anderledes.

Jeg var vist lidt heldig med det køb. Jeg slog til med det samme, da en forhandler postede titlen på en mailliste, og betalte kun $65. Normalt koster den typisk $100 over det, og så er den endda ofte ikke i særlig pæn stand. Denne her har lidt smårevner i kanten, men er generelt flot og har aldrig været foldet.

En premiereplakat koster til sammenligning fra $1000 og opefter ($5-10.000 for en one-sheet). :shock:

Billede

Olga's House of Shame - US one-sheet fra en af den mere kendte, amerikanske "sexploitation roughies" fra 1964.

Billede
Senest rettet af Thomsen lør 31. jul 2010 20:04, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Thomsen » lør 31. jul 2010 19:55

Forresten, Dennis... hvad er det for noget med et "prøveudkast til De syv samuraier"?
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf henschjell » søn 1. aug 2010 03:50

Thomsen skrev:Forresten, Dennis... hvad er det for noget med et "prøveudkast til De syv samuraier"?

Som du kan se på billedet, er det enten plakatkunstnerens eller
Grafikerens tidlige udkast og farvetryk til den originale "De 7 Samurai'er"
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Indlægaf Thomsen » tirs 3. aug 2010 19:56

Cool. Hvordan i alverden har I fået fat på den? Gennem det oprindelige trykkeri, designeren eller noget helt tredje?

Min Olga-plakat ovenover er åbenbart en del mere værd, end jeg troede. Jeg var den eneste, der bød på den, og jeg fik den for små $25. Men jeg har allerede modtaget et uopfordret tilbud på $200 for den. Jeg har hørt fra flere, at de har ledt efter den i årevis. Jeg overvejer lidt, om jeg skal gå af med den, når jeg skal skrabe penge sammen til den DJÆVELENS MASKE due-fogli, jeg forhandler om. Har dog stadigvæk ikke fået nogen pris fra USA endnu.
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf henschjell » ons 4. aug 2010 00:43

Thomsen skrev:Cool. Hvordan i alverden har I fået fat på den? Gennem det oprindelige trykkeri, designeren eller noget helt tredje?

Min Olga-plakat ovenover er åbenbart en del mere værd, end jeg troede. Jeg var den eneste, der bød på den, og jeg fik den for små $25. Men jeg har allerede modtaget et uopfordret tilbud på $200 for den. Jeg har hørt fra flere, at de har ledt efter den i årevis. Jeg overvejer lidt, om jeg skal gå af med den, når jeg skal skrabe penge sammen til den DJÆVELENS MASKE due-fogli, jeg forhandler om. Har dog stadigvæk ikke fået nogen pris fra USA endnu.

Noget helt tredje af en slags. Da jeg var i Kbh. N for at købe bl.a. Harakiri.
Sagde manden lige pludselig, at han havde noget helt specielt jeg lige skulle se.
Hvorefter han diskede op med en stak mapper med plakatudkast af
forskellig art. Jeg vil tro at de var fra et trykkeri. Men sjovt at se den del af
processen. Nu mangler vi bare den originale plakat 8)

Det bliver en go' timeløn du kan score på Olga. Altså hvis du vælger at sælge den igen :)
Men ikke nogen nem beslutning :P

Vi har også lige investeret lidt penge, i et par US plakater. Bl.a. Disse
Savage man, savage beast
The Arena Pam Grier
Female Bunch Al Adamson

http://www.wrongsideoftheart.com/?s=savage+man&submit.x=8&submit.y=7

http://www.wrongsideoftheart.com/?s=female+bunch&submit.x=16&submit.y=12

Billede
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Indlægaf AvatarDK » tors 5. aug 2010 08:43

Et par danske sw plakater mere. Jeg har ikke overblik over om de har været vist før på en af de foregående tusind sider så here goes:

Billede

Billede

Billede

Billede

og så er mit eksemplar af "Gode (Guld)miner..." også noget mere farveløs end den du smed Dennis:

Billede

Jeg er også temmelig sikker på at de eksemplar jeg har af "Saa Ram...." er noget mere kedelig end din farvestrålende. Var det vanlig procedure at de smed plakaterne ud med sådanne farveforskelle?
Brugeravatar

Indlægaf Thomsen » fre 6. aug 2010 13:04

Usj! Jeg fik lige svar fra min amerikanske forbindelse. Hun skal fandeme ha' $2600 for den LA MASCHERA DEL DEMONIO, hun kan skaffe. Så er den godt nok også linen backed og parat til at blive indrammet, men alligevel... :shock:

Tyskeren, der tilbød mig sit eget eksemplar for 1500 Euro, ignorerer til gengæld mine mails, så han har sikkert fortrudt igen.

Oh, what to do? Jeg kan ikke helt bestemme mig for, om jeg skal prøve at stampe pengene op (og sælge ud), eller om jeg bare skal melde pas og vente på, at den dukker op igen engang.
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Skøtt » fre 6. aug 2010 14:42

Thomsen skrev:Usj! Jeg fik lige svar fra min amerikanske forbindelse. Hun skal fandeme ha' $2600 for den LA MASCHERA DEL DEMONIO, hun kan skaffe. Så er den godt nok også linen backed og parat til at blive indrammet, men alligevel... :shock:

Tyskeren, der tilbød mig sit eget eksemplar for 1500 Euro, ignorerer til gengæld mine mails, så han har sikkert fortrudt igen.

Oh, what to do? Jeg kan ikke helt bestemme mig for, om jeg skal prøve at stampe pengene op (og sælge ud), eller om jeg bare skal melde pas og vente på, at den dukker op igen engang.

Hvis jeg var dig, ville jeg sætte mig og se den her film:

Billede

Dels fordi den måske kan inspirere dig til at tjene nogle hurtige penge, og dels fordi den slags film må appelere til jer mennesker der betaler 10.000+ sjanker for en poster :wink: Ej, kan godt se dilemmaet, men det virker pebret. Se du hellere at få den der The Trip-plakat sendt hjem!
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 6. aug 2010 16:35

$2600 nærmer sig mere de 15000 kr. :shock:

Og... tja... er man samler så er man samler! Men nogen gange skal man måske lige stoppe op og overveje, om noget et-eller-andet nu også HAR den betydning for én selv, som en pris vil koste. Jeg siger ikke, du ikke skal købe den, men brug lidt tid på at overveje, om det nu også er nødvendigt nok. Sådan cirka som når jeg sidder i de sidste fem minutter, før en eBay-auktion løber ud for en ultra-sjælden VHS, og jeg er udmærket godt klar over, at der er røde tal på kontoen, jeg overvejer om jeg absolut BEHØVER den skide VHS og ofte ALLIGEVEL vælger at overbyde, selom jeg ved, det gir problemer! Nogle gange er man nødt til det og hvis du er nødt til at bruge 15.000 på en plakat... so be it.

Men du kunne jo også bare vælge at købe 200 nye DVD'er i stedet. :P
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
796 indlæg • Side 38 af 54 • 1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 54

Tilbage til Sniksnak