• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
351 indlæg • Side 16 af 24 • 1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24

Indlægaf Jack J » ons 8. sep 2010 20:24

Nicolai skrev:
DR K film skrev:"From Beijing with Love"
("Gwok chaan Ling Ling Chat")

Medvirkende:
Ling Ling Chat: Stephen Chow.
Kam: Anita Yuen.
Instruktion: Stephen Chow og Lik-Chi Lee.

07. september 2010 kl. 20:30
12. september 2010 kl. 15:05
16. september 2010 kl. 16:35
18. september 2010 kl. 23:55

Den første sending var komplet med reklamebjælke og voiceover til slut. :roll:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 8. sep 2010 21:41

Selvjustitsminister skrev:Ikke en genrefilm, men måske interesse for fans af genrefilm.

Lørdag d. 11. september kl. 17 viser SVT 2 (svensk tv2)
Morricone dirigerer Morricone

De har vist det nogle gange nu, så det er nok ved at være sidste chance for at fange det.
Konsert från Gasteig i München. Veckans konsert. Den italienske kompositören Ennio Morricone, internationellt känd för musiken till många storfilmer, framträder här som dirigent med Bayerska radions orkester i musik av Morricone. Bredbild.
Mægtigt, tak for tippet!

Jack J skrev:Den første sending var komplet med reklamebjælke og voiceover til slut. :roll:
Billede

Jeg sprang den visning over - ser den en af de næste gange. Hvad synes du om filmen Jack?
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » ons 8. sep 2010 23:14

Nicolai skrev:
Selvjustitsminister skrev:Ikke en genrefilm, men måske interesse for fans af genrefilm.

Lørdag d. 11. september kl. 17 viser SVT 2 (svensk tv2)
Morricone dirigerer Morricone

De har vist det nogle gange nu, så det er nok ved at være sidste chance for at fange det.
Konsert från Gasteig i München. Veckans konsert. Den italienske kompositören Ennio Morricone, internationellt känd för musiken till många storfilmer, framträder här som dirigent med Bayerska radions orkester i musik av Morricone. Bredbild.
Mægtigt, tak for tippet!

Jack J skrev:Den første sending var komplet med reklamebjælke og voiceover til slut. :roll:
Billede

Jeg sprang den visning over - ser den en af de næste gange. Hvad synes du om filmen Jack?

Jeg har godt nok endnu ikke set den, men synes, den er FANTASTISK!
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » lør 18. sep 2010 17:14

henschjell skrev:Husker den som værende yderst underholdende, men også forholdsvis voldlig og blodig af en komedie at være.

Specielt scenen hvor Anita Yuen kommer til, at skyde sig selv
2 :shock: gange. Var ret morsom :lol:

Haha, ja det er sgu sjovt!

Jeg morede mig også meget over Kar Ying Lau som grønthandleren/opfinderen Da Mansi (Da Vinci i engelsk oversættelse), der, forståeligt nok, har bijob som forsøgskanin på Psykologisk Forskningscenter. Hans scener er sort humor på højt plan. :lol:

Jack J skrev:

Men det var den anden gudskelov ikke. :)
Det er i øvrigt meget rart for en gangs skyld at se en Hong Kong-film tekstet ordentligt uden de sædvanlige fejl samt manglende undertekster, der plager størstedelen af de danske dvdudgivelser. Stor tak til Lone Voigt fra DR Tekst for fornem sprogbrug.

Jeg glæder mig til at gense den i aften. Alene det at se Golden Harvest-logoet på dansk fjernsyn gør mig helt elektrisk. Det minder mig om dengang, DR viste "Saviour of the Soul" i bedste sendetid.
Senest rettet af Nicolai søn 19. sep 2010 01:37, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » lør 18. sep 2010 20:15

Nicolai skrev:
henschjell skrev:Husker den som værende yderst underholdende, men også forholdsvis voldlig og blodig af en komedie at være.

Specielt scenen hvor Anita Yuen kommer til, at skyde sig selv
2 :shock: gange. Var ret morsom :lol:

Haha, ja det er sgu sjovt!

Jeg morede mig også meget over Kar Ying Lau som grønthandleren/opfinderen Da Vinci, der, forståeligt nok, har bijob som forsøgskanin på et psykiatrisk hospital. Hans scener er sort humor på højt plan. :lol:

Jack J skrev:

Men det var den anden gudskelov ikke. :)

Jeg glæder mig til at gense den i aften. Alene det at se Golden Harvest-logoet på dansk fjernsyn gør mig helt elektrisk. Det minder mig om dengang, DR viste "Saviour of the Soul" i bedste sendetid.

Den optagelse har jeg stadig på videobånd. :D

Jeg husker, hvorledes Henrik Rytter skrev i Inferno, at creditsene var "oversat" anderledes end sædvanligt.

J
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » lør 18. sep 2010 23:40

Jack J skrev:
Nicolai skrev:Det minder mig om dengang, DR viste "Saviour of the Soul" i bedste sendetid.

Den optagelse har jeg stadig på videobånd. :D

Herligt! (Selv om det var en censureret udgave i 4:3-billedformat.)

Jack J skrev:Jeg husker, hvorledes Henrik Rytter skrev i Inferno, at creditsene var "oversat" anderledes end sædvanligt.

Jeg har lige fundet bladet frem og skimmet artiklen. Her følger et lille uddrag:
Henrik Rytter (Inferno #11) skrev:Som mange sikkert vil huske var det en kavalkade sidst i firserne på engelsk tv lanceret af Jonathan Ross, der for alvor startede Hong Kong-feberen i Europa, og lørdag d. 23. oktober 1993 tog Danmarks Radio et vigtigt skridt ved at vise fantasyfilmen, Sølvræven. Sendetidspunktet omkring midnat passede mig udmærket. [Som sagt; i den bedste sendetid. :D]

[...]

Allerede her var der nemlig et mindre problem med den version af Sølvræven, som DR valgte at vise. Originaltitlen er Gayat Sandui Haplui, og den transmitterede version er tydeligt nok hentet fra den udgave, der huserer under den engelske titel Saviour of the Soul med en spilletid på 90 minutter. En anden, alternativ udgave kan lokaliseres under titlen Terrible Angel. Den har - udover at have bevaret widescreen-formatet - en spilletid på 111 min (pal).

[...]

[Rytter opsummerer de vigtigste forskelle på Saviour of the Soul og Terrible Angel, hvorefter han skriver:]
Af øvrige forskelle, jeg lagde mærke til, var den anderledes oversættelse af karakternavnene. Dubbingen var også anderledes i Terrible Angel.
Jeg gad godt at se "Terrible Angel", men det er endnu ikke lykkedes mig at finde den nogetsteds (endsige anden omtale af den). :(

Jeg bemærker i øvrigt, at du i selvsamme nummer anmeldte "Black Magic with Buddha", "Dead Curse", "Emergency! Living Dead in Tokyo Bay", "Midnight Angel" og "Spooky Family" i INFERNOs ORIENT EXPRESS. :)
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » søn 19. sep 2010 02:46

Nicolai skrev:Herligt! (Selv om det var en censureret udgave i 4:3-billedformat.)

Øh, jah. Det var den vel. :lol:

Jeg må nok indrømme, at jeg ikke har set den siden dengang, men jeg er sikker på, at jeg stadig har båndet et eller andet sted. I bunkerne. I de lange gange.

Nicolai skrev:
Henrik Rytter (Inferno #11) skrev:Som mange sikkert vil huske var det en kavalkade sidst i firserne på engelsk tv lanceret af Jonathan Ross, der for alvor startede Hong Kong-feberen i Europa, og lørdag d. 23. oktober 1993 tog Danmarks Radio et vigtigt skridt ved at vise fantasyfilmen, Sølvræven. Sendetidspunktet omkring midnat passede mig udmærket. [Som sagt; i den bedste sendetid. :D]

[...]

Allerede her var der nemlig et mindre problem med den version af Sølvræven, som DR valgte at vise. Originaltitlen er Gayat Sandui Haplui, og den transmitterede version er tydeligt nok hentet fra den udgave, der huserer under den engelske titel Saviour of the Soul med en spilletid på 90 minutter. En anden, alternativ udgave kan lokaliseres under titlen Terrible Angel. Den har - udover at have bevaret widescreen-formatet - en spilletid på 111 min (pal).

[...]

[Rytter opsummerer de vigtigste forskelle på Saviour of the Soul og Terrible Angel, hvorefter han skriver:]
Af øvrige forskelle, jeg lagde mærke til, var den anderledes oversættelse af karakternavnene. Dubbingen var også anderledes i Terrible Angel.
Jeg gad godt at se "Terrible Angel", men det er endnu ikke lykkedes mig at finde den nogetsteds (endsige anden omtale af den). :(

Jeg har også lige søgt rundt omkring og kan heller ikke finde nogen 111 min.-udgave, men sjovt nok står Tai Sengs amk dvd listet på Hkflix.com til at løbe 98 min. :x

Der kunne jo evt. være tale om en længere udgave fra Taiwan, hvor de som bekendt fra tid til anden har vist "prøveudgaver", ligesom THE KILLER i Taiwan-udgaven løber længere.

Nicolai skrev:Jeg bemærker i øvrigt, at du i selvsamme nummer anmeldte "Black Magic with Buddha", "Dead Curse", "Emergency! Living Dead in Tokyo Bay", "Midnight Angel" og "Spooky Family" i INFERNOs ORIENT EXPRESS. :)

Usch! Det må være 15-16 år siden. Var det nu også nødvendigt at nævne det der!? :x Nej, bare gas! :mrgreen: Og ja, det er var mit store bidrag til Infernos minde. Netop som jeg havde fået en fod indenfor, gik bladet som bekendt ind. Peder Pedersen gik i gang med at lave Aqua-videoer og jeg lavede Stay Sick! Jeg ved ikke, hvad der var mest givende på det kunstneriske plan. På det økonomiske? :roll:

Hmm, jeg havde faktisk glemt, at jeg havde anmeldt EMERGENCY! LIVING DEAD IN TOKYO BAY. Lidt morsomt i øvrigt, nu hvor den netop er blevet udsendt på DVD og en ny generation "opdager" den. Yeah, hvor var I da Inferno #11 udkom, fuckfjæs!! :P
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » man 20. sep 2010 23:11

Jack J skrev:Jeg må nok indrømme, at jeg ikke har set den siden dengang, men jeg er sikker på, at jeg stadig har båndet et eller andet sted. I bunkerne. I de lange gange.
Såfremt den lille skrupsultne hund ikke har fortæret det.

Jack J skrev:Jeg har også lige søgt rundt omkring og kan heller ikke finde nogen 111 min.-udgave, men sjovt nok står Tai Sengs amk dvd listet på Hkflix.com til at løbe 98 min. :x
Hmm... så bliver jeg næsten nødt til at spørge manden selv. Er der ikke noget med, at Rytter skjuler sig på DAHF ligesom alle de andre quislinge?

Jack J skrev:Der kunne jo evt. være tale om en længere udgave fra Taiwan, hvor de som bekendt fra tid til anden har vist "prøveudgaver", ligesom THE KILLER i Taiwan-udgaven løber længere.
Det lyder sandsynligt, men så forstår jeg ikke, hvorfor det ikke er til at opstøve noget information om udgaven. Mon det kan være en infernalsk lurendrejers værk?

Jack J skrev:Usch! Det må være 15-16 år siden. Var det nu også nødvendigt at nævne det der!? :x Nej, bare gas! :mrgreen: Og ja, det er var mit store bidrag til Infernos minde. Netop som jeg havde fået en fod indenfor, gik bladet som bekendt ind. Peder Pedersen gik i gang med at lave Aqua-videoer og jeg lavede Stay Sick! Jeg ved ikke, hvad der var mest givende på det kunstneriske plan. På det økonomiske? :roll:
Nu har jeg ikke undersøgt sagen så bær allernådigst over med min dårlige hukommelse, men havde du slet ikke tidligere skrevet anmeldelser til bladet?

Jack J skrev:Hmm, jeg havde faktisk glemt, at jeg havde anmeldt EMERGENCY! LIVING DEAD IN TOKYO BAY. Lidt morsomt i øvrigt, nu hvor den netop er blevet udsendt på DVD og en ny generation "opdager" den. Yeah, hvor var I da Inferno #11 udkom, fuckfjæs!! :P
Tjah... måske de knap nok var født dengang. :wink:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » man 20. sep 2010 23:20

Nicolai skrev:
Jack J skrev:Jeg må nok indrømme, at jeg ikke har set den siden dengang, men jeg er sikker på, at jeg stadig har båndet et eller andet sted. I bunkerne. I de lange gange.
Såfremt den lille skrupsultne hund ikke har fortæret det.

Jeg tror faktisk, det er dværge, der bor derinde! :x

Nicolai skrev: Er der ikke noget med, at Rytter skjuler sig på DAHF ligesom alle de andre quislinge?

Aner det ikke, jeg kommer der så godt som aldrig.

Nicolai skrev:Nu har jeg ikke undersøgt sagen så bær allernådigst over med min dårlige hukommelse, men havde du slet ikke tidligere skrevet anmeldelser til bladet?

Tjah... måske de knap nok var født dengang. :wink:

Nej, jeg havde ikke. Og nej, det var de nok ikke, men så burde de dukke nakken og holde sig for sig selv. :P
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » man 20. sep 2010 23:35

Jack J skrev:Jeg tror faktisk, det er dværge, der bor derinde! :x

Dværge spiser kun vcd'er.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » man 20. sep 2010 23:39

Nicolai skrev:
Jack J skrev:Jeg tror faktisk, det er dværge, der bor derinde! :x

Dværge spiser kun vcd'er.

Usch! Så det er dér, mine malaysiske vcd'er forsvinder hen!! :x
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » fre 1. okt 2010 13:50

Kl. 23.25 på DR 2:
"So Close" ("Chik yeung tin si")

Kl. 00.25 på DR 1:
"Blue Thunder"
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Vi Har Sjov » fre 1. okt 2010 16:35

Nicolai skrev:Kl. 00.25 på DR 1:
"Blue Thunder"

Billede
Jeg kan slet ikke få nok af Scheider og Blue Thunder. Der er noget Jaws-møder-Death race ham i den rolle 8)
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Larsemand » fre 1. okt 2010 17:28

Har lige forsøgt mig lidt med en blog her omhandlende "dagens genrefilm" i DK TV:

http://culttvdk.blogspot.com/

Håber på at opdatere den hver dag. Måske lidt strange projekt, men jeg synes selv det er meget fedt at kunne se en poster og lidt omtale. Value adding!
Larsemand

Indlægaf Jack J » fre 1. okt 2010 23:38

Larsemand skrev:Har lige forsøgt mig lidt med en blog her omhandlende "dagens genrefilm" i DK TV:

http://culttvdk.blogspot.com/

Håber på at opdatere den hver dag. Måske lidt strange projekt, men jeg synes selv det er meget fedt at kunne se en poster og lidt omtale. Value adding!

Jeg prøvede mig som bekendt med et (trykt) index, der skulle dække alle horrorfilm, der blev vist på dansk TV. Usch, jeg præsterede kun at udgive 2 ex (og det ene kun som mail-nyhedsbrev), før jeg løb tør i det. Så hvis du kan holde dampen oppe så AL POWER TIL DIG!!! 8) 8) 8)
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
351 indlæg • Side 16 af 24 • 1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24

Tilbage til Genrefilm