• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
351 indlæg • Side 17 af 24 • 1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 24

Indlægaf Larsemand » lør 2. okt 2010 13:22

Haha ja kan jeg godt se, men så lang tid tager det heller ikke, og synes det er meget hyggeligt at glo efter posters osv.

Men vi får se. Om en måned ell. lign. er det jo klart om det holder ved eller om jeg sidder og pimper øl i sofaen istedet igen...
Larsemand

Indlægaf Jack J » tirs 2. nov 2010 17:38

BLUE NOTE: HISTORIEN OM DEN MODERNE JAZZ, del 1.

Okay, ikke en genrefilm, men en rigtig god dokumentar om jazzmusikken fra Blue Note-selskabet (jeg ville have forsvoret overhovedet at tage ordet "jazz" i min mund for få år siden, LOL) og som bekendt har jazzen spillet en ikke ubetydelig rolle i horrorfilm, i alt fald førhen. Programmet bringes på DR K og er fra 1997 og i to dele. Det har været vist for nogle år siden på DR1 og er som sagt rigtig godt.

I dag på DR K kl. 23:15

Fra DRK's hjemmeside skrev:Alle kender Art Blakey, Dexter Gordon, Ron Carter, Herbie Hancock og Thelonious Monk. Deres navne er nærmest synonyme med den gyldne jazzalder. Men hvor mange mennesker kender navnene Alfred Lion og Frank Wolff, som vi skylder alle optagelserne med jazzlegenderne. To tyske jøder, som var flygtet fra det nazistiske Tyskland til New York, hvor de opdagede jazzmusikken, som på det tidspunkt ikke nød nogen særlig opmærksomhed i USA. Uden hverken penge eller forbindelser og med et gebrokkent engelsk begyndte de to mænd at optage de praktisk taget ukendte musikere, udelukkende ud fra egen smag og behag. Historien om Alfred Lion og Frank Wolff og deres legendariske plademærke fortælles af musikere, venner og beundrere af Blue Note.

Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » tirs 2. nov 2010 18:27

[quote="Jack J"]BLUE NOTE: HISTORIEN OM DEN MODERNE JAZZ, del 1.

Okay, ikke en genrefilm, men en rigtig god dokumentar om jazzmusikken fra Blue Note-selskabet (jeg ville have forsvoret overhovedet at tage ordet "jazz" i min mund for få år siden, LOL) og som bekendt har jazzen spillet en ikke ubetydelig rolle i horrorfilm, i alt fald førhen. Programmet bringes på DR K og er fra 1997 og i to dele. Det har været vist for nogle år siden på DR1 og er som sagt rigtig godt.

I dag på DR K kl. 23:15

Tak for tippet. Så den for år tilbage og den er rigtig god hvis man er til jazz. Desværre har DR klistret en fiks lille dansk vinkel på med nogle meget danske personligheder der dukker umotiveret op midt i filmen...
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 2. nov 2010 18:42

Vi Har Sjov skrev:Tak for tippet. Så den for år tilbage og den er rigtig god hvis man er til jazz. Desværre har DR klistret en fiks lille dansk vinkel på med nogle meget danske personligheder der dukker umotiveret op midt i filmen...

Virkelig?? Så har jeg sgu været heldig at have optaget en meget tidlig version fra DR fra før de fik den fikse idé, for mit dvdr-ex er helt uden dansk indblanding. :shock:

Men du bør måske prøve at optage den alligevel i tilfælde af, at DR viser den rigtige udgave.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » tirs 2. nov 2010 18:46

Jack J skrev:
Vi Har Sjov skrev:Tak for tippet. Så den for år tilbage og den er rigtig god hvis man er til jazz. Desværre har DR klistret en fiks lille dansk vinkel på med nogle meget danske personligheder der dukker umotiveret op midt i filmen...

Virkelig?? Så har jeg sgu været heldig at have optaget en meget tidlig version fra DR fra før de fik den fikse idé, for mit dvdr-ex er helt uden dansk indblanding. :shock:

Men du bør måske prøve at optage den alligevel i tilfælde af, at DR viser den rigtige udgave.

Kool. Man kan jo være heldig. Har dog ikke optager så jeg nøjes med at nyde den i nuet, meget i jazzens ånd... 8)
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 2. nov 2010 19:02

Vi Har Sjov skrev:
Jack J skrev:

Kool. Man kan jo være heldig. Har dog ikke optager så jeg nøjes med at nyde den i nuet, meget i jazzens ånd... 8)

Hvordan kan du føre et normalt liv uden en sådan? :shock:

Men du har da en video, ikke sandt? Du kan vel optage udsendelsen med den. :D
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tirs 2. nov 2010 19:28

Vi Har Sjov skrev:Desværre har DR klistret en fiks lille dansk vinkel på med nogle meget danske personligheder der dukker umotiveret op midt i filmen...
Kan det ikke have været i forbindelse med en temaaften på DR 2?

Jeg skal naturligvis også se den. I øvrigt bliver den genudsendt 3 gange:
07. november 2010 kl. 13:20
08. november 2010 kl. 00:50
09. november 2010 kl. 14:15
http://www.dr.dk/K/Musik/Programmer/Jaz ... Note_1.htm
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » tirs 2. nov 2010 19:39

Nicolai skrev:Kan det ikke have været i forbindelse med en temaaften på DR 2?

Det tænkte jeg også. Tak for sendetiderne. Husk iø på, at det kun er del 1, der kommer i aften. Den er samlet på ca. 2 timer.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » ons 3. nov 2010 14:36

Jeg optog programmet i går, men jeg har ikke set det, så jeg har ingen anelse om, hvorvidt der er danske "tilføjelser" med. Men een ting, jeg dog bemærkede, var, at producenterne (går jeg ud fra, at det er) har ændret begyndelsen af afsnit 1.

Der var en ekstra kort intro og der, hvor der i min udgave er voice-over, er der nu blot musik. Og tilsyneladende opdagede DR det ikke engang, for de bruger deres undertekster fra det oprindelige program, hvilket betyder, at i et minuts tid kan man læse danske undertekster, samtidig med at der ikke bliver talt, men blot spillet musik. Ret bizart.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » ons 3. nov 2010 17:00

Jack J skrev:Jeg optog programmet i går, men jeg har ikke set det, så jeg har ingen anelse om, hvorvidt der er danske "tilføjelser" med. Men een ting, jeg dog bemærkede, var, at producenterne (går jeg ud fra, at det er) har ændret begyndelsen af afsnit 1.

Der var en ekstra kort intro og der, hvor der i min udgave er voice-over, er der nu blot musik. Og tilsyneladende opdagede DR det ikke engang, for de bruger deres undertekster fra det oprindelige program, hvilket betyder, at i et minuts tid kan man læse danske undertekster, samtidig med at der ikke bliver talt, men blot spillet musik. Ret bizart.

Det er Plummers skyld :cry:
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 3. nov 2010 17:23

Jack J skrev:Jeg optog programmet i går, men jeg har ikke set det, så jeg har ingen anelse om, hvorvidt der er danske "tilføjelser" med.
Det er der ikke. :)

Jack J skrev:Men een ting, jeg dog bemærkede, var, at producenterne (går jeg ud fra, at det er) har ændret begyndelsen af afsnit 1.

Ved første øjekast undrede jeg mig også lidt over det, men det var befriende at kunne nyde musikken uden voice-over, og desuden var det måske meningen, at åbningen blot skulle være ledsaget af tekst.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Nicolai » tors 11. nov 2010 18:34

Wim Wenders "Der Stand der Dinge" på DR K kl. 21.30
http://www.dr.dk/K/Film/Alle_Film/Tingenes+tilstand.htm

Genudsendes:
12. november 2010 kl. 13:30
19. november 2010 kl. 16:00
21. november 2010 kl. 22:10
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Nicolai » lør 13. nov 2010 01:14

"Blue Note - historien om den moderne jazz (2:2)"
15. november 2010 kl. 01:05 (natten til mandag) på DR K
Genudsendes:
16. november 2010 kl. 14:45
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Nicolai » fre 7. jan 2011 19:27

Álex de la Iglesias "Crimen ferpecto" ("Den perfekte forbrydelse") kl. 21 på DR K.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » lør 8. jan 2011 04:32

Michele Soavis todelte TV-serie Attacco allo stato/Political Target var på svensk TV i går og i dag. Den findes på dansk DVD, men koster desværre næsten 200 kr. alle de steder, jeg har checket. Er der nogen her, der kender et sted, hvor den kan købes til en mere menneskelig pris?
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
351 indlæg • Side 17 af 24 • 1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 24

Tilbage til Genrefilm