• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
29 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Bluray opgrade

Indlægaf El Schnaflos » fre 12. nov 2010 01:35

Jeg er efterhånden den glade ejer af en 40-50 Bluray tiler, men er ikke altid lige imponeret over udgivelserne.
Som regel "opgraderer" kun titler, jeg VED (eller i bedste fald tror) er federe i HD, men ind i mellem får man jo købt en udgivelse, der simpelthen ikke er pengene værd, i forhold til DVD'en.

Det kunne være glimrende med en tråd hvor folk kommer med gode argumenter for at opgradere i forhold til dvd. Det kan være i forhold til billedekvalitet eller det udbyggede extra-materiale, der ofte er på bluray-skiverne.

For at komme med et eksempel synes jeg at den danske bluray udgave af Carpenter's The Fog, var mildest talt slatten. Man kan selvfølgelig ikke forvente krystalklart billede af ældre film, men i dette tilfælde så jeg ikke den store forskel på dvd'en og bluray'en. Absolut heller i forhold til extramateriale...
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » fre 12. nov 2010 01:39

Jeg ved det måske er en tråd der fiser hen over hovedet på jer VHS-fanatikere, men vær nu søde alligevel... :D
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » fre 12. nov 2010 09:06

El Schnaflos skrev:Jeg ved det måske er en tråd der fiser hen over hovedet på jer VHS-fanatikere, men vær nu søde alligevel... :D

Som man tydeligt kan konkludere af ALIEN ON EARTH-tråden, så står argumentet om at alle Blu Ray udgivere på ét eller andet tidspunkt i deres liv har været sadistiske VHS-bootleggere stærkt. Og som følge deraf laver de altid billedet fladt på en irriterende måde :)
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 12. nov 2010 14:15

El Schnaflos skrev:Jeg ved det måske er en tråd der fiser hen over hovedet på jer VHS-fanatikere, men vær nu søde alligevel... :D

Jo jo, det er da meget sjovt at lave tråde om denne ILLUSION, men til syvende og sidst er blu-ray jo bare SCIENCE FICTION ligesom Månebase Alfa og Atlantis. At der skulle findes et bedre format end exrental-video?? :shock:

Haha, du kan godt se, hvor langt ude det lyder, ikke sandt? Der findes kun VHS, så forstå det dog. 8)

:mrgreen:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » fre 12. nov 2010 16:13

Tænkte nok, jeg bevægede mig ud på dybt vand her...
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 12. nov 2010 16:37

Billede

Mit indlæg er naturligvis for sjov, og en sådan liste over halvdårlige blu-rays ville være brugbar ikke mindst for os der *en dag* nok får købt en afspiller.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » fre 12. nov 2010 20:20

Jack J skrev: for os der *en dag* nok får købt en afspiller.

HERETIC!

Billede

hEHEe, Ketzer!

Nu har jeg endeligt fået læst lidt om Blu Rays - og kan se at det udover dvd-standarden mpeg-2 også kan laves i en række mpeg-4 codecs. Det burde kunne give noget meget pæne komprimeringer. Kan man se hvilket format sin Blu Ray disk er komprimeret i?
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » fre 12. nov 2010 22:56

Hey, jeg havde selv en pænt stor VHS samling engang, som jeg dog var så dum at sælge ALT for billigt, da dvd-afspillerne dukkede op. Efter at ha' luret rundt herinde kan jeg godt se at jeg burde ha' solgt visse bånd enkeltvis, med de priser der bliver lagt for dagen.

Nå, man skal ikke græde over solgt båndsalat.

Købte iøvrigt den amerikanske udgave af Rambo 3 (bluray) på Axelmusic og da jeg smed skiven i, var det kraftedemig 2'eren der dukkede op på skærmen.
Coveret siger "Rambo 3" og på skiven står der også "Rambo 3" men selve filmen mangler ligesom.

Om det er et helt parti med denne fejl, ved jeg ikke. Jeg kan læse mig til at jeg ikke er den eneste der har fået den forkerte titel...
Må vi se hvad den kære Axel siger til det!?
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 12. nov 2010 23:00

DDDHouse holder iø udsalg af HK blu-ray-udgivelser lige for tiden:
http://www.dddhouse.com/v3/product_list ... nguageID=0
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » lør 13. nov 2010 10:37

Et af de gode argumenter for at opgradere er Mad Max 2.
Billede

På blu-ray får man de ekstra frames, som mangler i (næsten) alle DVD-udgaverne. Der er også et kommentarspor på med George Miller og Dean Semler, som vist ellers kun har været ude på HD DVD-udgaven. Eneste minus er at udgaven kun har 5.1 lydspor, men det er til at leve med, synes jeg.

Ellers er der indtil videre alt for mange eksempler på blu-ray udgivelser, som ikke har ligeså meget ekstramateriale som på DVD. Et par af de mest oplagte er eksempler er Robocop, Carrie og The Fly (Cronenberg).
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Mads » lør 13. nov 2010 10:41

Jack J skrev:Haha, du kan godt se, hvor langt ude det lyder, ikke sandt? Der findes kun VHS, så forstå det dog. 8)

:mrgreen:

Det eneste rigtige format er CED, det ved alle.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf El Schnaflos » søn 14. nov 2010 01:40

Mads Jensen skrev:Et par af de mest oplagte er eksempler er Robocop, Carrie og The Fly (Cronenberg).

Umiddelbart kan jeg ikke se at der skulle mangle noget ekstramateriale på dén danske bluray-udgave af The Fly jeg har, i forhold til materialet der er på bonus discen i The Fly boxsettet på dvd. Der er endda ekstra trivia track, spil og et par ekstra ting, der ikke er på dvd'en.

Synes det er en glimrende udgivelse...
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » søn 14. nov 2010 09:51

Min fejl. Jeg købte blu-ray udgivelsen for en uge siden, og synes ikke jeg kunne få øje på den alternative slutning og nogle af screenplays'ene fra 2DVD'en - men de er der jo ganske rigtigt alligevel.

Jeg gir lige mig selv et rap over nallerne med fluesmækkeren, som straf for at disse en fin udgivelse helt uberettiget.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf El Schnaflos » søn 14. nov 2010 15:41

Nu ikke være for hård ved dig selv, Mads. Selv den bedste kan åbenbart fejle :D
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » søn 14. nov 2010 16:41

Og det siger du nu, når jeg sidder her med røde ører og ondt i fingrene.

Jeg er til gengæld nysgerrig for at høre, hvilke blu-ray udgivelser du ellers synes har været skuffende?
Har ikke selv været decideret skuffet over nogen af de blu-rays jeg har købt - men er enig i at det ikke altid er den store gevinst, man får ud af at opgradere.
Brugeravatar
Mads

Næste

Skriv et svar
29 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm