Maratonmanden skrev: 425kr
Jeg synes generelt at priserne svinger meget herinde, så jeg var bare nysgerrig - men det lyder slet ikke galt - når man tænker på den værdi danske Fulci-tapes fx har.
Maratonmanden skrev: 425kr
Thomsen skrev:Var der nogen, der var derinde? Var det bare de samme rester fra biografen som sidst?
Jeg fik i øvrigt endeligt fingre i en af mine drømmeplakater: En italiensk quattro-foglio (140x200cm) fra Abraham Polonskys fremragende film noir FORCE OF EVIL (1948).
Billedet er ikke af min egen kopi, men stammer fra det eksemplar, som posteritati.com havde til salg for $1200 for et par år siden. Dén gik jeg desværre glip af, fordi jeg tøvede lidt for længe, da de havde 25% rabat på alti sommeren 2009. Men det lykkedes mig endeligt at få fingre i den fra en tidligere plakatpusher i Italien i går. Mit eksemplar er ikke i helt perfekt stand, som posteritatis var - det har to små huller i et par krydsfolder, hvoraf det ene har en smule papirstab. Heldigvis er begge huller og det manglende papir i et sort område, og jeg har ladet mig fortælle, at det er det nemmeste at restaurere. Den skal alligevel turen igennem med linen-backing på et tidspunkt, for formatet er trykt i to dele.
Jeg måtte slippe €450 for min, men det var inkl. kurérfragt til DK - og i det mindste væsentligt billigere end de $2000, som Chisholm Gallery i NY solgte deres for for syv år siden.
Den er temmelig sjælden, ingen af de kendte auktionshuse har nogensinde solgt et eksemplar, og de eneste, jeg har været i stand til at finde oplysninger om, er mit og de to hos Posteritati og Chisholm.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster