• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
24 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

The Walking Dead TV-serie

Indlægaf Staal » tirs 28. dec 2010 11:24

Er der andre, der har fået set første sæson?

Jeg slugte dem på to aftener og de kan varmt anbefales. Til dem, der ikke ved, hvad jeg snakker om, så er der tale om en amerikansk TV-serie fra 2010, med omtrent samme præmis som Dawn of the Dead og alle de andre: zombie-outbreak! og vi følger en gruppe overlevende, og deres kamp for at holde stand og finde andre overlevende.

http://www.imdb.com/title/tt1520211/
Staal

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Onkel Bonus » ons 5. jan 2011 14:53

Piloten er god men showet er ret forfærdeligt. 10% zombie-action og 90% shitty amerikansk tude-tv.
Onkel Bonus

Indlægaf AvatarDK » ons 5. jan 2011 15:09

Jeg er enig med Onkel Bonus her.....

Har set de tre første afsnit og er stået af. Ikke særligt imponerende skuespil, en intetsigende handling, og ja som nævnt desværre mere en dårlig drama-serie end en god genre-ditto.
Brugeravatar

Indlægaf Onkel Bonus » ons 5. jan 2011 15:13

Puha. Så har du slet ikke set det værste, som far-søn samtalerne og de to søstre der taler om deres døde far som lærte dem at fiske. Eller de småracistiske undertoner i afsnittet om mexicanerne... "de er måske nogle brutale gangstere, men de respekterer gamle mennesker rigtig meget!" :o
Onkel Bonus

Indlægaf AvatarDK » ons 5. jan 2011 15:18

LOL.

Nej jeg valgte netop at stå af da de afsnit jeg havde set angiveligt skulle være nogle af de gode, og så kunne jeg jo godt fornemme at jeg skulle have brækposen frem af de helt forkerte årsager hvis jeg valgte at fortsætte :)
Brugeravatar

Indlægaf Mads » søn 5. jun 2011 08:21

Jeg synes det er en ret cool serie med hjertet på rette sted. Havde egentlig tænkt mig at købe den danske udgave, men noget kunne tyde på at den er klippet i forhold til den amerikanske udgave.
Den britiske udgave af sæson 1 mangler knap 20 sekunder i hhv. episode 2 og 5, og denne trimmede version er tilsyneladende den samme, som er udsendt andre steder i Europa:
We can now confirm what we were worried about: The UK Version released on Blu-ray equals the censored European pay-TV version of episode 2 and 5 which had been used for our comparisons. So the UK BD and probably the DVD as well are cut. Considered that, most likely every other European release in the next months will also only include the censored versions, taken from the same master.
At least this only concerns episode 2 and 5 and not episode 1 as well. Episode 1 had to be cut around 20 minutes for the European pay-TV airing. The UK BD includes the uncut pilot episode.

Er der nogen som kan bekræfte om den danske udgave mangler de ca. 20 sekunder?

http://www.movie-censorship.com/report.php?ID=949636
http://www.movie-censorship.com/report.php?ID=828387
Brugeravatar
Mads

Indlægaf gorzelak » tirs 21. jun 2011 20:46

Der er et Uncut-review på trapperne, dog ikke med svar på dit spørgsmål, Mads.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Goodbyte » tirs 21. jun 2011 21:54

Har set hele første sæson, og synes egentlig det er ganske udmærket underholdning.
Kan sagtens forstå dem af jer der siger det er mere sæbeopera end zombie snask, men det gør egentlig ikke mig noget.

Det er en stor satsning fra en amerikansk mainstream tv-station, så man kan jo ikke forvente Fulci snask på tv i den bedste sendetid.
Så hvis man sætter det i afspilleren med den rette indstilling, er det efter min mening god gedigen underholdning.
Mine DVD'er
Brugeravatar
Goodbyte

Geografisk sted: Odense

Indlægaf AvatarDK » ons 22. jun 2011 11:06

Jeg vil lige pointere at jeg på ingen måde har noget imod dramaserier så længe de er velspillede og interessante. Er næsten netop blevet færdig med Six Feet Under som jo er ren drama, og synes det måske er den bedste serie jeg overhovedet har set.

Det jeg har noget imod er dårligt spillet drama... Og det er der jeg synes The Walking Dead træder alvorligt i spinaten. Det var simpelthen ikke interessant eller velspillet nok til jeg gad blive hængende. Heller ikke selvom der er smidt et par zombier med i gryden. Jeg vil hellere se en god gang drama end en dårlig gang hybrid.

Bare for at få det klarificeret :)

Jeg synes i øvrigt også at The Mist som Frank Darabont også har på samvittigheden var en værre omgang møg af samme årsager så måske er jeg bare ikke kompatibel med hans nuværende output :)
Brugeravatar

Indlægaf Diabolik » ons 22. jun 2011 19:44

AvatarDK skrev:Har set de tre første afsnit og er stået af. Ikke særligt imponerende skuespil, en intetsigende handling, og ja som nævnt desværre mere en dårlig drama-serie end en god genre-ditto.

Enig!!!!!!!! Lagde ellers fint fra land, men er endt i ligegyldig pladder!!!!
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Nicolai » man 7. nov 2011 15:46

Måske den kommende tyske serie "Viva Berlin!" har mere at byde på:
http://youtu.be/WKOc_LLcDUk
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf rammy » ons 9. nov 2011 17:44

Uha, uha hvor har sæson 2 efterhånden udviklet sig i en helt forfærdelige sæbeopera'sk retning - de sidste 2 afsnit (afs 3 og 4) har været decideret søvndyssende og kedelige. Intet moment eller fremdrift og skyd en lang pil efter zombie-action, der er flere krokodilletårer end der er headshots.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds og exploitation-aficionados! Velkommen til Sørensen Exploitation Cinema...bloggen - klik her!
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Indlægaf Gaunts Ghost » søn 4. dec 2011 01:55

Gør jer selv den tjeneste at læs tegneserien. Langt bedre end filmatiseringen og plottet giver også mere mening.

Der er en grund til at tegneserien fremstår som en af de bedste i dette årti. At serien så kun er middelmådig skal ikke gå ud over den fantastiske historie der ligger bag.
Gaunts Ghost

Indlægaf rammy » søn 4. dec 2011 19:01

Gaunts Ghost skrev:Gør jer selv den tjeneste at læs tegneserien. Langt bedre end filmatiseringen og plottet giver også mere mening.

Der er en grund til at tegneserien fremstår som en af de bedste i dette årti. At serien så kun er middelmådig skal ikke gå ud over den fantastiske historie der ligger bag.

Bare rolig - jeg har alle de 6 bind der er kommet so far - de er fantastiske!
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds og exploitation-aficionados! Velkommen til Sørensen Exploitation Cinema...bloggen - klik her!
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 21. dec 2011 18:19

Det er da en ganske god lille serie. Baseret på hvad jeg har hørt og læst om Kirkmans stribe, er også dens plot i høj grad kendetegnet ved den type dommedags-/hverdagsdrama.
AvatarDK skrev:Det jeg har noget imod er dårligt spillet drama... Og det er der jeg synes The Walking Dead træder alvorligt i spinaten.
Ha, hvis du synes, at det er så slemt, burde du se Greg Nicoteros webisodes "The Walking Dead: Torn Apart". Rick Otto får Keanu Reeves til at ligne en Shakespeare-veteran.

Jeg håber ikke, at Nicoteros instruktørtjans i episode #2.11 resulterer i lignende bras.
Brugeravatar
Nicolai

Næste

Skriv et svar
24 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm