• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
20 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Bedste film 2010

Indlægaf Kristensen » søn 2. jan 2011 00:37

Er der sådan en tråd allerede?

Så er det vel tid til den slags. Mine 15 bedste filmoplevelser i 2010:

1) Cold Fish
1) I Saw the Devil
3) Slice
4) Dream Home
5) Mother
6) Confessions
7) Kaboom
8 ) Sound of Noise
9) Secuestrados
10) Tucker and Dale vs Evil
11) Heartless
12) Thirst
13) Toy Story 3
14) Kick-Ass
15) King of Thorn

Delt førsteplads, de er så pisse gode begge to.

Special mention: We Are What We Are
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf kristian » søn 2. jan 2011 15:44

Her kommer mit lange resume af 2010:

2010 blev året hvor digitaliseringen for alvor gjorde sit indryk i de danske biografer, hvor den ene 3D film efter den anden blev sat på plakaten. Det blev også året hvor Roman Polanskis fortid indhentede ham, og hvor man for første gang i en længere periode begyndte at tale om kunstnerisk krise i dansk film. Bio-året 2010 har været en blandet pose bolsjer, og i det nedenstående har jeg tilladt mig at fremhæve de film, som gjorde det største indtryk på mig i årets løb.

GENRE FILM:
Min topti liste over genrefilm I 2010 spænder meget bredt, lige fra digital computer sci-fi, henover mørk vikinge splat til fascinerende drømmefilm.
Tron: Legacy var for undertegnede den mest ventede film i dette år. Forventningerne var skruet helt i vejret, og heldigvis blev det meste indfriet. Visuelt storladen og et eminent soundtrack, gjorde Tron: Legacy til min personlige favorit i 2010. Valhalla Rising blev lidt af en publikums fuser herhjemme, men heldigvis har filmen fået en virkelig pæn modtagelse i England, hvilket den efter min mening fuldt fortjener. Refn’s dystre vikinge fabel fænger og fascinerer, og Mads Mikkelsen leverer en overraskende vellykket præstation. Alexander Aja’s groteske Piranha 3D var årets mest underholdende indslag, og mindede undertegnede om, hvor sjovt det egentlig kan være at gå i biffen. Anderledes alvorlig var The Road, der slog fast med syvtommersøm, at Viggo Mortensen er en af de bedste skuespillere vi har lige p.t. Grum, mørk og utrolig smuk oplevelse.
Da jeg første gang så Shutter Island var det med en bitter eftersmag i munden, at jeg forlod biografen. Jeg mente at Scorsese var faldet til patten, og havde brugt et af filmhistoriens meste fesne fortælletrick – al la ..det hele var bare en drøm. Men efter at have genset den et par gange, må jeg indrømme at den ikke er helt så dårlig alligevel. Visuelt er den bjergtagende og skuespillerne er fremragende.

1) Tron: Legacy
2) Piranha 3D
3) The Road
4) Valhalla Rising
5) Kick Ass
6) Inception
7) The Crazies
8) Scott Pilgrim vs. The World
9) Shutter Island
10) Avatar

IKKE GENREFILM:
Uden for det område vi normalt beskæftiger os med her på Uncut, har der ligeledes været nogle interessante filmoplevelser at hente. Personligt har jeg haft nogle sublime danske filmoplevelser i biografen dette år, hvilket naturligvis også afspejles i min topti liste over årets bedste ikke genrefilm.
R. var noget så sjældent som en dansk fængselsfilm, der tog sig selv og genren alvorligt. Resultatet blev et benhårdt portræt af en ung mand, der kommer ud hvor han ikke længere kan bunde. Optaget on location i det gamle Horsens Statsfængsel, med tidligere indsatte og vagter i små biroller. Tommy er dokumentarfilmen om Tommy Seebach (netop vist i en desværre nedklippet version på DR), blev en af de bedste dokumentarfilm oplevelser jeg fik i dette år. Til trods for, at jeg ikke har noget personlig forhold til manden og ikke mindst hans musik, blev jeg dybt fascineret af historien om et menneske, der startede på toppen og endte med at miste alt. Dette års bedste dokumentar film – OVERHOVEDET!! Også selvom Armadillo var ganske god også. 2010 blev også året hvor Thomas Vinterberg fik et velfortjent comeback med hans filmatisering af Submarino, en fortælling fra bunden af Danmark, hvor to brødres kamp med stoffer og alkohol portrætteres på fineste vis.
Hold om mig blev skammeligt overset af det danske publikum, til trods for at filmen omhandler det sørgelige aktuelle emne – mobning. Hvis R. var en mavepuster, så var Hold om mig et velplaceret cirkelspark direkte i løgposen. Stramt fortalt og med nogle af de bedste børneskuespillere jeg længe har set.

1) R.
2) Tommy
3) Submarino
4) Hold om mig
5) Libanon
6) Øjnenes Hemmelighed
7) Armadillo
8) Camino
9) Smukke Mennesker
10) Broderskab

MEST VENTEDE FILM:
2011 kommer til at blive præget af fortsættelser og nye superhelte. Wes Craven sadler op til endnu en omgang slasher sjov i Scream 4 mens Downey Jr. og Jude Law kaster sig ud i endnu et mysterium. Darren Aronofsky hygger sig med psykopatiske ballerinaer, mens Harrison Ford og Daniel Craig bekæmper aliens i det vilde vesten. The Green Hornet og Captain America spiller med musklerne i to forskellige superheltefilm. Brad Bird skal forsøge at holde styr på Tom Cruise i endnu en omgang Mission Impossible, mens min personlige darling, Zack Snyder, slår på tæven i Sucker Punch.

(IKKE I NOGEN SPECIEL ORDEN)
Scream 4
The Green Hornet
Captain America: The First Avenger
Super 8
Black Swan
Cowboys & Aliens
Mission Impossible 4
Paul
Sherlock Holmes 2
Sucker Punch
The Thing
Tintin: Enhjørningens Hemmelighed

Rigtig godt nytår til jer alle, og jeg glæder mig til endnu et nyt og spændende filmår.
Kh. Kristian R.J.
Brugeravatar
kristian

Geografisk sted: Odense C

Indlægaf Jack J » søn 2. jan 2011 19:07

Min liste blir kort: Udover VIDEO NASTIES THE DEFINITIVE GUIDE, så har jeg ikke set een eneste ny film fra 2010. Kun gammelt trash. :lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Onkel Bonus » søn 2. jan 2011 20:49

Bær over med mig hvis jeg redigerer på listen da jeg bare skyder fra hoften her og mangler at få set en del potentielle kandidater og sikkert har glemt en masse

1 The Housemaid
2 I Saw The Devil
3 Black Death
4 A Serbian Film
5 R
6 Amer
7 In Their Sleep
8 7 Days
9 Dream Home
10 Carancho
Onkel Bonus

Indlægaf Vi Har Sjov » søn 2. jan 2011 21:20

http://movieboxen.blogspot.com/2011/01/arets-hjdepunkter-2010.html
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » søn 2. jan 2011 23:52

Onkel Bonus skrev:Bær over med mig hvis jeg redigerer på listen da jeg bare skyder fra hoften her og mangler at få set en del potentielle kandidater og sikkert har glemt en masse

2 I Saw The Devil

Den er da ikke udkommet på BD eller DVD endnu er den?

K
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Staal » tirs 4. jan 2011 16:03

@Kristensen - Nej, det mener jeg ikke. Jeg ser selv frem til at se den :D
Staal

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Skøtt » ons 5. jan 2011 10:13

De bedste: AMER, ENTER THE VOID, THE HUMAN CENTIPEDE, DOGTOOTH, BLACK SWAN, THIRST - og så var sidste del af Submarino faktisk ganske hæderlig efter en tung cliché-fyldt opstart.

Stinkerne: Shutter Island, Inception & The Ghost Writer - suspense har aldrig været mere overgjort og plastikagtigt. Føj hvor jeg hader Hollywood mere end nogensinde før. De her film var decideret ulækre at se på i al deres prætentiøse selvfede wankness

Edit: Iøvrigt sjovt at mange internationale genrelister har Mænd der hader kvinder på deres top-10 lister i år. Blandt andet det meste af Video Watchdog...
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Onkel Bonus » ons 5. jan 2011 14:47

Skøtt: hvis du hadede de film så meget så lad for guds skyld vær med at se The Town. Det er virkelig en af de dårligste anmelder-roste film nogensinde. Det er sidste gang jeg tager nogen som helst mening for gode varer. Fuck The Town, jeg hader The Town, ingen kan anklage mig for ikke at hade The Town og hvis du er i tvivl, så lad mig gøre det klart at jeg hader The Town.
Onkel Bonus

Indlægaf Onkel Bonus » ons 5. jan 2011 14:51

Skøtt skrev:Edit: Iøvrigt sjovt at mange internationale genrelister har Mænd der hader kvinder på deres top-10 lister i år. Blandt andet det meste af Video Watchdog...

Det er åbenbart lidt sofist-agtigt at kunne lide den. Det er altid sjovt at se skandinavisk makværk blive hædret i udlandet af anmeldere der godt kan lide at klappe dem selv på ryggen for at være kulturelle.
Onkel Bonus

Indlægaf Jack J » ons 5. jan 2011 15:02

I burde altså også se at få fat i den Video Nasties: The Definitive Guide-dokumentarfilm fra 2010! Alle dem, der skriver på de udenlandske fora, at de har set den, skriver det er en af de bedste film fra sidste år. Eller dén bedste. Dvd'en har hele tre skiver, og udover filmen er der bl.a. trailers for alle 72 film, der var på listen, + intro til dem alle. Det er virkelig kræs! :D

http://www.amazon.co.uk/Video-Nasties-D ... 463&sr=8-1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=8_ocrenOCPo
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf kristian » ons 5. jan 2011 16:53

Lige en lille tilføjelse til mest ventede film. Trolljegeren SF film har købt rettighederne til distribution i DK, så der er faktisk en god chance for at vi kommer til at se den i bio. Det ser ganske underholdende ud 8)

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=vy2nAOdBUlw&feature=player_embedded

- Kristian
Brugeravatar
kristian

Geografisk sted: Odense C

Indlægaf Anders » tors 6. jan 2011 14:30

Jeg har ikke en fuld top 10 endnu, da jeg mangler at se både Frozen og Cold Fish, men jeg kan sige:

1. A Serbian Film
2. Klovn
3. Thirst
4. Inception
5. Rec 2 (måske fra 2009?)
6. R

Glæder mig mest til:
Enter The Void
Trolljegerne
The Rite
Exorcismus
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Morbid Angel » tors 6. jan 2011 16:38

kristian skrev:Lige en lille tilføjelse til mest ventede film. Trolljegeren SF film har købt rettighederne til distribution i DK, så der er faktisk en god chance for at vi kommer til at se den i bio. Det ser ganske underholdende ud 8)

- Kristian

Ellers så kommer den på Blu-ray og DVD i Norge i næste måned.

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf El Schnaflos » lør 8. jan 2011 14:15

Morbid Angel skrev:
kristian skrev:Lige en lille tilføjelse til mest ventede film. Trolljegeren SF film har købt rettighederne til distribution i DK, så der er faktisk en god chance for at vi kommer til at se den i bio. Det ser ganske underholdende ud 8)

- Kristian

Ellers så kommer den på Blu-ray og DVD i Norge i næste måned.

Mvh

MA

Ja, og endda med danske undertekster for os der ikke er så velbevandret i det norske sprog.
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Næste

Skriv et svar
20 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm