• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Filmmagasiner, blogs og websites

Anbefalinger og indhold. Alt hvad der angår filmmagasiner, blogs og websites. Danske såvel som udenlandske.
Skriv et svar
243 indlæg • Side 3 af 17 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17

Indlægaf rammy » lør 5. mar 2011 19:43

Jo, men han tjente vel trods alt også penge på det. Det gør jeg jo ikke. Jeg ved ikke hvad i andre siger, skal jeg slette mit nyt tiltag "Grindhouse-tube"?
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds og exploitation-aficionados! Velkommen til Sørensen Exploitation Cinema...bloggen - klik her!
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » lør 5. mar 2011 20:18

Jeg synes bestemt ikke, du behøver slette noget, som måske er helt i orden, og din side er jo cool. Hvorfor ikke bare tage min opfordring op, og spørge Mads om det, det sker der ikke noget ved. Det er faktisk bedre, end at du får 3 nej-svar, og 4 ja-svar fra medlemmer på Uncut-forum, som alligevel heller ikke kender til det juridiske. :lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » søn 6. mar 2011 13:03

@rammy:

At en film ligger på Youtube eller andre steder betyder absolut ikke, at den ligger der lovligt. AWE har desværre begrænsede ressourcer til at lege politi og røvere på Youtube eller andre steder, men det betyder ikke at vi er ligeglade.

Jeg synes det er fedt at du skriver om film, linker til trailers, klip og den slags - både film som AWE distribuerer og andre. Men til argumentet med at det er i AWE's interesse, at man udbreder kendskabet til selskabets titler via link til gratis film på Youtube, kan jeg kun sige tak men nej tak - den slags støtte vil vi absolut hellere være foruden.

Illegale downloads og andre former for uautoriseret mangfoldiggørelse er filmbranchens værste fjende, og det er uanset om man er et milliardforetagende eller en lille uafhængig distributør som AWE.

Den Savage Streets du linker til er rippet fra en DVD i flot remastered kvalitet, og det betyder at nogen har investeret penge i at restaurere og udgive filmen. Grundlaget for det er i forvejen forsvindende lille, og det bliver endnu mindre, hvis folk kan se filmene uden at betale for det.

Så når jeg nu vil opfordre dig til at du piller de links ned fra din FB-side - jo før, jo bedre - er det både som en, der arbejder med at distribuere film lovligt, men også fordi jeg er filmfan og gerne vil blive ved med at kunne se og købe obskure film i god kvalitet. Dét er desværre ingen selvfølge, hverken i Danmark eller i resten af verden. I løbet af de sidste 5 år har alt for mange af de små kult-selskaber måtte give op i kampen mod pirateri. På verdensplan er der ikke mange tilbage, der distribuerer denne type film, og endnu færre der rent faktisk kan tjene penge på at lave flotte nyrestaurerede udgaver med ekstramateriale, osv.

Og så vil jeg i øvrigt opfordre til at man køber/downloader sine film via lovlige kanaler - AWE's Savage Streets kan fx ses som video-on-demand helt lovligt for den nette sum af 39 kr hos bl.a. Sfanytime.dk og Headweb.dk.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Thomsen » søn 6. mar 2011 16:11

Mads --> Godt indlæg.

Så vidt jeg ved, så kræver det dog ikke de store ressourcer at få Youtube til at fjerne ophavsretsligt beskyttet materiale. De skulle tværtimod være nogle af de bedste til at reagere. Det kræver vist bare, at man sender dem en mail og forklarer dem, at man ejer rettighederne til materialet.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf rammy » man 7. mar 2011 17:48

Det var da trist, men jeg forstår så udmærket. FB gruppen vil dog forsætte som den plejer, bare uden Grindhouse-tube.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds og exploitation-aficionados! Velkommen til Sørensen Exploitation Cinema...bloggen - klik her!
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » man 7. mar 2011 19:04

Thomsen skrev:Så vidt jeg ved, så kræver det dog ikke de store ressourcer at få Youtube til at fjerne ophavsretsligt beskyttet materiale. De skulle tværtimod være nogle af de bedste til at reagere. Det kræver vist bare, at man sender dem en mail og forklarer dem, at man ejer rettighederne til materialet.

Helt så enkelt er det desværre ikke. Youtube kan være ret tunge at danse med, skulle jeg hilse og sige.

rammy skrev:Det var da trist, men jeg forstår så udmærket. FB gruppen vil dog forsætte som den plejer, bare uden Grindhouse-tube.

Glimrende. Takker for din forståelse.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf rammy » man 7. mar 2011 20:02

No prob og keep up the good work :D
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » tirs 8. mar 2011 09:31

Lige over, manner!
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Gynther Meyer » tors 10. mar 2011 19:05

Mads Jensen skrev:At en film ligger på Youtube eller andre steder betyder absolut ikke, at den ligger der lovligt.

Næh, det ska jeg fa'me love for! Jeg oploadede en skide musikvideo til min youtube
account jeg havde kopieret på Ekstra Bladets hjemmeside i nat og da jeg åbnede computeren i dag lå der denne meddelelse til mig:

Hey

Jeg skriver til dig på vegne af musik- og plade-selskabet disco:wax, der repræsenterer artister som Morten Breum, Kato, Puls, Alexander Brown og Michael Parsberg.

Vi ser du har uploadet musik, som vi ejer både master-rettigheder og distributions-rettigheder til. I følge vores oplysninger er det ikke noget vi har givet dig lov til og du overholder derfor ikke reglerne for brug af musik på Internettet.

Hvor du har videoen fra ved vi ikke, for den er ikke til salg. Vi formoder altså du har en piratkopi. Piratkopiering er til din information STRAFBART!

Reglerne er ellers ret enkle. Vil man uploade musik til tjenester som YouTube, så skal det være musik man selv har skrevet, komponeret eller indspillet, og ingen af delene er tilfældet for dit vedkommende.

Prøv og tænk lidt over, hvordan du ville have det, hvis du var artist og skulle leve af din musik, men den så blev spredt på Internettet, uden du fik penge for det?

Vi har skrevet til YouTube Copyright Team og bedt dem slette dit upload og se nærmere på din profil. Uploader du andet materiale vi ejer, så vil vi i samarbejde med YouTube finde frem til din identitet og fremsætte et erstatningskrav.

Du må lytte alt det du vil til din egen kopi, som vi formoder du har købt og ikke pirat-kopieret, men upload og deling er altså ulovligt!

Venlig hilsen
XXX - Digital Manager - disco:wax

Information: Hvad må man med sin musik?
Din købte version af nummeret er udelukkende til privat forbrug. Du må altså spille den privat, for familie, venner og bekendte, der er på besøg, lægge ind på din egen computer eller tage med dig på dit personlige device (mobil-telefon eller mp3-afspiller). Det er de rettigheder du har.

Du må ikke uploade til nettet eller på anden måde mangfoldiggøre den, samt give kopier til andre.
Senest rettet af Gynther Meyer tors 10. mar 2011 19:14, rettet i alt 1 gang.
"Jo flere broer man brænder, jo mere lugter der af røg"
Gynther Meyer, nutidig filosof.
Brugeravatar
Gynther Meyer

Geografisk sted: 5 min før sprogrevisionen i '48
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » tors 10. mar 2011 19:13

Gynther Meyer skrev:
Prøv og tænk lidt over, hvordan du ville have det, hvis du var artist og skulle leve af din musik, men den så blev spredt på Internettet, uden du fik penge for det?

For at sige det på Jack-sprog:

Billede

Det virker som et meget følsomt pladeselskab... Og er musikvideoer ikke lidt det samme som trailere?!?
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Gynther Meyer » tors 10. mar 2011 19:19

Skøtt skrev:
Gynther Meyer skrev:

For at sige det på Jack-sprog:

Billede

Det virker som et meget følsomt pladeselskab...

Videoen, som jeg oploadede var en ny dansk rap-video, som jeg er skide ligeglad med musikalsk, men den var interessant, fordi der er nøgne damer med og ingen af TV-stationerne vil vise den i ucensureret udgave, og derfor var det cool at kunne se den på youtube.

Jeg forstår i øvrigt ikke, hvorfor de får ondt i røven over det: for set fra min side gør jeg dem da næsten en tjeneste ved at vise videoen når nu der ikke er andre der vil (udover EB, hvor jeg kopierede den). :P

Men Sony er tilsyneladende VIRKELIG følsomme, jeg læste tilfældigvis den anden dag, at de også sletter Gasolin'-video'er som er fra Sony-tiden. :x
Brugeravatar
Gynther Meyer

• Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » tors 10. mar 2011 19:53

Gynther Meyer skrev:
Men Sony er tilsyneladende VIRKELIG følsomme, jeg læste tilfældigvis den anden dag, at de også sletter Gasolin'-video'er som er fra Sony-tiden. :x

Jamen de burde sgu da være glade for at fans gider videregive deres promotion til andre fans - ligesom dvd-selskaber burde være glade for at fans uploader og linker til trailere og spots?! Det er helt sort dét der.
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf Gynther Meyer » tors 10. mar 2011 20:00

Skøtt skrev:
Gynther Meyer skrev:

Jamen de burde sgu da være glade for at fans gider videregive deres promotion til andre fans - ligesom dvd-selskaber burde være glade for at fans uploader og linker til trailere og spots?! Det er helt sort dét der.

Ja, det ka du sgu sige to gange!

Jeg svarede kort på deres henvendelse, om at det er en piratudgave som jeg oploadede, og skrev at den såmænd var fra EB's side, og har netop fået dette svar:

I så fald du har downloadet videoen fra Ekstra Bladets hjemmeside, så er det noget du specifikt har tiltvunget dig adgang til, da den fil de har fra os er til streaming og ikke til download.

Bare fordi du "kan", er det ikke ensbetydende med du "må". Det er heller ikke lovligt at køre 240 kilometer i timen på motorvejen, bare fordi du har en bil der kan det.

Vi vil gerne opfordre dig til, at du sætter dig ind i reglerne for brug af musik på Internettet.
Brugeravatar
Gynther Meyer

• Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » tors 10. mar 2011 20:20

At de bruger resurser på overhovedet at svare dig, siger noget om hvad et major-label bruger Deres energi på. Det er et korstog! Og du er i skudlinjen.

Billede

"Se, vi har fået endnu en pris til kontoret. Gad vide hvordan baby-blod smager?!"
Brugeravatar
Skøtt

• Hjemmeside

Indlægaf Gynther Meyer » tors 10. mar 2011 20:24

Skøtt skrev: Det er et korstog! Og du er i skudlinjen.

Everyone is!! Efter jeg postede mit først indlæg gik jeg ind på youtube og checkede efter andre oploads af videoen og fandt en 15-årig gut, der oploadede den samme video for 5 timer siden. Efter mit sidste indlæg (hva gik der ,20 min or so), så var den også væk og der sad en note på at det var på Sonys opfordring.
Senest rettet af Gynther Meyer tors 10. mar 2011 20:31, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Gynther Meyer

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
243 indlæg • Side 3 af 17 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17

Tilbage til Filmmagasiner, blogs og websites