• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
29 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Indlægaf Insane Blake » søn 14. nov 2010 18:16

Nogle blu-rays har en buggy komprimering hvor der lisom er en pulserende kornet støj i skyggerne. Mission:Impossible blu-rayen er virkelig dårlig. Der er scener hvor komprimeringen er så dårlig at det ik er til at holde ud at se på. På den danske udgave af cliffhanger er det umuligt at fjerne underteksterne med mindre du vil høre den synkroniseret på spansk :) OLÉ!!
Insane Blake

Geografisk sted: gøbenhavn N (men i mit hjerte bor jeg i den første christianshavn video)

Indlægaf Ash » søn 14. nov 2010 18:29

Mht. ekstramateriale kan jeg stærkt fraråde blu-ray versionen af Total Recall.
Hvad du ser på mit billede er en ukulele, IKKE en Guitar Hero guitar!! Så er det sagt.
Brugeravatar
Ash

Geografisk sted: Ja

Indlægaf Ynz » søn 14. nov 2010 20:51

Skøtt skrev:Som man tydeligt kan konkludere af ALIEN ON EARTH-tråden, så står argumentet om at alle Blu Ray udgivere på ét eller andet tidspunkt i deres liv har været sadistiske VHS-bootleggere stærkt. Og som følge deraf laver de altid billedet fladt på en irriterende måde :)

Jeg syn's nu stadigvæk at det ser fladt ud mange steder (lidt ligesom du ser ud henover panden faktisk :)) - men jeg står åbenbart ret alene med det synpunkt fornemmer jeg.

Selvom du er så kæphøj, så hører jeg alligevel gerne din mening, for du er jo faktisk halv-pro på området.

Har under alle omstændigheder lige (forud)bestilt min første Blu-Ray skive. Nu mangler jeg kun en afspiller. Så lærer jeg nok at holde af den 400 gange bedre opløsning henad vejen!
LASERDISC: THE FUTURE OF SOUND AND VISION
Brugeravatar
Ynz

Indlægaf kristian » tirs 16. nov 2010 15:40

Jeg er svært begejstret for det amerikanske release af The Exorcist. Blu ray skiven indeholder både den originale og nye version, samt en ordentlig røvfuld solidt bonusmateriale - og så koster den 'kun' omkring en 180 spir på axelmusic. Derudover er den lækkert pakket ind som en lille bog, i stedet for det lettere fesne blå plastik cover.

Billede
Brugeravatar
kristian

Geografisk sted: Odense C

Indlægaf Skøtt » tirs 16. nov 2010 15:55

Ynz skrev:Selvom du er så kæphøj, så hører jeg alligevel gerne din mening, for du er jo faktisk halv-pro på området

Nu driller du! Jeg sidder stadig og ser VHS og DVD på mit gamle Sony CRT billedrørskasse - min computer har stadig heller intet blu ray drive. Så det forbliver på et rent teoretisk plan. Men der er umiddelbart ingen grund til at Blu Rays ikke skulle kunne give en yderst veldefineret gengivelse af fx filmgryn og farvedybde med de specifikationer formatet har. Spørgsmålet er naturligvis om de er kommet dertil endnu.

Jeg tror Bly Rayen skal igennem en proces der er mere vidtrækkende end dvden. På Blu Ray kan man køre helt fra SD opløsninger i 720x576 til 1920×1080 - igen spørger jeg jer med afspiller: kan man se hvilket codec ens film er komprimeret i samt hvilken opløsning? Ellers er man da helt fucked hvis man ikke aner hvad man står med i hånden...

Flere muligheder giver jo folk større mulighed for at fucke det hele op, derfor er jeg skeptisk i forhold til at genkøbe en masse film på Blu Ray. Og såfremt en film er i super-duper HD, kan masteren jo stadig sagtens være hevet fra en ringe digibeta.

Men jeg giver dig iø medhold i at digitale film mangler den tekstur der gør film levende. Men det betyder jo ikke at Blu ray i sig selv ligger den fornemmelse ned over film hevet fra et negativ.
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Ynz » ons 17. nov 2010 09:14

Nu driller du!

Jeg driller aldrig! :)

Som kommentar til dine fine overvejelser (og tak for dem!) vil jeg også indrømme at jeg aldrig har set Blu Ray/HD på en ordentlig full-hd projektor. Måske det vil passe mine sarte og dybde-følsomme øjne bedre end LCD-skærme.
LASERDISC: THE FUTURE OF SOUND AND VISION
Brugeravatar
Ynz

Indlægaf El Schnaflos » ons 17. nov 2010 17:57

Overvej evt. et plasma frem for LCD.

Den amerikanske Rambo bluray, er iøvrigt en fed udgivelse. Lækkert billede, fantastsisk lyd og en del flere extras end på den noget mangelfulde danske dvd.
Eneste minus er at man i langt højere grad lægger mærke til "computer-blodet"...
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » tirs 28. dec 2010 20:36

Julemanden var sgu' så elskværdig at give mig Alien Anthology- Limited edition på bluray.
Er den så værd at investere i, når man nu allerede har quadrilogy på dvd?

JEP!

Man må sige at 20th virkelig har lagt arbejde i lortet. Fantastisk lækkert billede på alle fire (eller otte, som man nu vælger at se det). Detaljerigdommen er helt uovertruffet, synes jeg.

Med hensyn til ekstramateriale brugte jeg igår 6 timer og jeg er ikke engang halvvejs igennem materialet... på den første ekstradisk. En del er det samme som på dvd, men der er lagt tonsvis til.

Helt klart en obligatorisk boks, hvis man har en bluray afspiller.
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » tirs 28. dec 2010 20:53

Den amerikanske bluray-version af The Human Centipede er også ganske lækker (med hensyn til billedet, altså). Den amerikanske er 1080p, hvorimod den britiske åbenbart kun er 1080i. Til gengæld skulle den britiske ha' ekstramateriale, der ikke er at finde på den amerikanske. Hvor stor forskellen er, rent billedmæssigt, ved jeg ikke.

Til gengæld synes jeg ikke der er den store grund til at købe Blue Underground's Maniac bluray, hvis man i forvejen ejer f.eks. Another World's DVD version.
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » søn 27. mar 2011 12:49

Har lige fået den amerikanske bluray-version af den originale Black Christmas fra Critical Mass ind af døren og er på ingen måde imponeret.

Som før nævnt, kan man selvfølgelig ikke forvente krystalklart billede af en film der åbenbart aldrig har fået den helt store restaurerings-tur, men farverne er flade (især de sorte kontraster er helt forfærdelige), billedet er MEGET grynet og på ingen måde detalje-rig. Ekstramaterialet er mildest talt middelmådig og byder ikke ret meget nyt, i forhold til tidligere DVD-udgivelser.

Jeg har i forvejen den danske udgave på DVD og synes ikke umiddelbart at der er den store grund til at upgrade lige netop denne titel. Forskellen er simpelthen for lille... nærmest ikke-eksisterende. Der er naturligvis noget ekstramateriale på bluray'en der ikke er at finde på den danske DVD.

En ældre film man derimod ROLIGT kan smide sine penge efter (hvis man er til sådan noget) er The Towering Inferno. Lyd og billede går op i en højere enhed og skiven er proppet med ekstramateriale, ikke alt sammen lige ophidsende, men bestemt langt over middel. jeg reffererer hér til den danske bluray-udgave. Positivt overrasket...
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » søn 27. mar 2011 13:25

Jeg har også hørt meget blandet om BD'en af Black Christmas. Den skulle være et skridt op fra dvd'en, men kun et meget lille skridt. Problemet skulle ligge i den meget lave bit-rate. Udgiveren har tilsyneladende blot anvendt et gammelt transfer beregnet til HD-tv i stedet for at få lavet et nyt til BD.

Man kan jo blot håbe på, at nogen engang vil give filmen den behandling, den fortjener. :(
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf El Schnaflos » søn 27. mar 2011 15:57

Hvis man allerede har den på DVD, ville jeg vente til den (forhåbentlig) dukker op i en bedre bluray-udgave, engang i fremtiden.
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » fre 1. apr 2011 22:05

kristian skrev:Jeg er svært begejstret for det amerikanske release af The Exorcist. Blu ray skiven indeholder både den originale og nye version, samt en ordentlig røvfuld solidt bonusmateriale - og så koster den 'kun' omkring en 180 spir på axelmusic. Derudover er den lækkert pakket ind som en lille bog, i stedet for det lettere fesne blå plastik cover.

Billede

Jeg må give Kristian ret.
Usædvanlig lækker udgivelse (som jeg iøvrigt fik smidt i nakken for sølle 60 kr. inkl. forsendelse). Billedet er fantastisk, lydsporet er fantastisk detaljeret og ekstramaterialet solidt, så der er faktisk ingen undskyldning for ikke at smide små 150 kr. efter skiverne.

Hvis man kan undvære "bog-coveret", der iøvrigt er ganske fint, men ikke strengt nødvendigt, ville jeg nok investere i den britiske udgave, der er indentisk med denne, men som koster under en hund.
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » fre 22. apr 2011 11:40

Den amerikanske udgave af Deliverance er en pinlig omgang. Billedet er fladt og kedeligt, og de enkelte nat-scener, der er i filmen, fremstår total blå. Det ser virkelig skrækkeligt ud. Lydmæssigt bliver vi spist af med det traditionelle Dolby Digital 5.1. mix.
Extramaterialer er ganske standard med kommentar-spor, en fire-delt ny doku, en vintage dok og selvfølgelig en trailer.
Ingen grund til upgrade, baseret på billede og lyd i forhold til DVD...

Natural Born Killers- The Director's Cut (US) er derimod en anden snak. Lækkert billede og lækker lyd (Dolby TrueHD). Det er som dét skal være. Derudover følger der en 44 sides booklet med og ekstramaterialer består af ny intro med Stone, kommentar-spor, en ny doku (NBK Evolution: How would it all go down), Chaos Rising: The storm around NBK-dokumentar, alle de berømte slettede scener med blandt andet The Barbarian Brothers og Denis Leary, Oliver Stone interview, alternativ slutning og en trailer.
Alt i alt en glimrende udgivelse, man roligt kan kaste lidt basse-ører efter. Jeg gav 44 kroner for den inkl. forsendelse...

Den danske udgave af monster-klassikeren Tremors var en ganske positiv overraskelse. Billede og farver er fint detaljeret og krystal-klart. Lydmæssigt får vi en ganske habilt DTS-HD-spor.
Ekstra-wise er der ikke det store. Making of, en enkelt featurette og profiler af de tre hovedrolle-indehavere.
Et opgrade værd....

Det samme gælder Night of the Demons (remake) og Embodiment of Evil. Ganske habile udgivelser, begge med et flot billede, DTS-HD Master lyd og en lille håndfuld ekstras, der på begge er ganske standard.
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Foregående

Skriv et svar
29 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm