• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
3104 indlæg • Side 32 af 207 • 1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 207

Indlægaf Jack J » tirs 10. maj 2011 18:48

snaps666 skrev:Wow! ... hvorfor så jeg dog ikke den auktion :(

Underligt nok var den vist heller ikke nem at finde! Jeg havde godt set Dag-Johnnys tip på DEVAG-facebooksiden, men kunne sgu heller ikke lige finde QXL-siden. :?
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » tirs 10. maj 2011 19:54

Kinski skrev:Du er kongen, HJ! Glæder mig til at høre, om der er spaghettier, crime og horror titler, som vi ikke er stødt på før.

x2

Jeg så godt auktionen og var fristet, men hvem gider at være i budkrig med Diabolik-manden..
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Thomsen » tirs 10. maj 2011 21:05

Haha, nej, det ville vist være nytteløst. :lol:

Vildt køb, HJ!

Er der nogen, der ved, hvor længe film egentligt udkom på Beta herhjemme? Var det de samme selskaber, der også udsendte på vhs, eller støttede forskellige selskaber hver sit format?
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Dag-Johnny » tirs 10. maj 2011 21:58

Det er godt at se mitt tips ikke var bortkastet. Ser ut som du har gjort ett kjempekupp H-J. Var litt bekymret en stund at du skulle komme til en kjelder full av opptagskassetter. Gleder meg til å se coverscans eller bilder av de du aldri har sett før.
Dag-Johnny
Dag-Johnny

Geografisk sted: Norge

Indlægaf Jack J » tirs 10. maj 2011 22:16

Thomsen skrev:Haha, nej, det ville vist være nytteløst. :lol:

Vildt køb, HJ!

Er der nogen, der ved, hvor længe film egentligt udkom på Beta herhjemme? Var det de samme selskaber, der også udsendte på vhs, eller støttede forskellige selskaber hver sit format?

Jeg skal ikke kunne afvise, at der findes film på Beta-bånd eller V2000, der aldrig udkom på VHS, men det var generelt de samme selskaber, der udsendte de samme film på forskellige formater. Man lavede heller ikke forskellige omslag, men satte (oftest) et klistermærke med formatsbetegnelsen på kassetteryggen, så folk kunne se forskel.

En ting, som er gået helt i glemmebogen i dag, er, at formaterne ofte var områdebestemte!! I kid you not! F.eks. i Korsør havde næsten alle mennesker Betamax, mens folk i Slagelse (20 km borte) mest havde VHS!! Jeg har ingen anelse om, hvad dette skyltes.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » ons 11. maj 2011 10:51

Interessant. Det har jeg ikke hørt før. Man kunne måske forestille sig, at det havde at gøre med, hvad den lokale tv- og radioforretning anbefalede?

Jeg mindes kun at være stødt på en enkelt Beta-maskine hos en bekendt i min barndom - alle andre havde vhs. Men byens store dedikerede videobutik udlejede i hvert fald i en periode på begge formater.

Jeg kan til gengæld ikke huske at være stødt på udlejningskassetter til video 2000.
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Diabolik » ons 11. maj 2011 12:24

Thomsen skrev:Er der nogen, der ved, hvor længe film egentligt udkom på Beta herhjemme? Var det de samme selskaber, der også udsendte på vhs, eller støttede forskellige selskaber hver sit format?

Jeg kender ikke ret meget til Beta'ens historie (vi havde også kun VHS i den video forretning jeg arbejdede i '88-'90)... På daværende tidspunkt, mener jeg hverken City Video, Granada Video, Palads Video, Stjernekiosken eller nogen andre af de større video forretninger i Aarhus havde Betamax... Dette krydset med at jeg blandt Beta-båndene fandt Blue Velvet (1986) som den nyeste Beta, så vil jeg tro at Beta'en døde omkring 87-88 (der gik som regel ca. år mellem biopremiere og videopremiere).

Dømt ud fra de 2000 Betamax bånd, så har Jack ret i at det generelt var de samme selskaber som udsendte VHS også udsendte på Betamax
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Thomsen » ons 11. maj 2011 13:04

Hvad med de kataloger fra Videogramforeningen, du har, HJ? Nævner de også Beta?
Brugeravatar
Thomsen

Indlægaf Diabolik » ons 11. maj 2011 13:33

Thomsen skrev:Hvad med de kataloger fra Videogramforeningen, du har, HJ? Nævner de også Beta?

Nej, kun selskab og best. nr. ... Intet om format!
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf henschjell » ons 11. maj 2011 14:37

Fantastisk fund/køb tillykke mædet' :)

Har prøvet at tyde lidt titler, igennem den digitale uskarphed
med et X på ryggen Sweet Savage, øverst på en af reolerne.
den ville jeg gerne ha fundet på dk video. endda selv på Beta
selvom drømmen om egen batamaskine er lagt i graven.
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Vi Har Sjov » fre 20. maj 2011 00:23

Bare et par titler fra genbrug i Fredericia og Middelfart...

Billede
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 20. maj 2011 00:43

KINGDOM OF THE SPIDERS (Edderkopperne) med Kaptajn Kirk er bestemt ikke dårlig. :D

http://www.uncut.dk/show_review.php?review_id=1182
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » fre 27. maj 2011 19:28

Fandt et par ting i den lokale Frelsens Hær i dag...

Billede
Billede

Dommedags sci-fi med Don Johnson (!), italiensk-60er-bande halløj, Asterix langfilm og religiøs-sekt-epidemi halløj. Så' der fest.....
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 29. maj 2011 00:01

Så var der post!

BROTHERS IN BLOOD (Tonino Valerii)
Billede

LEATHERNECKS (Ignazio Dolce)
Billede

MOON OF THE WOLF (Daniel Petrie, med "Flygtningen" David Janssen)
Billede

ABDUCTION (Joseph Zito)
Billede

THE LOVELESS (Kathryn Bigelow), dén havde jeg godt nok i forvejen i samme danske vhs-udgave, men jeg tænkte, at det ville være synd, hvis denne lille (store) fantastiske film ikke blev solgt og bare skulle leve et ynkeligt liv på sælgers reoler, så jeg bød 1 dollar og vandt den! En fantastisk film og jeg har læst, at DVD'en er blevet ændret på soundtrack-siden, og den danske VHS har naturligvis det oprindelig lydspor. :mrgreen:
Billede

THE KNIGHTS OF GOD del 1 + 2. Yderst sjælden britisk sci-fi tv-serie. I følge WIKI kun udsendt på VHS i Danmark og tyskland (hvoraf kun den danske er på engelsk). Ingen DVD-udgaver.
Billede

THE GUNFIGHTER AND THE KID (aka The Kid and the Gunfighter aka The Gunfighter). Yderst sjælden filippinsk western.
Billede
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Selvjustitsminister » søn 29. maj 2011 02:01

Knights of God er en ret fed serie. De andre har jeg vidst ikke, og har heller ikke set, men fede køb
Brugeravatar
Selvjustitsminister

ForegåendeNæste

Skriv et svar
3104 indlæg • Side 32 af 207 • 1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 207

Tilbage til Genrefilm