• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
11 indlæg • Side 1 af 1

Deliverance, Straw dogs, Wicker man m.fl.

Indlægaf Vi Har Sjov » tirs 23. aug 2011 00:27

Har lige genset den fremragende Deliverance. Har været ret pjattet med den slags backwoods-trespassing-by vs natur-film på det sidste. Kan nogen anbefale nogle interessante artikler om disse film? Tak! Kunne ikke lige se nogen tråd her...
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 23. aug 2011 02:21

I ABSURD nr. 3 skrev Kenneth Eriksen en lang artikel om "Farmer flicks". Bladet er vist udsolgt, men hvis du kender nogen, der har det, så lån det endelig! (jeg har ingen anelse om, hvorvidt det kan lånes på biblo):

http://uncut.dk/UNCUT/anmeldelser/absurd3.html
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » tirs 23. aug 2011 13:55

Jeg kan varmt anbefale RITUALS, som amerikanske Code Red lige har udsendt på dvd for et par måneder siden.

http://akas.imdb.com/title/tt0076630/
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Vi Har Sjov » ons 24. aug 2011 21:17

Tak for tippene.
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

Indlægaf Lone wolf » ons 24. aug 2011 22:28

"Trapped" med Henry Silwa og "Hunter's blood" er også virkelig gode. "Bullies" kan også omtrent anbefales :)
Lone wolf

Indlægaf Jack J » ons 24. aug 2011 22:49

LOL. I gi'r gode bud på film, men det var rent faktisk læsestof om filmene, han bad om. :lol:

Men okay, så lad mig da følge trop med et filmtip; Den tyrkiske film NEHIR aka The River kunne næsten tilegnes en fan-titel som "Turkish Deliverance"! På dansk VHS i Engelsk-dubbet (og lettere omredigeret) udgave som "Kapløb med døden".
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » ons 24. aug 2011 22:55

Walter Hill's Southern Comfort, har jeg altid godt kunne li'. Ude på dansk billig-dvd under titlen "Manøvre med Døden".

Og jeg har da iøvrigt alle numre af Absurd liggende og kunne godt scanne artiklen, Jack nævner, men ved ikke om det er tilladt eller om jeg får en hær af advokater på nakken!?
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » ons 24. aug 2011 23:26

Du får med garanti ikke nogen på nakken fra Kenneth Eriksens side. Jeg tror næppe, der findes nogen fra den gamle garde af vhs-samlere, der ikke selv har haft tonsvis af videokopier mellem hænderne dengang før alting udkom på dvd og de får dermed heller ikke ondt i måsen over at nogen laver et scan af en artikel. Fanzine-redaktører har det i øvrigt heller ikke med at sagsøge folk. 8)
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » ons 24. aug 2011 23:58

Det satsede jeg nu heller på, men man ved sgu' aldrig hvor anale folk er omkring sådan noget.

Film omtalt i Bisser & Bondeknolde-artiklen: Deliverance, The Hills Have Eyes, Southern Comfort, Hunter's Blood og Two Thousand Maniacs!. Rituals er meget kort omtalt og ligeledes er The Hills Have Eyes 2.

Iøvrigt fantastisk med et blad der hylder den afdøde skuespiller Brion James i en helsides nekrolog. Hell yeah...
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » ons 24. aug 2011 23:58

El Schnaflos skrev:Walter Hill's Southern Comfort, har jeg altid godt kunne li'. Ude på dansk billig-dvd under titlen "Manøvre med Døden".

Og jeg har da iøvrigt alle numre af Absurd liggende og kunne godt scanne artiklen, Jack nævner, men ved ikke om det er tilladt eller om jeg får en hær af advokater på nakken!?

Vil MEGET gerne se en scan af den artikel. På forhånd tak!
Og Southern Comfort er på min liste, fås den i TP, Tiger eller Stereo Studio?
Tak også for de andre filmtips.
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » tors 25. aug 2011 00:07

Har købt min for lang tid siden i Netto, men har da set den rundt omkring. Mener jeg har set den i Tigeren, engang. Den skulle være mulig at finde...

Scanner artiklen i den nærmeste fremtid.
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Skriv et svar
11 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm