knockabout skrev:Det er nu slet ikke så svært at overføre et kassettebånd til digitale lydfiler på computeren. Følgende metode har virket fint for mig flere gange.
Det kræver at du har en kassettebåndsafspiller med høretelefon-udgang, og en computer med mikrofon-indgang (begge dele har du nok). Dernæst skal du blot skaffe dig et såkaldt dobbelt-jackstik (et kabel med et minijack i hver ende), det kan sikkert købes i fona eller i hvert fald i en elektronik forretning (jeg lavede selv mit ud fra to kasserede høretelefoner, en lille bidetang og noget elektriker-tape).
Så slutter du bare kassettebåndafspilleren sammen med computeren, og finder et passende program til at optage lyde fra mikrofonen. Hvis du ikke har det allerede, kan du bare finde et gratis et på f.eks. tucows.com eller winfiles.com.
Før i tiden da jeg overførte mine kassettebånd, optog jeg i .wav format og derefter transformere dem til mp3. Nu kan man sikkert finde et program der optager direkte i mp3 format?!? Uanset hvad, så er det i hvert fald meget simpelt og nemt.
Fedt det lyder faktisk som en god løsning. Det skulle da være til!

TAK!