• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Ikke-genrefilm

Diskussionsforum for alle de film, der ikke hører til under genre-film. Kort sagt dine guilty pleasures, det nyeste mainstream-drøn eller fortidens klassikere og arthouse-kuriøsiteter.
Skriv et svar
277 indlæg • Side 19 af 19 • 1 ... 15, 16, 17, 18, 19

Indlægaf Mads » lør 10. mar 2012 17:20

Nicolai skrev:Jeg går ud fra, at der er tale om samme kopi, som den Husets Biograf viser sammen med "Scanners" (ligeledes på 35mm) i dobbeltforestillingen lørdag d. 31/3

Det vil jeg også gætte på, men det er ikke altid at de to biografer deles om de samme prints. Den Altered States som Cinemateket viste for nyligt varefter sigende ikke det samme print, som da Huset viste den for ikke så længe siden.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Nicolai » lør 10. mar 2012 17:30

Ah okay, så ville jeg bare ønske, at Husets Biograf oplyste, hvilket print de viser (selv om det ikke nødvendigvis ville give mig svar på mit spørgsmål).

Jeg har i øvrigt lige opdaget, at de har tilføjet "Videodrome" (digital fremvisning) til førnævnte arrangement:
http://husetmagstraede.dk/default.asp?id=63&event=10028
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Mads » lør 10. mar 2012 17:33

Ja, det er lidt ærgeligt at der ikke altid bliver gjort opmærksom på om det er film eller digital. Men man kan altid skrive til Jack Stevenson og få det at vide.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Ole S. » ons 14. mar 2012 18:51

Nicolai skrev:
Mads Jensen skrev:Who Can Kill a Child? bliver desværre vist på DVD og altså ikke 16mm. Den havde jeg ellers set frem til at se på rigtig film.
Ditto.

Filmkopien er blevet væk hos den svenske udlejer :cry:
Listen to Ayler!
Ole S.

Geografisk sted: KBH.

Indlægaf Ole S. » ons 14. mar 2012 18:53

Mads Jensen skrev:
Nicolai skrev:Jeg går ud fra, at der er tale om samme kopi, som den Husets Biograf viser sammen med "Scanners" (ligeledes på 35mm) i dobbeltforestillingen lørdag d. 31/3

Det vil jeg også gætte på, men det er ikke altid at de to biografer deles om de samme prints. Den Altered States som Cinemateket viste for nyligt varefter sigende ikke det samme print, som da Huset viste den for ikke så længe siden.

Cinemateket og Husets Bio deler aldrig filmprints.
(Medmindre Cinemateket viser en film lejet fra Jack Stevenson, men det er vist kun sket to gange...)
Listen to Ayler!
Ole S.

Indlægaf Jack J » ons 14. mar 2012 19:28

På Cinematekets hjemmeside kan man læse:

Vi lægger for med den spanske ’Who Can Kill a Child?’ (også kendt som ’Island of the Damned’ og mange andre titler – kært barn mange navne), som vises i en supersjælden, uklippet udgave.

- hvis det alligevel bare er en DVD, hvordan skal det så forstås? Har de fået fat på en *supersjælden* DVD, der er endnu længere end den almindelige, uklippede DVD? :wink:

http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=11955
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Ole S. » tors 15. mar 2012 13:35

Jack J skrev:På Cinematekets hjemmeside kan man læse:

Vi lægger for med den spanske ’Who Can Kill a Child?’ (også kendt som ’Island of the Damned’ og mange andre titler – kært barn mange navne), som vises i en supersjælden, uklippet udgave.

- hvis det alligevel bare er en DVD, hvordan skal det så forstås? Har de fået fat på en *supersjælden* DVD, der er endnu længere end den almindelige, uklippede DVD? :wink:

http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=11955

Den tekst referer selvfølgelig til 16mm kopien.
Og, ja ja; det burde være rettet, men folk har travlt...
Listen to Ayler!
Ole S.

Foregående

Skriv et svar
277 indlæg • Side 19 af 19 • 1 ... 15, 16, 17, 18, 19

Tilbage til Ikke-genrefilm