• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
11 indlæg • Side 1 af 1

Stød af tv/video-apparater?

Indlægaf Jack J » lør 24. mar 2012 14:49

Et par af mine video/dvd-afspillere kan give et lille stød, når jeg rører ved dem. Jeg tror nu nok, at der er tale om statisk elektricitet - men af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at høre, om der er nogen her, som ved, om der rent faktisk kan gå overgang i udstyr, som har stået stille på samme sted i lang tid?

Og er der være nogen måde at checke den slags på, uden at skulle sende diverse apparater til en radioforretning (findes de overhovedet mere!?).
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf kent » lør 24. mar 2012 15:29

Ja, der er stor sandsynlighed for, at der vil gå overgang i skidtet.....det er derfor MEGET VIGTIGT, at du hurtigst muligt skiller dig af med dit grej - specielt din VHS afspiller - da den givetvis kan eksplodere hvad øjeblik det skal være :wink:
Brugeravatar
kent

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » lør 24. mar 2012 16:23

Det er skidefarligt, Jack, men det er dog hverken TV/DVD den er gal med... Det er simpelthen dine bånd, der grundet båndenes friktion mod 'tonehovedet' ved afspilning, ophober statisk elektricitet!!!
Dette opleves som oftest ved afspilning af PAL-VHS bånd og især de danske udlejningskassetter har vist sig at være i virkelig ubehagelige oplevelse desangående. For at imødegå sådanne overraskelser i fremtiden, så kan du sende de danske kassetter til mig, mange tak!!!
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Jack J » lør 24. mar 2012 16:23

Kent: Hah! Du vil måske endda tilbyde at smide den ud for mig?

Diabolik: Hmmm, jeg kunne nu bedre forestille mig at strikke nogle tasker af de gamle ubrugelige bånd, når afspilleren alligevel ryger.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf kent » lør 24. mar 2012 18:39

Kent: Hah! Du vil måske endda tilbyde at smide den ud for mig?

Nej, nej....ikke noget med at smide ud....jeg har et specielt rum i mit hus, der kan klare sådanne "sprængfarligt" materiale.....så pak du bare stille og roligt VHS maskine OG bånd ned i nogle kasser - så klarer jeg resten :D
Brugeravatar
kent

• Hjemmeside

Re: Stød af tv/video-apparater?

Indlægaf Nicolai » lør 24. mar 2012 19:22

Jack J skrev:Og er der være nogen måde at checke den slags på, uden at skulle sende diverse apparater til en radioforretning (findes de overhovedet mere!?).
Der er kun én tilbage. Her er hvad indehaveren mener om problemet:
http://youtu.be/WyVtRaDuK54
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Diabolik » lør 24. mar 2012 20:38

Off topic, dog i relation til Nicolai's link... Gad sgu' godt vide hvad gutten har gang i her; Rain Man, Solaris, 3 stk. læbestift og en hjelm! :shock: Der ligger sikkert en god historie gemt her...
http://www.youtube.com/watch?v=y9iTaL9K ... Q5JlsNM1vQ
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Nicolai » søn 1. apr 2012 22:19

Diabolik skrev:Off topic, dog i relation til Nicolai's link...
Det var nu ikke meningen at afspore din tråd Jack.

Men nu jeg er så godt i gang...
Diabolik skrev:Gad sgu' godt vide hvad gutten har gang i her; Rain Man, Solaris, 3 stk. læbestift og en hjelm! :shock: Der ligger sikkert en god historie gemt her...
http://www.youtube.com/watch?v=y9iTaL9K ... Q5JlsNM1vQ
Og den ene læbestift er tilmed kun til test!

Ifølge Googles maskinoversættelse står der "Ridser kan ødelægge disken! Disk opbevaring tilfælde [case] eller bare en dvd-afspiller!" uden på "Rain Man"-coveret. Mon han selv har skrevet det?

Jeg tør slet ikke tænke på, hvilken slags aprilsnar Marko kunne finde på at lave.
Brugeravatar
Nicolai

Re: Stød af tv/video-apparater?

Indlægaf henschjell » man 2. apr 2012 15:55

Jack J skrev:Et par af mine video/dvd-afspillere kan give et lille stød, når jeg rører ved dem. Jeg tror nu nok, at der er tale om statisk elektricitet - men af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at høre, om der er nogen her, som ved, om der rent faktisk kan gå overgang i udstyr, som har stået stille på samme sted i lang tid?

Og er der være nogen måde at checke den slags på, uden at skulle sende diverse apparater til en radioforretning (findes de overhovedet mere!?).

Du kan prøve at røre ved apparatet, samtidigt med du røre ved en god
Jordforbindelse f.eks. et vandrør. Hvis HFI relæet slår fra, har du en go
gang gammeldaws overgang i apparatet.
(Du kan også lade en ledning gøre arbejdet. I tilfælde af HFI reæet ikke virker som det skal
240 V kan godt være lidt sundhedsskadelig)
Hvis der ikke sker noget, er det bare
noget krybestrøm til stel. det kan godt give et pænt lille stød, men det er
ganske ufarligt.
Hvis det er irriterende, kan man sætte en ledning fra stel på apparatet.
til en jordforbindelse (igen et vandrør) Har selv gjort det med mit anlæg
og PC. Da jeg ikke har jordforbindelse i mine stikkontakter.
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf henschjell » man 2. apr 2012 16:10

Hvis der tale om statisk elektricitet, så er det ikke video/dvd-afspilleren
der er opladet. Men dig!. Prøv at røre ved f.eks en radiator inden du røre
ved apparaterne
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Jack J » tirs 3. apr 2012 18:38

Henschjell, tusind tak for info'en!! Det er muligt, at der kan være tale om krybestrøm i tillæg til statisk elektricitet, men det er nok mest det sidste. Jeg får også stød, når jeg rører vandhanen og andre metal-ting. Det skyldes grangiveligt mit billige, syntetiske gulvtæppe. Argh. :lol:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Skriv et svar
11 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Sniksnak