Diabolik skrev:Prøv at klikke på cover eksemplerne og tjek tidsangivelsen... for en gangs skyld passer det med de faktiske forhold, den danske version er 103'00 min.
Jep, det har jeg set.

Men det er nævnelsen af Miramax, jeg hæftede mig ved.
Diabolik skrev:Korrekt, det ville være rart... men de informationer vedr. DVD-specs (format, lyd osv.) er til at finde rundt omkring på nettet...
Det er de ikke nødvendigvis, eftersom alt for mange danske anmeldere ikke går op i den slags, og derfor blot ukritisk kopierer specifikationerne som angivet på udgivelsens cover eller andetsteds.
Diabolik skrev:... måske drukne mere i de tekniske specifikationer i stedet for at koncentrere sig om filmen i sig selv...
Jeg mener nu, at den slags ændringer i høj grad også handler om filmen i sig selv.
Den type ændringer medfører også, at den pågældende udgivelse ikke præsenterer den oprindelige version af filmen.
Men din tråd dine kriterier.

Diabolik skrev:Hvad begrunder du med at den danske udgave er klippet?
Beklager men jeg kan simpelthen ikke huske, hvor jeg har det fra, så jeg stryger den og vender tilbage, hvis jeg kommer i tanke om det samt i besiddelse af et konkret bevis. Ellers spilder jeg bare din tid.