• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
16 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Remake-feberen rammer NOTLD - igen! Og nu i 3D!

Indlægaf Gizmo » tirs 1. nov 2005 21:08

Man skal vænne sig til at gispe "Åh nej" hver eneste dag lige for tiden. Remake-feberen raser og det går ud over den ene klassiske horrorfilm efter den anden. Absolut intet er helligt længere!

Tjek f.eks. lige denne her: NIGHT OF THE LIVING DEAD, nu i 3D. Det er desværre ikke løgn. Filmen er allerede i kassen.

http://www.nightofthelivingdead3d.com/
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Indlægaf Yousef » tirs 1. nov 2005 22:10

Hm synes faktisk det ser lidt interessant ud...

30th Anniversary Edition af Night of the Living Dead fra 1998 er dog til at lukke op og skide i
Brugeravatar
Yousef

Geografisk sted: Kokkedal

Indlægaf agger » ons 16. nov 2005 17:52

:shock: udover ideen med at tage gamle film og "remake'e" dem, men overhovedet ikke følge historien er rimeligt latterlig ... så ser det sgu da pisse dårligt ud... :-(
agger

Indlægaf Yousef » ons 16. nov 2005 19:33

udover ideen med at tage gamle film og "remake'e" dem, men overhovedet ikke følge historien er rimeligt latterlig

Jeg synes nu at remakes er mere interesante, hvis de selv har en smule originalitet at byde på, i stedet for at være en direkte kopi af originalversionen.
Brugeravatar
Yousef

Indlægaf agger » ons 16. nov 2005 20:23

Yousef skrev:
udover ideen med at tage gamle film og "remake'e" dem, men overhovedet ikke følge historien er rimeligt latterlig

Jeg synes nu at remakes er mere interesante, hvis de selv har en smule originalitet at byde på, i stedet for at være en direkte kopi af originalversionen.

så ser jeg generelt hellere de bare laver en ny film/historie i stedet for at prøve at hente penge ved at bruge et gammelt kendt navn...
agger

Indlægaf Gynther Meyer » tors 17. nov 2005 18:41

Sandt nok. Engang imellem er der dog tilfælde, hvor en remake er udemærket, som fx når den japanske instruktør af Ju-on selv laver det amk. remake (som, synes jeg, er rigtig god!).
Gynther Meyer

Indlægaf Yousef » tors 17. nov 2005 18:55

Jeg foretrækker den amerikanske version af The Ring... men ka godt være jeg er den eneste :?
Brugeravatar
Yousef

Indlægaf Gynther » tors 17. nov 2005 19:24

Ja! :P
Gynther

Indlægaf gorzelak » tors 17. nov 2005 20:03

Yousef skrev:Jeg foretrækker den amerikanske version af The Ring... men ka godt være jeg er den eneste :?

Det er du ikke. Jeg synes, den amerikanske er betydeligt bedre.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Dreyer » tors 17. nov 2005 21:06

gorzelak skrev:
Yousef skrev:Jeg foretrækker den amerikanske version af The Ring... men ka godt være jeg er den eneste :?

Jeg synes den Amerikanske Ring manglede momentum og atmosfære... Baghistorien var slet ikke ikke lige så engagerende som den japanske... Til gengæld synes jeg den amerikanske Ju-on slår den japanske af pladen. Den japanske er simpelthen for forvirrende og ustruktureret, og jeg gøs ikke nær så meget som jeg kløede mig i hovedbunden over denne overvurderede populærfilm...

Hvad angår remakes generelt, så er der jo ingen, der tvinger en til at se dem... Jeg synes personligt, de kan føre noget godt med sig, da originalen ofte genopdages i forbindelse med remakens premiere... Jeg går og håber på, at Paramount får fingrene ud af gaskanalen og udgiver Let's Scare Jessica to Death når den nye film af samme navn rammer det store lærred! ;)
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf mikkelsvendstrup » tors 17. nov 2005 22:03

gorzelak skrev:

Det er fordi du er fobisk for alt der kommer øst for Bornholm :)
http://www.uncut.dk
http://www.dvdsnak.dk
Brugeravatar
mikkelsvendstrup

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » tors 17. nov 2005 22:06

Dreyer skrev:Jeg synes den Amerikanske Ring manglede [...] atmosfære... Hvad angår remakes generelt, så er der jo ingen, der tvinger en til at se dem...

Det med atmosfæren kan du simpelthen ikke mene, Kim. :) Men jeg har - ligesom dig - også lidt svært ved at forstå modviljen mod genindspilninger i almindelighed. Det er lidt, som om folk har den opfattelse, at genindspilninger skader eller tager "noget fra" originalen, hvilket selvfølgelig ikke er tilfældet. Sprogbrug medfører risiko for genbrug og herunder også misbrug, som Per Højholt sagde, og det er vel også tilfældet hvad filmsprog angår.
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » tors 17. nov 2005 22:08

mikkelsvendstrup skrev:Det er fordi du er fobisk for alt der kommer øst for Bornholm :)

Not true, not true I tells you. Jeg ku da f.eks. godt li Kung Fu Hustle. Det er fordi den amerikanske Ring bare på alle leder og kanter er en bedre film.
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » fre 18. nov 2005 09:50

Toolbox Murders er et remake af House by the Cemetary - IKKE Toolbox Murders. How freggin is DAT!?
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf mikkelsvendstrup » fre 18. nov 2005 10:00

gorzelak skrev:
mikkelsvendstrup skrev:Det er fordi du er fobisk for alt der kommer øst for Bornholm :)

Not true, not true I tells you. Jeg ku da f.eks. godt li Kung Fu Hustle. Det er fordi den amerikanske Ring bare på alle leder og kanter er en bedre film.

Det er da bare fordi at Chow Sing-Chi har taget navneforandring til Stephen Chow :lol:
http://www.uncut.dk
http://www.dvdsnak.dk
Brugeravatar
mikkelsvendstrup

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Næste

Skriv et svar
16 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm