• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
3104 indlæg • Side 51 af 207 • 1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 207

Re: Seneste VHS-fund (hvis det interesserer nogen...)

Indlægaf larsskive » lør 12. jan 2013 14:38

Fandt nogen flere inde bag i en skab idag :) Måske ikke de mest sjældne, men her er de.
Billede
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf larsskive » lør 12. jan 2013 18:39

Hej med jer
Kan den passe at Dansk Video Distribution overtog irish i sin tid, prøv at se på billed her, selve båndet er også med samme skrift som andre jeg har fra DvD video. Eller er det måske bare et tilfælde det her :D
Billede
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » lør 12. jan 2013 20:26

larsskive skrev:Hej med jer
Kan den passe at Dansk Video Distribution overtog irish i sin tid, prøv at se på billed her, selve båndet er også med samme skrift som andre jeg har fra DvD video. Eller er det måske bare et tilfælde det her :D
Billede

Jeg tror såmænd bare, at DVD (ikke at forveksle med københavnske DVD ApS 1982/3 som udgav på Royal Video-labelen) overtog et restlager af Irish's salgsudgivelser... Irish udgav video'er, bla. Unmasked Part 25, et stykke ind i 90'erne og jeg kan huske at vi fik Uninvited og The Outing (aka. The Lamp) (begge udgivet med magical sleeve) til udlejning i Bjørn's Video sent i '88 eller tidlig '89 på selvsamme samme dag, så jeg tror ikke at der har været tale om en selskabsovertagelse...
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf larsskive » lør 12. jan 2013 20:35

Okay tak for svaret :) Jeg underet mig bare lidt over det, men ja jeg kan da selv huske at der var irish film indtil omkring 1993, hvis jeg husker rigtig, men så forsvandt de bare lige pludselig.

Ved du hvad der skete med firmaet, om den gik konkurs, eller bare lukkede?
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » lør 12. jan 2013 23:24

snaps666 skrev:
Diabolik skrev:Det var også min indgangsvinkel, men 8-ciffer ændringen betød bare af man fra 86/87 skulle ringe område nummer uanset om man skulle ringe indenbys eller udenbys... Skulle man, før 1986, ringe udenbys så skulle der bruges område nummer - det behøvedes ikke hvis der var tale om et indenbys opkald...

Ah ok. Min fejl. Vi ringende åbenbart ikke så meget udenbys i 80erne , for jeg husker bare da det blev indført indenbys også.

Men man kan måske endda bruge logikken omvendt så? . Eftersom områdenummeret "06" står i parantes, kunne det indikere at det var fra før det skulle bruges uanset hvad?

Ikke uanset hvad, vil jeg nok mene. Parenteserne blev fjernet, da områdenummeret skulle bruges overalt, men old habits die hard og blot fordi parenteserne officielt var fjernet, blev nogle folk ved med at bruge dem, selvom de i reglen ikke skulle. Et nummer med parenteser kan altså i reglen sagtens stamme fra efter 8-cifferindførslen.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » lør 12. jan 2013 23:34

Med hensyn til at starte VHS-samlingen; mine første indspillede bånd købte jeg i 1988 eller '89. Det var CLIFF 'EM ALL, FANTASTIC FOUR (tegnefilm), og Lamberto Bavas DEMONS 1 & 2. Hvilke bånd, jeg købte først, kan jeg ikke huske, men de var alle engelske salgskassetter. Bava-filmene købte jeg, lige efter jeg havde været i biografen og se en helnatsforestilling med fire Dario Argento-film og bagefter farede ud for at finde noget Argento-noget på video. På de engelske sell-thru-kassetter med DEMONS-filmene står Dario Argentos navn plastered over kassetten med store bogstaver, så dem købte jeg. LOL. At det så er Lamberto Bava-film fandt jeg først ud af senere. ohdarn Men det gjorde nu ikke så meget, DEMONS (etteren) er kanonfed og dengang kunne man ikke købe nogle af Argentos film alligevel.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » søn 13. jan 2013 02:20

Jack J skrev:Med hensyn til at starte VHS-samlingen; mine første indspillede bånd købte jeg i 1988 eller '89. Det var CLIFF 'EM ALL, FANTASTIC FOUR (tegnefilm), og Lamberto Bavas DEMONS 1 & 2. Hvilke bånd, jeg købte først, kan jeg ikke huske, men de var alle engelske salgskassetter. Bava-filmene købte jeg, lige efter jeg havde været i biografen og se en helnatsforestilling med fire Dario Argento-film og bagefter farede ud for at finde noget Argento-noget på video. På de engelske sell-thru-kassetter med DEMONS-filmene står Dario Argentos navn plastered over kassetten med store bogstaver, så dem købte jeg. LOL. At det så er Lamberto Bava-film fandt jeg først ud af senere. ohdarn Men det gjorde nu ikke så meget, DEMONS (etteren) er kanonfed og dengang kunne man ikke købe nogle af Argentos film alligevel.

Ja Demons er nu en god film :D jeg har også de andre to, The Orge synes jeg der er god nok, selvom der er nogen der ikke kan lide den. Men ja man så ikke mange af Dario Argento film dengang på vhs, jeg har ikke engang nogen af hans film nu på vhs, men jeg har købt en del af on air dvd`er. De er nu gode udgivelser og filmene er i deres fulde længe, så kan det ikke gå helt galt til den pris de koster :)
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf larsskive » man 14. jan 2013 14:32

Hej
Hvad er jeres seneste vhs fund? Finder i stadig en enkel eks lejekasette eller to? Jeg har været rundt i en del genbrug og sådan, her den sidste par uger, men der er ikke det helt vilde, men lidt bliver det da til :D
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » man 14. jan 2013 18:10

larsskive skrev:Hej
Hvad er jeres seneste vhs fund? Finder i stadig en enkel eks lejekasette eller to? Jeg har været rundt i en del genbrug og sådan, her den sidste par uger, men der er ikke det helt vilde, men lidt bliver det da til :D

Er du på Facebook? Hvis du er, kan du jo om ikke andet checke Diaboliks gruppe dedikeret til gamle danske exrentals. Jeg er også selv med, men det er nu mest blot for at yde et pænt ansigt udad til. :P

https://www.facebook.com/pages/Danish-E ... ts&fref=ts
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » man 14. jan 2013 21:16

Finder i stadig en enkel eks lejekasette eller to?

Det hænder, men der er sgu' langt mellem snapsene... Nu om dage kræver det lidt mere end bare 10 Fader Vor og heftigt benarbejde!!! :cry:
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Jack J » man 14. jan 2013 21:35

Jeg fik tilbudt 2-3 kasser sell-thru-kassetter for nyligt og som en anmelder i "Stay Sick!" engang omtalte mig, så er jeg den rene "videoskraldespand", jeg siger "ja tak" og tar mod det hele. Der var Star Trek-film og anden sci-fi, amerikansk action, Tintin, og ikke mindst (faktisk slet ikke så tosset) den komplette samling af Matador. Danmarks Radio var virkelig nogle lusepustere! I stedet for at smide 2-3 episoder på en kassette, udgav de hver episode på sit eget bånd! Episoderne varer omkring 45-50 minutter! :?
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 15. jan 2013 01:25

larsskive skrev:Det er det her der er kommet på nogen af de ældre film.
Billede

Der var en ovre på Cinehound forum, der netop postede til en god blogpost om dette:

http://www.lunchmeatvhs.com/blog/rescue ... ip-parton/
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » tirs 15. jan 2013 11:30

Diabolik skrev:
Finder i stadig en enkel eks lejekasette eller to?

Det hænder, men der er sgu' langt mellem snapsene... Nu om dage kræver det lidt mere end bare 10 Fader Vor og heftigt benarbejde!!! :cry:
/D

Ja man skal godt nok være heldig hvis det skal lykkes :( Jeg drømmer altid om at finde en gammel kasse fyldt med rigtig gamle kasetter, men det er ikke gået i opfyldelse endnu.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf larsskive » tirs 15. jan 2013 11:31

Jack J skrev:Jeg fik tilbudt 2-3 kasser sell-thru-kassetter for nyligt og som en anmelder i "Stay Sick!" engang omtalte mig, så er jeg den rene "videoskraldespand", jeg siger "ja tak" og tar mod det hele. Der var Star Trek-film og anden sci-fi, amerikansk action, Tintin, og ikke mindst (faktisk slet ikke så tosset) den komplette samling af Matador. Danmarks Radio var virkelig nogle lusepustere! I stedet for at smide 2-3 episoder på en kassette, udgav de hver episode på sit eget bånd! Episoderne varer omkring 45-50 minutter! :?

Ja kender godt til Matador på vhs, de var snu der DR, og så fylder de da en krig :)
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf larsskive » tirs 15. jan 2013 11:34

Jack J skrev:
larsskive skrev:Det er det her der er kommet på nogen af de ældre film.
Billede

Der var en ovre på Cinehound forum, der netop postede til en god blogpost om dette:

http://www.lunchmeatvhs.com/blog/rescue ... ip-parton/

Ja det var da en god blog, jeg har da kommet til at afspille en bånd eller to i en Video jeg bruger til daglig, men håber da ikke de spore er kommet ud i den, ellers må jeg jo få den renst.
Brugeravatar
larsskive

ForegåendeNæste

Skriv et svar
3104 indlæg • Side 51 af 207 • 1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 207

Tilbage til Genrefilm