• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
3104 indlæg • Side 57 af 207 • 1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 207

Re: Seneste VHS-fund (hvis det interesserer nogen...)

Indlægaf Diabolik » fre 18. jan 2013 20:07

Jack J skrev:"Udlejet-striben"!!! Let's seeeee iiiitttttt!!!!!! :mrgreen: Geek

Doooooon't have iiiiiiiitttttt.... Her kører vi de rene udgivelsers linie; hvis det ikke sad der, da det forlod distributøren, så har det intet på coveret at gøre!!!! Basta-bum... Men finder jeg et eksempel, så skal jeg nok forevige det... :)
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Jack J » fre 18. jan 2013 21:25

Diabolik skrev:
Jack J skrev:"Udlejet-striben"!!! Let's seeeee iiiitttttt!!!!!! :mrgreen: Geek

Doooooon't have iiiiiiiitttttt.... Her kører vi de rene udgivelsers linie; hvis det ikke sad der, da det forlod distributøren, så har det intet på coveret at gøre!!!! Basta-bum... Men finder jeg et eksempel, så skal jeg nok forevige det... :)

You opened a can of worm there, mate!! :P Det er en interessant diskussion i sig selv; Bør man som vhs-samler bringe udgivelserne tilbage til deres oprindelige stand - eller bør man lade deres "historie" blive siddende. Jeg er selv i syv sind. I årevis fjernede jeg raskt væk klistermærker fra plasticomslagene og rengjorde dem. Men nu lader jeg dem ofte sidde. Klistermærker fra videoudlejningsbutikker hører jo med til disse bånds historie. Men omvendt så sad de der jo ikke, da båndet udkom. Man kan sige både for og imod. Men rengøres skal de! Jeg har ofte købt exrentals fra danske samlere, som havde haft båndene stående i deres egen samlig (dvs. de var ikke købt som dubletter), men alligevel havde disse samlere aldrig gidet gøre dem rene, efter de købte dem. :x :roll:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Kinski » fre 18. jan 2013 21:38

Jeg har nogle stykker. Poster lige ved lejlighed...
Kommende koncerter:

http://www.myspace.com/DoomedDenmark
Brugeravatar
Kinski

Geografisk sted: Amager
  • Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » fre 18. jan 2013 22:00

Jack J skrev:You opened a can of worm there, mate!! :P Det er en interessant diskussion i sig selv; Bør man som vhs-samler bringe udgivelserne tilbage til deres oprindelige stand - eller bør man lade deres "historie" blive siddende. Jeg er selv i syv sind. I årevis fjernede jeg raskt væk klistermærker fra plasticomslagene og rengjorde dem. Men nu lader jeg dem ofte sidde. Klistermærker fra videoudlejningsbutikker hører jo med til disse bånds historie. Men omvendt så sad de der jo ikke, da båndet udkom. Man kan sige både for og imod. Men rengøres skal de! Jeg har ofte købt exrentals fra danske samlere, som havde haft båndene stående i deres egen samlig (dvs. de var ikke købt som dubletter), men alligevel havde disse samlere aldrig gidet gøre dem rene, efter de købte dem. :x :roll:

Jeg skal ærligt indrømme at de bånd som kommer ind i samlingen bliver rengjort for lejemærker og andre uvedkommende klistermærker... Gamle syltetøjsmærkater med nummeret 347 kan jo ligeså godt hidrøre nummereringen fra en byttebiks hvori filmen en gang har stået som det kan hidrøre en ukendt videobiks' nummerering...
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » fre 18. jan 2013 22:12

Kinski skrev:Jeg har nogle stykker. Poster lige ved lejlighed...

Fino-fino. topdollar
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » fre 18. jan 2013 22:21

Den indstilling gør så også at der er film som man ikke kommer til at se fordi det vil ødelægge 'originaliteten'!! :D
Billede
Nå, men den er sikkert også piv-dårlig!! :D :D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » fre 18. jan 2013 22:36

Nå-ja, alting med måde. :wink:

Jeg synes godt, det kan have sin charme at fx lade stickers sidde, hvor der står prisen for at beholde filmen i 3 dage e.l. Som sagt; det er en del af videoudlejningshistorien.

Og husk nu på, at selvom jeg også kan se det charmerende i det, så har jeg jo lige som du selv fjernet dem på de fleste bånd.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » fre 18. jan 2013 23:22

Jack J skrev:Jeg synes godt, det kan have sin charme at fx lade stickers sidde, hvor der står prisen for at beholde filmen i 3 dage e.l. Som sagt; det er en del af videoudlejningshistorien.

Jeg kan godt se din pointe og den er også valid, men jeg kan nu bedst lide at de er som distributøren skabte dem... Jeg har dog vist en kassette et eller andet sted, hvor der indeni kassetten er et udlejningskort (ligesom de udlånskort der sad i en lomme bag i biblioteksbøgerne før i tiden) og hvor der med kuglepen er angivet hvornår og hvor længe båndet havde været udlejet...
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Ibzen1 » lør 19. jan 2013 12:51

Her:
Billede
Billede
My Movies
Music Collection
http://www.forum-uncut.dk/adm_pic/IBZ/home.htm
Ibzen1

Indlægaf Diabolik » lør 19. jan 2013 12:59

Tak Ibz!! bow
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Morten C » lør 19. jan 2013 13:03

Billede
Billede
"I believe whatever doesn't kill you simply makes you... stranger."
Brugeravatar
Morten C

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Diabolik » lør 19. jan 2013 13:20

Udlejningskort
Billede

Har ikke helt gennemskuet hvad M og L står for... L kunne være for 'lejet' og så blev der skrevet hvilken distributør den var lejet fra og hvilken dato den var lejet til...
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » lør 19. jan 2013 15:11

Herligt. Thanks, Ibzen, Morten og HJ. bow
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » lør 19. jan 2013 23:05

Diabolik skrev:Den indstilling gør så også at der er film som man ikke kommer til at se fordi det vil ødelægge 'originaliteten'!! :D

Ja den er da stadig plomberet, eller hvad man nu kalder det :)
Billede
Nå, men den er sikkert også piv-dårlig!! :D :D
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf larsskive » søn 20. jan 2013 17:15

Hej med jer
Jeg kan se på mine Stjeneserie film fra Filmlab, at nogen af de sidst nye jeg har af dem, at der begynder at stå Scanbox på både kasetten og bag på coveret, ved i om Scanbox har ejet Filmlab hele tiden, eller om de har overtaget dem på et tidstpunkt.
Brugeravatar
larsskive

ForegåendeNæste

Skriv et svar
3104 indlæg • Side 57 af 207 • 1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 207

Tilbage til Genrefilm