• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
3104 indlæg • Side 60 af 207 • 1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 207

Re: Seneste VHS-fund (hvis det interesserer nogen...)

Indlægaf Jack J » søn 3. feb 2013 02:24

filminteressert skrev:
Jack J skrev:Hey, Filminteressert. Long time no see. Cool med det bånd. Er det et enkelt tilfælde, eller var det gængs at norske kiosker og udlejningsbutikker havde danske bånd?

Hej! Det var ikke vanligt men helt i begynnelsen af 80 tallet blev en del Danske utgaver gitt ud i Norge. Cover var ofte Norsk men teksten på selve filmerne var Dansk.

Example 1..: Billede

Example 2..:
Billede

Example 3..: Med Norsk text.
Billede

Example 4..: Med Norsk text.
Billede

Virkelig cool! Den One-armed Executioner har jeg ikke set før. topdollar
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf larsskive » man 4. feb 2013 12:56

Hej er der nogen af jer der ved om en vhs afspiller med HDMI, giver bedre billed/lyd på de gamle bånd vi ser? Eller om der ikke er så meget forskel igen. Jeg overvejer at købe en af de vhs/dvd combi afspiller med HDMI.
Brugeravatar
larsskive

Re:

Indlægaf larsskive » tors 7. feb 2013 20:37

Jack J skrev:
Vang skrev:
Jack J skrev:Desværre var den drivvåd og kunne ikke komme ud af kassetten og det samme med BJØRNEN.
Fuck, jeg har hørt om mishandlede kassetter, men det stikker sgu alt. Har du gravet dem op af tørvemosen!? :wink:

Da jeg foroven skrev:

Ti bånd fundet hos en kræmmer langt ude på landet i noget, der 100% mindede om området omkring huset i WRONG TURN.

og senere:

Et par mere fundet i lortet langt inde i en rottebefængt lade:

- så var det rent faktisk ikke gas! Søndag eftermiddag var jeg ude at køre eftermiddagstur langt ude på landet og kom forbi en enligt beliggende landbrugsejendom, hvor der var et skilt med "loppemarked". Haven lignede grangiveligt noget fra en MOTORSAVSMASSAKREN-ripoff, som Roger Corman aldrig fik lavet.

Skrammel alle vegne, et stort telt hvor vandet fossede ned på de varer, der mest af alt lignede hittegods fra familier, der var blevet skåret op med rustne motorsave, og midt i det hele en pølsevogn med gammelt slik og en dværg, der... nej, okay her overdriver jeg. Da vi skulle til at gå, dukkede en lille, gammel dame op og spurgte, om vi havde været omme i HALLEN. :shock:

Og så gik turen gennem en bilkirkegård, der igen lignede noget fra WRONG TURN eller TCM-remaken, og kom om til en kæmpe hal, der var fyldt til randen med alle mulige lorteting. Alt muligt ubrugeligt og kun en meget smal gang gennem det hele. Som den videosamler man er, kiggede jeg naturligvis hele tiden efter bare een enkelt vhs'er og på vejen ud anede jeg pludselig noget langt inde i lortet, nede på gulvet (dvs på jorden, for der VAR sgu ikke noget gulv!), nede i mørket; to vhs'er!

Så jeg snævrede mig ind forbi jernstænder og fritstående glasruder (risikoen for overbalance og resultatet deraf vil jeg helst ikke tænke på!) og ind allerbagerst i noget, der lignede de der gange i TCM 2, og ganske rigtigt: to kassetter med... skodfilm. :evil: Febrilsk spejdede jeg ind i mørket, hvor jeg mest af alt forventede at se rotteøjne stirre tilbage på mig, men i stedet opdagede jeg en pose, der var gået halvt i stykker pga ælde og vand, hvoraf man kunne skimte omridset af videokassetter (i mit febrilske forsøg på at strække min arm forbi en rusten motor-dims bed jeg ikke engang fast i, om det var en papirs- eller plasticpose). Det burde være overflødigt at nævne, at posen naturligvis gik helt i stykker, da jeg hev i den og jeg måtte bruge et ben fra et kamerastativ til at skrabe båndene ud gennem sølet. Og da jeg endelig fik raget dem ud, var mine fingre sorte af noget udefinerbart, som lugtede af mange års råddenskab og ælde.

Anyway, på vejen ud opdagede jeg endnu flere kassetter på en hylde, denne gang heldigvis lige over jorden (men naturligvis på den anden side af det skide glas). Anyway, efter hvad der føltes som en times hårdt arbejde (som måske kun var 10-15 min) kunne jeg stavre ud derfra med de 10 exrentals, der er vist her i tråden. Der var flere, men udelukkende lorteskodfilm og man skal jo sætte grænsen et sted (siger han efter at havde hevet ulækre lorte-stinkende, mugne exrentals ud, hvis eneste kvalitet er at de er psykotroniske!). Jeg tilbød "familien" 20 kr for det hele og lagde ikke skjul på, at de skulle være yderst tilfredse med, at jeg overhovedet ville ha' "lortet".

Det lyder da som noget af en udflugt, i var på den dag, og det må da have været lidt spændende :) Hvordan går det med de bånd du fandt? Virker de, og blev de tørre til sidst?
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Morten C » tors 7. feb 2013 21:30

Lidt af den senere tids fund/køb/byttehandler Billede

Billede
Billede
Billede
"I believe whatever doesn't kill you simply makes you... stranger."
Brugeravatar
Morten C

Geografisk sted: Randers

Indlægaf larsskive » tors 7. feb 2013 22:36

Morten C skrev:Lidt af den senere tids fund/køb/byttehandler Billede

Billede
Billede
Billede

Der er da nogle gode bånd imellem :)
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf kent » fre 8. feb 2013 08:26

Flotte titler du har fået fat i dér.. :)

Har du nogen mulighed for at uploade et scan af coveret til Dødens Ansigt ?

/kent
Brugeravatar
kent

• Hjemmeside

Indlægaf Thomas » fre 8. feb 2013 23:17

Der gemmer sig godt nok mange gode sager i Randers :)
http://www.killscreen.dk - Spilblog om arcade, pinball, public gaming og events.
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: København N
  • Hjemmeside

Indlægaf larsskive » lør 9. feb 2013 00:13

Thomas skrev:Der gemmer sig godt nok mange gode sager i Randers :)

Ja det kan være man skulle flytte dertil, for at finde de gode bånd :)
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Mads » man 11. feb 2013 12:48

Diabolik skrev:
Mads Jensen skrev:Videogramforeningen kom vist først på banen i start-80'erne, mener også at der er en artikel om det i et af de numre af Video Nyt, som jeg har liggende.
Jeg skal lige se hvad jeg kan finde frem og scanne det snarest, hvis ikke selv du har dem?

Jeg tror, at de dukkede op i perioden '81-'83... der hvor de danske selskaber for alvor begyndte at udsende under egne labels...
Nej, jeg har desværre ikke nogen af dem, så det må du meget gerne! bow
/D

Billede
Billede
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Diabolik » man 11. feb 2013 18:08

Mads Jensen skrev:Jeg skal lige se hvad jeg kan finde frem og scanne det snarest

Tak for upload, mate... :D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Diabolik » man 11. feb 2013 19:10

Apropos Videogramforeningen, så er her en døgn rapport fra en af deres detektiver; den berygtede og frygtede Hans-Jørgen Laustsen (tidl. ansat hos Bagmandspolitiet)... Jeg har en gang fundet en artikel hvor han stolt fremviser en fangst af regnbuefarvet Hem-piratkopier og nu kan jeg selvfølgelig ikke finde den igen... Som Blomme siger i Vakse Viggo; RAAAAHSGU!!!!
Nå, men her er to artikler fra Eldorado (1985, nr. 6. - s. 9 & 1985, nr. 7. s. 11)

Billede

Billede

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf deodato » man 11. feb 2013 22:15

Unikt indblik i en svunden tid :) . Jeg er overrasket over, hvor tykt der blev smurt på dengang – det er jo helt vildt, men på den anden side var der jo også mange penge i videogrammerne. Og det med Videogramforeningen, der direkte taler om muligheden for omvendt bevisførelse, er langt ud :lol: . De er fuldstændig kolde overfor, at gængs retspraksis normalt er, at anklagemyndigheden skal bære bevisbyrden – og ikke den tiltalte, som skal bevise sin uskyld. Et grotesk forslag, som forhåbentlig aldrig blev til noget. Men smart tænkt ifht. at holde konkurrenter fra fadet. Foreningen behøvede dermed ikke selv at sandsynliggøre, at et medlem reelt ejede rettighederne til en film.

Og med et budget på 1,2 mio. var det nok også ret begrænset, hvor mange fuldtids private dicks de kunne have rendende rundt i det ganske land og opdrive "sorte bånd”. Spørgsmålet er, om ikke kopisterne havde gennemskuet det - eller måske bare var ligeglade og gjorde det alligevel, fordi de kunne tjene stort på det.
deodato

Indlægaf Mads » tirs 12. feb 2013 10:32

larsskive skrev:Er der nogen der ved hvornår AB Collection kom frem med deres vhs?

:arrow: Artikel om ABCollection
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Morten C » tirs 12. feb 2013 18:27

There you go, kent :D
Billede
"I believe whatever doesn't kill you simply makes you... stranger."
Brugeravatar
Morten C

Geografisk sted: Randers

Indlægaf kent » tirs 12. feb 2013 18:30

Mange tak for hjælpen Morten :D
Brugeravatar
kent

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
3104 indlæg • Side 60 af 207 • 1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 207

Tilbage til Genrefilm