• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
8 indlæg • Side 1 af 1

Jeres ynglings gyserfilm

Indlægaf larsskive » tors 14. feb 2013 19:17

Hvad er jeres ynglings gyserfilm? Jeg vil nok sige den orginale The Fog og Den orginale Salems lot og Ondskabens Kirkegård er nogen af mine ynglings, og alle Fredag den 13, dem har jeg altid godt kunne lide, siden jeg var knægt, dem så vi meget dengang :)
Brugeravatar
larsskive

Re: Jeres ynglings gyserfilm

Indlægaf kent » tors 14. feb 2013 19:40

En af de film jeg kan se igen og igen, og som jeg så første gang i biffen tilbage i start 80'erne da den havde premiere, er Det Grusomme Udefra (The Thing) - super fed oplevelse at se den på det store lærrede.....En anden topfilm er Zombie - Rædslernes Morgen (Dawn of the Dead) også p.g.a. de fede oplevelse at se den i biografen....
Brugeravatar
kent

• Hjemmeside

Indlægaf Morten C » tors 14. feb 2013 20:08

Må jeg kun nævne én??? :shock: :lol:

John Carpenter's HALLOWEEN (Maskernes Nat).

Ellers er jeg meget enig i både Lars' og kents bud mht. The Thing (Det Grusomme Udefra), The Fog (Tågen) og Friday the 13th (Fredag den 13.). Jeg er også ekstremt glad for de film :D For nu at sige det mildt :lol:
"I believe whatever doesn't kill you simply makes you... stranger."
Brugeravatar
Morten C

Geografisk sted: Randers

Indlægaf larsskive » tors 14. feb 2013 21:34

kent skrev:En af de film jeg kan se igen og igen, og som jeg så første gang i biffen tilbage i start 80'erne da den havde premiere, er Det Grusomme Udefra (The Thing) - super fed oplevelse at se den på det store lærrede.....En anden topfilm er Zombie - Rædslernes Morgen (Dawn of the Dead) også p.g.a. de fede oplevelse at se den i biografen....

Ja det må da have været, en fed oplevelse at se dem i Biografen :)
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » fre 15. feb 2013 04:38

Jeg vil nok sige THE EXORCIST/Eksorcisten. Det er i alt fald den film, der skræmte mig mest, da jeg så den første gang (cirka mid-80'erne) og den er stadig fælt skræmmende.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf larsskive » fre 15. feb 2013 06:39

Jack J skrev:Jeg vil nok sige THE EXORCIST/Eksorcisten. Det er i alt fald den film, der skræmte mig mest, da jeg så den første gang (cirka mid-80'erne) og den er stadig fælt skræmmende.

Ja den er også skræmmende, glimrende film, kan huske jeg købte den omkring 1990 eller 1991. den fik jeg set mange gange som knægt :)
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf larsskive » lør 16. feb 2013 15:53

Har lige læst, at de vil genindspille tre Stephen King film, det er Creepshow og It og Carrie, synes de går helt amok med de remakes de her dage, det er sjældent de bliver bedre, end de orginale, i min mening, men måske er det fordi, de unge nu om dage, ikke kender eller ser de ældre film, at de laver dem.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » lør 16. feb 2013 19:46

Du har ret. Ungdommen står for fald. :x :lol:

Men hvis man tænker over det, er det så ikke sådan med AL popkultur?

De nye generationer, som KUN er almindelige nydere (altså ikke dissiderede fans), de går altid efter det, som hører til deres egen samtid. 15-årige, som bruger musik som tage-i-byen-tapet, lytter jo heller ikke til gamle Beatles eller Jimi Hendrix-plader.

Jeg tror, at lige så snart en genre eller bølge forsvinder lidt ud, så er det primært de mennesker, som går op i disse film/musik/litteratur/whatever, som vil opsøge det og dyrke det.

De nye remakes laves jo af pengemænd, som godt ved, at de ikke kommer til at tjene de store penge på genudgivelser af deres gamle Stephen King-film, som blev lavet for 30 år siden. Det er stort set udelukkende for at tjene penge, det er sgu ikke af kunstnerisk kreative årsager, at de laver de film. Nogle gange kan vi så bare være heldige, at de finder en instruktør, som rent faktisk laver et se-værdigt produkt.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Skriv et svar
8 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Sniksnak