larsskive skrev:Jack J skrev:Åhh, folkekomedier har man jo lissom holdt sig fra.![]()
De psykotroniske film, gyserfilmene, kultfilmene, visse krimifilm, osv. kan jeg dog godt se. Og for at det ikke skal være løgn har jeg på det seneste opdaget film som FAR TIL FIRE og MIN SØSTERS BØRN (kun de gamle film!). De har en sprød poppethed, som jeg ikke var bekendt med før. Jeg gider dog stadig ikke se socialrealistiske film fra 70'erne!!!
Selv danske gyserfilm har jeg aldrig gidet se, bortset fra enkelte såsom NATTEVAGTEN. Forleden så jeg fx FARLIGT VENSKAB for første gang, og den var ganske udmærket.
Jeg er i det hele taget en meget lidt dansk dansker! Jeg har altid afskyet danske film og tv-serier som pesten. I alt fald fra omkring 1980 og frem. Jeg er faktisk ved at opdage de gamle danske film for tiden. Det er næsten lidt, som at have rejst til et andet land, simpelthen fordi jeg aldrig før har set ret meget af det.
Jeg er i gang med at gense Matador og En by i provinsen, jeg har ikke set disse siden førstevisningen i 70'erne. Og forleden genså jeg REPTILICUS (den danske), men den er jo selvskreven.
Ja der er da nogen gode danske film og serier, også en del dårlige men de har nu deres charme, jeg har nok omkring 25 danske serier på dvd hel tilbage til Kan de lide østers fra 1967, og jeg så forleden Mørkeleg og Sidste Time, der er Sidste time nu den bedste synes jeg. Hvad med Riget har du set den?
Du mener Ka' De li' østers? LOL. Ja, den har jeg. Og ja, jeg har set Riget (men kun del 1). Mørkeleg og Sidste Time; Nej. Heller ikke Kat, men jeg har dem alle på dvd. Og også Kollegiet.