• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
17 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Når virkeligheden overgår fantasien...

Indlægaf Diabolik » lør 17. aug 2013 18:14

Jeg sad lige og bladrede mine gamle Ugens Rapporter igennem for at kikke på nøgne da... øh, efter filmartikler som jeg måske havde overset... Trods en halvhurtigt gennembladring af bladene, så ramtes hjernen pludseligt af denne lille sætning;
'Hitler's søn bor i Holbæk'
Jeg har sjældent læst noget lignende... Et interview med Ole Cederlund Rytter-Hitler... Adolf Hitler's eneste søn!!!!! Det er det morsomste jeg nogensinde har læst... Denne historie kan jeg umuligt rumme alene, so enjoy!!! :funny:

Ugens Rapport, nr. 16 - 1978;
Billede

Billede

5 år efter, så dukker han sgu' op igen...
Ugens Rapport, nr. 27 - 1982;
Billede

Og for lige at sætte ekstra trumf på historien, så fandt jeg efter lidt ekstra boren disse dokumenter;

Billede

Billede

Billede

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Re: Når virkeligheden overgår fantasien...

Indlægaf Jack J » søn 18. aug 2013 00:14

Billede Billede Billede

Holdda fest!!! Wauw! Just... wauw!!!

Ved du, om han stadig lever eller/og hvad der blev af ham sidenhen?

Det er sgu godt nok noget af det mest morsomme, jeg har læst. Jeg føler mig næsten lidt beskidt ved at sige det her, men man får sgu helt lyst til at samle på de gamle "Ugen Rapport" ... for at kunne læse artiklerne!!!

EDIT: jeg googlede lige "Ugens Rapport" og der er sgu netop blevet vist en 80 minutters dokumentarfilm (i to dele) om bladet på DR. Den har jeg helt misset (jeg har ikke set dansk tv det sidste års tid, bortset fra nyhederne). Desværre lægger DR sine programmer ud i formater, man ikke kan kopiere med RealPlayer o.l., så I skal nok se det, inden der går alt for længe:

http://www.dr.dk/tv/se/ugens-rapport/ug ... 2/#!/00:21
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf henschjell » søn 18. aug 2013 16:42

Jack J skrev:jeg googlede lige "Ugens Rapport" og der er sgu netop blevet vist en 80 minutters dokumentarfilm (i to dele) om bladet på DR. Den har jeg helt misset (jeg har ikke set dansk tv det sidste års tid, bortset fra nyhederne). Desværre lægger DR sine programmer ud i formater, man ikke kan kopiere med RealPlayer o.l., så I skal nok se det, inden der går alt for længe:

RealPlayer o.l.. kan måske ikke. Men det er der så andre programmer der kan :wink:
Så de 2 Rapport dokumentarfilm, er gemt til tid og evighed. :)
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Indlægaf Ole S. » man 19. aug 2013 15:43

De to programmer er skide gode - uvurderlig kulturhistorie!
Listen to Ayler!
Ole S.

Geografisk sted: KBH.

Indlægaf Diabolik » fre 6. sep 2013 09:58

Jack J skrev:Ved du, om han stadig lever eller/og hvad der blev af ham sidenhen?

Jeg fortalte historien til en gammel kollega og hun blev så rørt til tårer (af grin), at hun lovede at spørge rundt omkring i Holbæk og omegn om denne hidtil oversete by-konge... Og jo-jo... Der var sandeligen enkelte af byens indvånere der stadig godt kunne huske ham;

En ukendt holbækker udtaler;
Jo, der var en der kaldte sig Hitlers søn, han er død og borte nu og var ikke helt rigtig i hovedet.

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » lør 7. sep 2013 01:31

Diabolik skrev:Jeg fortalte historien til en gammel kollega og hun blev så rørt til tårer (af grin),

:funny:

Okay, han er altså væk. Too bad, at vi ikke får flere historier om Hitlers søn. ohdarn
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf TheMallrat » søn 8. sep 2013 15:32

:funny: :funny: :funny: :funny:

Utrolig! der sker godt nok altid noget interessant på Øen? - nu hvor man sidder i et provinshul og klager sig over udkants-Danmark til alle de der måtte komme forbi og hører på de stakkels ord, så er det sjovt at læse noget fra fortiden - også selvom det er i Ugens Rapport!

Der er iøvrigt kommet en ganske fin bog om netop Ugens Rapport...

http://www.saxo.com/dk/historien-om-uge ... 8712045465?

den er bestemt værd at læse...
Brugeravatar
TheMallrat

Geografisk sted: Thisted
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 8. sep 2013 16:05

Haha, nu er det jo ikke fordi vi vader i Hitler-sønner og deslige hver dag herovre på øen. :funny:

Jeg har længe haft et godt øje til den bog, men venter stadig på, at den kommer lidt ned i pris. Hvis nogen ser den til en hund eller derunder, så sig lige til. Thanks. :mrgreen:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » søn 8. sep 2013 17:32

Jack J skrev:Haha, nu er det jo ikke fordi vi vader i Hitler-sønner og dislige hver dag herovre på øen.

Århh... Der er da også ham pose-manden fra Slagelse... Egentlig underligt, at ingen har fundet frem til ham endnu!! :D

Spøg til side... Jeg må blankt indrømme, at jeg er en smule benovet over indholdet i Ugens Rapport... Ikke de senere årgange så som '84 og fremad; der er for meget hud og borderline hardcore... Men de tidlige årgange... Oh, my!!! Selv ikke-filmrelaterede artikler er faktisk hamrende interessante... En del af dem er selvfølgelig ret tabloidagtige, men alligevel særdeles interessante set med historiske briller; Forureningsskandalen vedr. Kommunekemi i Nyborg, eksplicit fotoreportage fra Makrellens begravelse, artikelserie med øjenvidneskildringer fra Slaget om Stalingrad, Idi Amin's terrorregime i Uganda, en fransk journalists rejse til Sydamerika for at finde Dødsengelen fra Auschwitz o.s.v. o.s.v. og fra den mere kulørte afdeling; Den franske skuespillerinde Brigitte Lahaie gennemgår, i en fotoserie, de 100 bedste sexstillinger, Interview med Christina Lindberg (garneret med særdeles FLOTTE billeder), interviews med danske exentrikere (læs; Tosser!!!) og dødflotte Angelo Frontoni (nøgen)billeder af bla. Florinda Bolkan, Nieves Navarro, Barbara Bouchet o.a.
/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » søn 8. sep 2013 20:01

Ja, hva' fa'en er det den posemand roder sig ud i nu igen!! :shock:

:funny:

Det lyder fedt med de gamle blade. Desværre er der ikke nogen steder heromkring, hvor man kan købe dem. A-l-l-e de gamle byttebikse og antikvariater er for længst forsvundet. Man burde samle alle de fede ting fra Ugens Rapport fra 70'erne og udgive i en A4-bog på 2-300 sider. Men det ville sgu nok blive et mareridt at clear'e alle artikelforfatter-copyrights'ene.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf TheMallrat » søn 8. sep 2013 20:52

:oops: :oops: :oops: :oops:

Uha, interviews med godter som Christina Lindberg og Brigitte Lahaie lyder godt nok vældig interessant - jeg er enorm glad for attraktive kvinder, og der må man jo sige at de begge falder fint i den kategori. Og så er det jo også et ekstra plus at de ikke var bange for at medvirke i vilde exploitationfilm... det er altid en smigerende egenskab. Jeg kunne godt tænke mig at læse de blade. Her i byen er der tilnærmelsesvis ingen steder, hvor man kan finde sådan noget guld. Der er en antik boghandel, hvor jeg tidligere har købt noget Erwin Neutzsky-Wulff og Henry Miller... men det er vist også det eneste - tror ikke at han vil føre sådan noget "snavs"...

I guder, for en glimrende ide der, Jack - sikke en drøm, det kunne være med sådan en bog... måske kunne den lanceres som Kurt Thyboes personlige scrapbog...?

Anyway, jeg fandt lige den der dokumentar på Youtube! - den er delt op i 2 dele:

Del 1: www.youtube.com/watch?v=JrWHWT_3J-I

Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=zbAIVeQD1CI

Jeg må lige tjekke dem ud senere, fordi om små ti minutter, er der Sort Søndag, men det ser cool ud...!
Brugeravatar
TheMallrat

• Hjemmeside

Indlægaf HenrikL » man 9. sep 2013 02:39

Enig med Jack og Mallrat. De gamle Rapport-blade er guld værd, og jeg ærgrer mig gul og grøn over at min gigantiske samling røg ud. Leder stadigt efter nummeret fra omkring 1980 med den vildt underholdende artikel om Dawn of the Dead. Men jeg leder nok forgæves, ikke mindst her i Ringsted. Medmindre jeg falder over et interessant dødsbo en af dagene.
Brugeravatar
HenrikL

Geografisk sted: Midtsjælland

Indlægaf TheMallrat » tirs 10. sep 2013 14:21

ohdarn ohdarn ohdarn ohdarn

Den smiley må være passende? Tænk at sidde på en stor samling af legendariske Ugens Rapport? bare det var mig... desværre er de moderne mandeblade blevet mere og mere grove, når det kommer til erotisk indhold, og det kan jo godt være lidt en skam... se bare på et blad som Playboy - der er også flere artikler i end der er nøgne damer, og det er skam charmerende... jeg ville ikke have det fjerneste imod at have flere Playboy-blade liggende ude på mit lokum...men de gode gamle Ugens Rapport virkede også fantastiske, og jeg synes at kunne huske noget om at de havde et oplæg på omkring 200.000 om ugen! - fremfor nu hvor det er et månedsblad, og måske under 10 % af dengang storhedstider...?

Ligesom Henriks kvaler med at finde sådanne blade i Ringsted, så tror jeg heller ikke at man kan finde det helt store i Thisted... jeg har ikke engang en gammel stødder af en onkel med en beskidt tankegang, der kan hjælpe mig...? Måske skulle man forsøge at kigge på Den Blå Avis eller Gul og Gratis?? The Quest begins!
Brugeravatar
TheMallrat

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 10. sep 2013 20:29

Hej Henrik. Og velkommen til. Godt du tog mod opfordringen. :mrgreen:

Mallrat, ja, det er virkelig et scoop af de store, Diabolik gjorde der! Og nej, desværre har Rapport ikke meget andet til fælles med 70'ernes Ugen Rapport end navnet og at der er bare damer i. Men det er år og dag siden, jeg sidst har købt et nyt nummer. Nutildags er man jo, så vidt jeg ved, nødt til at købe en dvd sammen med bladet og prisen er fuldstændig vanvittig. Jeg tvivler på, at det kan overleve på langt sigt, når man tænker på det store gratisudbud, som internettet tilbyder. Hvis forlaget så i det mindste ville gå neden om og hjem, så kunne fans smide pdf-udgaver af de gamle numre ud på nettet, men det går jeg ikke ud fra lader sig gøre i dag uden at få smækket et erstatningskrav i fjæset med det vons.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf HenrikL » ons 11. sep 2013 15:34

Min kærlighedsaffære med Rapport startede i drengeårene, da jeg fandt min morfars samling, som var gemt godt, men heldigvis ikke godt nok, af vejen i min morfar og mormors kolonihavehus i en forstad til København. Men da Thyboe forlod skuden, skete der noget med bladet, og jeg mistede efterhånden interessen. Og betale for en dvd, det gider jeg altså ikke i disse internettider.
Brugeravatar
HenrikL

Geografisk sted: Midtsjælland

Næste

Skriv et svar
17 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Sniksnak