• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
4 indlæg • Side 1 af 1

Gyserfilm for børn?

Indlægaf Gizmo » man 12. dec 2005 10:10

Min datter på 10 år elsker et godt gys. Nu er vi startet i den rolige ende af genren med komiske titler som GREMLINS, CASPER, SCOOBY-DOO, GHOSTBUSTERS og THE ADDAMS FAMILY - men hun har også med stor fornøjelse set ARACHNOPHOBIA.

Kan I anbefale andre horror-titler, der egner sig til et yngre publikum?
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Re: Gyserfilm for børn?

Indlægaf Vang » man 12. dec 2005 10:49

Gizmo skrev:Min datter på 10 år elsker et godt gys. Nu er vi startet i den rolige ende af genren med komiske titler som GREMLINS, CASPER, SCOOBY-DOO, GHOSTBUSTERS og THE ADDAMS FAMILY - men hun har også med stor fornøjelse set ARACHNOPHOBIA.

Er hun bange for spøgelser? Ellers kan jeg anbefale børnegyseren "Den hvide dame", der heldigvis også kan ses af voksne. Og hvis hun kan se Arac og Gremlins så kan hun også se "Eight Legged Freaks". Hvad med "Dykkerne" og "Miraklet i Valby", de er suveræne, og så er de i øvrigt danske.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Larsemand » man 12. dec 2005 11:09

Prøv denne:

Billede
Larsemand

Re: Gyserfilm for børn?

Indlægaf Gynther Meyer » tors 15. dec 2005 19:03

Gizmo skrev:Min datter på 10 år elsker et godt gys. Nu er vi startet i den rolige ende af genren med komiske titler som GREMLINS, CASPER, SCOOBY-DOO, GHOSTBUSTERS og THE ADDAMS FAMILY - men hun har også med stor fornøjelse set ARACHNOPHOBIA.

Da jeg var ti år gammel, så jeg "The Godfather" og "afskåret-hestehoved-i-sengen"-scenen skræmte mig frygteligt. I lange, lange tider efter checkede jeg fodenden, inden jeg gik i seng. Sååh, det er nok ikk' lige dén du skal vise hende. Men hvad med nogle af de gamle japanske Godzilla-film?
Brugeravatar
Gynther Meyer

Geografisk sted: 5 min før sprogrevisionen i '48
  • Hjemmeside

Skriv et svar
4 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm