• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Kræmmermarkedet ‹ Køb og salg-snak

Her kan du diskutere alt, hvad der har at gøre med "kræmmermarkedet".
Skriv et svar
1828 indlæg • Side 46 af 122 • 1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 122

Re: Hvilken film købte du i dag

Indlægaf larsskive » tors 14. nov 2013 23:38

HenrikL skrev:Ja, Lars, den film kan vi godt blive enige om at elske, selvom jeg engang i 80'erne var ude for, at nogle rødder i biografen begyndte at råbe op om, at den var for langsom og actionfattig.
Jeg har forresten læst et sted, at filmen skulle være en metafor for intet mindre end 'det vilde vestens død.' Man mærker dog tydeligt, at Leone var glad for John Ford.

Så vidt jeg husker, kalder Christopher Frayling Once Upon a Time... for den første postmodernistiske film. Har du forresten nogensinde set Cemetery Without Crosses? Den kan anbefales. :D

Nå der var godt nok nogen rødder der mente at den var for langsom og actionfattig, hmm den er lige som den skal være :)
Nej den Cemetery Without Crosses har jeg dog aldrig set, er den ude på dansk dvd eller??
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf HenrikL » fre 15. nov 2013 00:28

Nej, jeg kender ikke til nogen dansk udgivelse af Cemetery. Jeg fandt den i denne boks, som i øvrigt er den bedste spaghetti-boks, jeg nogensinde er stødt på :D :D :

http://www.amazon.co.uk/Best-Spaghetti- ... r-mr-title
Brugeravatar
HenrikL

Geografisk sted: Midtsjælland

Indlægaf larsskive » fre 15. nov 2013 03:41

Ja den box ser sgu cool ud :D Og så er den ikke så dyr igen, så det kan da vist ikke gå helt galt med at investere i den.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf HenrikL » fre 15. nov 2013 04:32

Ja, den er langt bedre end gennemsnittet. Normalt vil jeg anbefale forsigtighed, når det gælder spaghetti-bokse, for mange holder en elendig kvalitet, både med hensyn til billedkvalitet og film, men denne her er noget for sig, og kan tilbyde nogle klassikere som f.eks. Ringo, samt hævnperlen Cemetery Without Crosses, som jeg synes er smuk og meget tragisk og med en fantastisk musikalsk score, om end ikke så actionpræget som sædvanligt for genren. Desuden indeholder boksen den den bedste kampsportswestern nogensinde. Samt en af de dårligste nogensinde. :D

Man kan selvfølgeligt altid diskutere, hvor meget italiensk stil der f.eks. er over Giuliano Gemmas Ringo-film og westerns i det hele taget, men de er i alle tilfælde klassikere. Giuliano Gemma bliver jo af mange betragtet som en slags brobygger mellem det traditionelle amerikanske og den ny Leone-stil. Gemma er knapt så kynisk, som mange af genrens andre antihelte, om end han måske nok virker kynisk i A Pistol for Ringo. Han minder en del om Burt Lancaster med et stort smil på læben :D :D .

Der er som sagt mange elendige bokse derude. Jeg købte f.eks. engang een med den uhørt mørke og gotiske Klaus Kinski-hævnwestern And God Said to Cain, der nærmest er en horrorwestern, men billedet var så dårligt, at jeg efterfølgende måtte investere i en thailandsk udgave med tysk audio, som jeg ikke forstår mange ord af. Til gengæld er billedet fint. :roll:
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf Ed Larsen » ons 27. nov 2013 15:11

HenrikL skrev:Ja, den er langt bedre end gennemsnittet. Normalt vil jeg anbefale forsigtighed, når det gælder spaghetti-bokse, for mange holder en elendig kvalitet, både med hensyn til billedkvalitet og film, men denne her er noget for sig, og kan tilbyde nogle klassikere som f.eks. Ringo, samt hævnperlen Cemetery Without Crosses, som jeg synes er smuk og meget tragisk og med en fantastisk musikalsk score, om end ikke så actionpræget som sædvanligt for genren. Desuden indeholder boksen den den bedste kampsportswestern nogensinde. Samt en af de dårligste nogensinde. :D

Man kan selvfølgeligt altid diskutere, hvor meget italiensk stil der f.eks. er over Giuliano Gemmas Ringo-film og westerns i det hele taget, men de er i alle tilfælde klassikere. Giuliano Gemma bliver jo af mange betragtet som en slags brobygger mellem det traditionelle amerikanske og den ny Leone-stil. Gemma er knapt så kynisk, som mange af genrens andre antihelte, om end han måske nok virker kynisk i A Pistol for Ringo. Han minder en del om Burt Lancaster med et stort smil på læben :D :D .

Der er som sagt mange elendige bokse derude. Jeg købte f.eks. engang een med den uhørt mørke og gotiske Klaus Kinski-hævnwestern And God Said to Cain, der nærmest er en horrorwestern, men billedet var så dårligt, at jeg efterfølgende måtte investere i en thailandsk udgave med tysk audio, som jeg ikke forstår mange ord af. Til gengæld er billedet fint. :roll:

Jeg kan bekræfte, at linkede bokssæt er rigtig godt. Amazon oplyser iø meget hjælpsomt: "You purchased this item on 30 Jun 2011".
Brugeravatar
Ed Larsen

Geografisk sted: Jyderup
  • Hjemmeside

Indlægaf HenrikL » ons 27. nov 2013 17:20

Ja, det bokssæt er i en klasse for sig. :D
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf HenrikL » lør 30. nov 2013 01:02

:D Købte forresten denne her gamle sag for ikke så længe siden:
Billede
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf larsskive » lør 30. nov 2013 19:04

HenrikL skrev::D Købte forresten denne her gamle sag for ikke så længe siden:
Billede

Den er rigtig flot :)
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf HenrikL » søn 1. dec 2013 10:42

Ja, og enorm. Krævede hele 18 tegnestifter. :D
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf larsskive » søn 1. dec 2013 20:50

Ja så er det godt nok stor :D
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf HenrikL » søn 1. dec 2013 23:07

Desværre er der ikke mange steder, jeg kan hænge plakater, da de fleste af mine vægge er af beton. :|
Brugeravatar
HenrikL

Indlægaf Ed Larsen » ons 4. dec 2013 13:03

Seneste VHS-køb, en obskur tv-thriller fra 1989. Mig bekendt ikke ude på dvd (men laserdisk - har set et par eksemplarer til salg på ebay). Købt hos amazon.co.uk; der er stadig en del privatsælgere på markedspladsen som ligger inde med interessante bånd. Og de skal have sig dem godt betalt!

Billede
Brugeravatar
Ed Larsen

Geografisk sted: Jyderup
  • Hjemmeside

Indlægaf larsskive » ons 4. dec 2013 17:15

Kan godt lide coveret på den vhs du købte her :)
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » ons 4. dec 2013 22:05

HenrikL skrev:Jeg har forresten læst et sted, at filmen skulle være en metafor for intet mindre end 'det vilde vestens død.' Man mærker dog tydeligt, at Leone var glad for John Ford.

Apropos John Ford vs. Sergio Leone...
Leone sagde følgende om forskellen på Leone's westerns og Ford's westerns i et interview med Oreste De Fornari;

Sergio Leone skrev:"Ford was an optimist, I am a pessimist... When Ford's characters opens a window, what they see, in the end, is a horizon full of hope, while mine are always afraid of getting a bullet between the eyes when they open a window!"

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf HenrikL » tors 5. dec 2013 15:17

Det er måske derfor, jeg synes bedst om Leone, for jeg er også en pessimistisk sjæl.
Brugeravatar
HenrikL

ForegåendeNæste

Skriv et svar
1828 indlæg • Side 46 af 122 • 1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 122

Tilbage til Køb og salg-snak