• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
3104 indlæg • Side 85 af 207 • 1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 207

Re: Seneste VHS-fund (hvis det interesserer nogen...)

Indlægaf larsskive » fre 13. dec 2013 01:05

Mads skrev:Jo det var det nemlig. Og altså også udlejningsfilm fra Juno Media.

Har du ellers fået fat i nogle spil til den xbox? Eller løbet over nogle andre sjove ting de her dage :)
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Mads » fre 13. dec 2013 01:34

Nej, ingen spil, men jeg købte faktisk et par bånd i dag:

Billede

Den til venstre var jeg især glad for at finde. Den hedder Saviour of the Soul, og det er en Hong Kong film, som blev vist i dansk tv i starten af 90'erne. Jeg optog den på video dengang og så den mange siden, det er en forrygende omgang action/sci-fi. Jeg var faktisk igang med at lede efter den på DVD eller laserdisc for et par uger siden, efter at jeg havde læst Henrik Larsens nye Obskuriøst-blad om dansk tv i 80'erne, for det satte tankerne igang om mine egne tv-oplevelser igennem tiden. Det her var en af de store, og jeg synes godt nok at det var lidt af et lykketræf at samle den op i en butik i København. Det er et fint bånd fra Hong Kong, og det er i virkelig flot kvalitet, så den glæder jeg mig til at gense. Og det er selvfølgelig også fedt at samle en dansk ex-rental op, når det er en Linda Blair-gyser. Filmen har jeg dog allerede stående i min DVD-samling.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf larsskive » fre 13. dec 2013 01:48

Mads skrev:Nej, ingen spil, men jeg købte faktisk et par bånd i dag:

Billede

Den til venstre var jeg især glad for at finde. Den hedder Saviour of the Soul, og det er en Hong Kong film, som blev vist i dansk tv i starten af 90'erne. Jeg optog den på video dengang og så den mange siden, det er en forrygende omgang action/sci-fi. Jeg var faktisk igang med at lede efter den på DVD eller laserdisc for et par uger siden, efter at jeg havde læst Henrik Larsens nye Obskuriøst-blad om dansk tv i 80'erne, for det satte tankerne igang om mine egne tv-oplevelser igennem tiden. Det her var en af de store, og jeg synes godt nok at det var lidt af et lykketræf at samle den op i en butik i København. Det er et fint bånd fra Hong Kong, og det er i virkelig flot kvalitet, så den glæder jeg mig til at gense. Og det er selvfølgelig også fedt at samle en dansk ex-rental op, når det er en Linda Blair-gyser. Filmen har jeg dog allerede stående i min DVD-samling.

Ja det var da noget af et lykketræf at du lige skulle finde den her i Danmark, det må man da sige var ret heldigt,
Den anden med Linda Blair kender jeg vist ikke, hvad er orginal titlen på den?
Men den Obskuriøst-blad har også sat tankerne i gang med mig, med film der var gået helt i glemmebogen, den er sgu rigtig god :)
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Mads » fre 13. dec 2013 01:54

Linda Blair-filmen er The Chilling fra 1989:

http://www.imdb.com/title/tt0097059/
Brugeravatar
Mads

Indlægaf larsskive » fre 13. dec 2013 02:08

Den ser da ret cool ud :)
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Ed Larsen » fre 13. dec 2013 19:30

Billede

Fund er måske ikke det rette ord, for jeg har såmænd købt filmene af en samlerkollega. Det er længe siden, jeg fandt noget selv, herude i Nordvestsjælland. Selv Røde Kors butikkerne er ved at droppe båndene.

Anyway, hovedattraktionen her (i mine øjne) er "3rd Degree Burn". Jeg er blevet ret glad for thrillere fra senhalvfjerdserne og firserne (kaldes af og til neo-noir), efter at arbejdet med tv-indekset til nyeste og kommende nr. af Obskuriøst har genopfrisket hukommelsen. Desværre er mange af de titler, jeg har genopdaget ikke ude på dvd - og det gælder også for "3rd Degree Burn". Resten er lidt blandet: "Spymaker" er ude på dvd, men til ret pebret pris (er sikkert udgået). Ray Bradbury serien som det danske bånd bare er en lille smagsprøve på, kan kun fås i dårlig discount kvalitet på dvd.
Brugeravatar
Ed Larsen

Geografisk sted: Jyderup
  • Hjemmeside

Indlægaf Ed Larsen » fre 13. dec 2013 19:33

Mads skrev:Nej, ingen spil, men jeg købte faktisk et par bånd i dag:

Billede

Jeg er ikke stødt på titlen i programmerne for DR og TV2 - mit arkiv går til og med 1996. Den titel ville jeg bestemt have noteret ned og checket. Måske har du set filmen på Kanal2?

Vh Henrik
Brugeravatar
Ed Larsen

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » fre 13. dec 2013 20:12

Den blev vist på DR under titlen Sølvræven lørdag den 23. oktober 1993. Og nej, det er ikke fordi jeg har en hukommelse som en elefant, at jeg lige kan slynge datoen ud. Men Henrik Rytter skrev en længere artikel om filmen og visningen af den i Inferno nr. 11. Her kan man også læse at den version, der blev vist, er en stærkt forkortet udgave af filmen.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Ed Larsen » fre 13. dec 2013 20:54

Mads skrev:Den blev vist på DR under titlen Sølvræven lørdag den 23. oktober 1993. Og nej, det er ikke fordi jeg har en hukommelse som en elefant, at jeg lige kan slynge datoen ud. Men Henrik Rytter skrev en længere artikel om filmen og visningen af den i Inferno nr. 11. Her kan man også læse at den version, der blev vist, er en stærkt forkortet udgave af filmen.

Ah, ok, den titel stødte jeg godt på.
Har ikke set filmen selv, så den kommer nok ikke med i indekset til det kommende Obs. Med mindre, at jeg laver et appendix med "titler som også bør ses"... hvilket faktisk er en hel del.
Brugeravatar
Ed Larsen

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » fre 13. dec 2013 21:04

Tja, den bør i hvert fald ses. Og som Hr. Rytter skriver i sin artikel var det 'et vigtigt skridt' for DR at vise en Hong Kong actionfilm, det var jo ikke noget man var vant til at se i fjernsynet.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf larsskive » lør 14. dec 2013 04:46

potpotdk skrev:
larsskive skrev:
Selvjustitsminister skrev:
larsskive skrev:Du får da støvet en del bånd op :D

Jeg har väret heldig og falde over nogle stykker som faktisk faldt i min smag den seneste tid. Men ellers kan der gå länge i mellem mine fund. Desvärre virker det til at en del af second hand butikkerne skrotter vhs'erne, så der går nu ikke länge för jeg ikke kan finde noget som helst.

Så må jeg snuppe billige dvd'er der i stedet for

Ja sådan er det også her i Skive. de fleste genbrugs butikker er begyndt at fjerne vhs, og kun sælge disney film og tegnefilm

Det skal ikke være kede af sådan er det også her i Thisted at genbrug fjerne vhsfilm
Og kun sælge disneyfilm

Sådan er det vist blevet mange steder, det er da noget træls noget, at de kun vil sælge tegnefilm nu :?
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Ed Larsen » lør 14. dec 2013 14:49

larsskive skrev:
potpotdk skrev:
larsskive skrev:
Selvjustitsminister skrev:
larsskive skrev:Du får da støvet en del bånd op :D

Jeg har väret heldig og falde over nogle stykker som faktisk faldt i min smag den seneste tid. Men ellers kan der gå länge i mellem mine fund. Desvärre virker det til at en del af second hand butikkerne skrotter vhs'erne, så der går nu ikke länge för jeg ikke kan finde noget som helst.

Så må jeg snuppe billige dvd'er der i stedet for

Ja sådan er det også her i Skive. de fleste genbrugs butikker er begyndt at fjerne vhs, og kun sælge disney film og tegnefilm

Det skal ikke være kede af sådan er det også her i Thisted at genbrug fjerne vhsfilm
Og kun sælge disneyfilm

Sådan er det vist blevet mange steder, det er da noget træls noget, at de kun vil sælge tegnefilm nu :?

De satser på forældre, der leder efter noget billigt til ungerne. Ellers tror jeg også, at børnefilm på vhs ville udgå.

DVD udvalget i genbrugsbutikkerne er iø ikke noget at råbe hurra for. Ditto musik cd'er. Min lokale Røde Kors har to-tre hylder med cd'er, men det er dansktop og underholdning, det hele. Ikke et ærligt rockalbum.
Brugeravatar
Ed Larsen

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » lør 14. dec 2013 18:42

Bare lidt småtterier fra den seneste tid...

Dansk hippie-komedie med bla. Buster Larsen, Eddie Skoller, Jørgen Olsen (Fra Brødrene Olsen) og en dejlig afklædt (full frontal!!!) Birthe Neumann!!!!!
Billede

Roger Corman's Masque of the Red Death... Mærkelig blandings artwork; Richard Ciupka's Curtains blandet med Karl Freund's The Mummy... Men pyt med det; Filmen er uklippet, i modsætning til mange andre udgaver!!
Billede

Michael Nahay's The Thursday Morning Murders ... Danmark er åbenbart et af de meget få lande hvor denne film er udgivet på video!!!!
Billede

Ralph Thomas' Percy ... Den danske titel er 'Percy - han mistede noget vitalt', så kan I jo selv gætte på hvilket!! :wink:
Billede

Michele Lupo's Tropical Express (Africa Express) ... Har aldrig stødt på denne release før... Set den mange gange på Polygram/HemVideo Film...
Billede

Arthur Marks' Bonnie's Kids
Billede

Robert Voskanian's The Child (aka. Zombie Child or Kill and Go Hide) ... Meget creepy zombie/spøwelses-film!!!
Billede

Don Sharp's Callan ... Biograffilm baseret på den populære TV-serie
Billede

Arch Nicholson's Dark Age ... Faktisk en p*ssegod croc-on-the-loose film!!!
Billede

Richard Donner's The Omen ... KLIPPET... But hey, collector's can't be choosers!!! :D
Billede

Sam Firstenberg's Avenging Force ... En ritti' 80'er popcornfilm!!! Så vidt jeg husker, så er dette 1. udgaven...
Billede

Oliver Stone's Platoon... Sammen med Kubrick's Full Metal Jacket (og lidt Sidney J. Furie's The Boys in Company C) en af de bedste 'Nam-flicks... Har ikke tjekket, men rygtet siger at DVD-udgaverne mangler/har en forkortet en scene... om den er komplet i denne udgave vides ikke... endnu! :)
Billede

John Hayes' End of the World... Det er så her, at udgaven er vigtigere end filmen... 'Regnbuefarvet' Hem er bare SÅ sjælden at finde, at her sk*der jeg på filmen - her er det udgivelsen der er vigtig!!!
Billede

Ja, okay... Der er da undtagelser... Curtis Harrington's The Killing Kind... Har aldrig før set et udlejningskassette af denne seriemorder sleazer't!!
Billede

Italo Zingarelli's I'm for the Hippopotamus (Io sto con gli ippopotami) ... Det siges, at DVD-udgaverne er klippede... Jeg har dog ikke tjekket endnu... Atter en film til min 'to do'-liste!!
Billede

Sidney Lumet's The Deadly Affair ... Har en svaghed overfor disse koldkrigs spionthrillere
Billede

Charlie Loventhal's My Demon Lover... Romantisk monter komedie... Jeg kan huske, at jeg så den mens jeg arbejdede i Bjørn's Video... og har aldrig fået muligheden for at se den igen før nu... Sikkert noget skrammel, men glæder mig stadig til at gensé den... Special Make-Up Efx holdet er dog ikke det der sku' ødelægge filmen...
Billede

Michael Schultz' Timestalkers ... En af de titler der har været på min wantliste i laaang tid... Sci-fi/western TV-film med Kinski
Billede

Ruggero Deodato's S.O.S. Concorde (Concorde Affaire '79) ... 1ste udgaven... Desværre har en eller anden åndsbolle klippet coveret til fordi tossen ikke gad at finde en kassette der passede til coveret... Hedning!!!
Billede

Pete Ariel's Spielverderber ... Sen-80'er Götz George Tatort episode i spillefilmslængde...
Billede

Chris Munger's Kiss of the Tarantula ... Omend ikke andet, så er det fanner'mer' et fedt covet!!!
Billede

David O'Malley's Easy Wheels... Artwork ser forskrækkelig ud, men holdet bag; Oh my... skrevet Sam & Ivan Raimi... Produceret af Bruce Campbell, Sam Raimi, Robert G. Tapert... Selv cast'en har skrevet Evil Dead hen over den!!!
Billede

Godfrey Ho's Ninja in the Killing Fields... Godfrey Ho til dels Hong Kongs svar på Demofilo Fidani!
Billede

Stefano Vanzina's Flatfoot on the Nile (Piedone d'Egitto)
Billede

Brian G. Hutton's Kelly's Heroes ... OK heist-film i WWII omgivelser...
Billede

Enzo Barboni's Go for It (Nati con la camicia) ... Den første, sidste og eneste Hill/Spencer-film jeg har set i biografen... Så den sammen med min fætter i ABC Biograferne i Horsens... Selvsamme sted som fik min underkæbe til at ramme gulvet da jeg så Emanuelle i Amerika og Ilse - Haremmets Slavepisker...
Billede

Carl Schultz's The Seventh Sign... IMO. en super creepy okkult thriller... Desværre er DK udgaven F/S... Skal ses letterboxed
Billede

Walter Hill's Extreme Prejudice... Hill's vision/version af en moderne Peckinpah western... Ikke den ringeste hyldest jeg har set!!
Billede

Endelig lykkedes at finde frem til en udlejningsudgave af Norman Jewison's Rollerball... Stadig lysår foran 2002-stinker remaket af samme navn... Holdsport udgave af Deathrace 2000 bare på rulleskøjter...
Billede

Tom DeSimone's Reform School Girls... Sybil Danning er med, hvilket gør filmen ok... Wendy O. Williams er med, hvilket gør filmen mere end ok!!!
Billede

Kirsten Stenbæk's Lenin, din gavtyv... 1. og 2. udgave af en FORSKRÆKKELIG dårlig dansk komedie tiltrods for at to af mine favoritter medvirker; Passer og Ryg!!!
Billede

Billede

Brian De Palma's Scarface... 2-kassettes-udgaven!!!
Billede

Og som rosinen i pølseenden, så fik jeg vist lukket danske udlejningsudgaver af Rick Rosenthal's Halloween II indtil 1990-hullet med henholdsvis A-S Panorama Video Distribution- og Nordisk Film Video-udgaverne...
Billede

Billede

Billede

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf larsskive » lør 14. dec 2013 19:29

Det er satme nogle flotte bånd du har fået dig her :D De Maskernes nat er virkelige flotte.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » søn 15. dec 2013 01:59

Ja, det er vildt fede bånd, du har fået fat i, Diabolik!!

VHS-udgaven af BONNIE'S KIDS er i open matte og indeholder nogle bare bryster, som mangler i letterbox-udgaven, der er udsendt på dvd.

http://enlejemordersertilbage.blogspot. ... -1973.html

Billede
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
3104 indlæg • Side 85 af 207 • 1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 207

Tilbage til Genrefilm