• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
17 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Kæpheste-samlinger...

Indlægaf Diabolik » tors 19. dec 2013 19:43

Jeg har lagt mærke til, at nogen udenlandske samlere koncentrerer sig om at samle komplette globale samlinger af enkelte titler eller instruktører; såsom Stefan Moberg's imponerende samling af Lucio Fulci video udgivelser, Chris Ho's ligeså imponerende samling af Mark of the Devil-udgivelser o.s.v. o.s.v. ... Har nogen af Jer en speciel forkærlighed for én bestemt film/instruktør/skuespiller... som I samler på?
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Re: Kæpheste-samlinger...

Indlægaf Ovesen » tors 30. jan 2014 12:39

Underligt at ingen har svaret på dette ellers meget relevante spørgsmål! Selv har jeg en OK samling af Fulci film fra hele verden. Derudover samlede jeg en overgang også Lenzi fra hele verden, men overvejer PT at skille mig af med alt udenlandsk Lenzi og koncentrere mig om de danske udgivelser. Fulci ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre ved, tror jeg beholder båndene indtil videre. Skal dog have købt en del DVD.
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » tors 30. jan 2014 13:07

Ovesen skrev:Underligt at ingen har svaret på dette ellers meget relevante spørgsmål!

Tjah, der plejer jo næsten at være et 'hjertensbarn' i ens samling... En bestemt titel, instruktør, udgivelse o.s.v. o.s.v. ... Så derfor synes jeg at det kunne være sjovt, at se hvilke fokussamlinger folk har...

Ovesen skrev:Selv har jeg en OK samling af Fulci film fra hele verden. Derudover samlede jeg en overgang også Lenzi fra hele verden, men overvejer PT at skille mig af med alt udenlandsk Lenzi og koncentrere mig om de danske udgivelser.

Da jeg startede på at samle VHS var mit mål at samle alt Fulci på dansk rental... og nu, ca. 25 år efter, mangler jeg stadig én af de udgivelser som jeg véd eksisterer; Pil-varianten af Conquest på AB-Collection... Det irriterer mig grænseløst at jeg ikke snuppede den i Læsehesten i Aalborg, da Lars stadig gjorde det i VHS'er!! ohdarn

Den seneste kæphest er hvad jeg kan finde af udgivelser/plakater/programmer/presse af Sergio Leone's Once Upon a Time in the West...

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Ovesen » tors 30. jan 2014 13:24

Imponerende. Jeg har stadig kun en lille håndfuld Fulci DK rentals, hvilket irriterer mig lidt, efter jeg har valgt udelukkende at fokusere på danske rentals.
Brugeravatar
Ovesen

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » tors 30. jan 2014 14:58

Hvis vi snakker vhs, har jeg så mange genre. at der ikke er nogen skuespillere/instruktører der går igen så meget. Måske skulle jeg finde ud af, hvad jeg mest vil samle på, for det med at samle på det hele går jo ikke i længden.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » tors 30. jan 2014 15:44

larsskive skrev: Måske skulle jeg finde ud af, hvad jeg mest vil samle på, for det med at samle på det hele går jo ikke i længden.

Sé det har altid været min hovedregel;
Vælg ét område/emne og koncentrér dig om det... Jeg ville ikke kunne overskue at pludselig skulle inkludere andre landes udgivelser... Det ville min lille hjerne slet ikke kunne bearbejde/rumme... Det ville ende med at jeg sprang fra Herodes til Pilatus i mine indkøb... Jeg har valgt danske exrental udgivelser indenfor de underlødige genrer... Dét er dét min lille hjerne kan kapere!! :lol:
/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf larsskive » tors 30. jan 2014 15:50

Ja det er godt at du går efter noget bestemt :D Ellers ville du da kunne fylde et hus, hvis du samlede på det hele. Jeg vil da også sige mine køb er blevet lidt bedre med tiden, i starten købte jeg alt, nyt som gammelt, og bagefter købte jeg vhs bare de var gamle.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » tors 30. jan 2014 18:52

Min Once Upon a Time in the West-samling... indtil videre;

Komplet italienske 4-sheet (140x200 cm) '68-premiere plakater (Mint)... Pris? You don't wanna know!!!!
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Fransk linen-backed '69 1. udgave (140x200 cm)
Billede

Dansk '76 re-premiere biografplakat... Fik den af min kæreste da jeg fyldte 40... Sælger, den super-idiot, ku' ikke få den til at være i røret, så tossen klippede plakaten til så den passede i røret!!!! :twisted: :twisted: :twisted:
Billede

Komplet US lobbycard-set fra dens premiere i USA 1969... Mint
Billede

Dansk 4-siders pressemeddelelse fra premieren i 1970
Billede

Dansk 2-siders pressemeddelelse fra re-premieren i 1976
Billede

Dansk biografprogram fra premieren i 1970... Alle stillbilleder er taget i alternative vinkler fra de scener som findes i de eksisterende VHS/DVD/Blu-versioner fra filmen, bortset fra 'Jill og Harmonica ved brønden'-billedet... Dette billede er ikke at finde i nogen udgivelse!!!!!
Billede
Billede
Billede
Billede

Dansk VHS-udgave (Fullscreen / uklippet international udgave)
Billede

Dansk 2-disc digipack udgave (Letterbox / uklippet international udgave)
Billede

Tysk limited DVD træboks-udgave (2. udgave / letterbox / uklippet international udgave)
Billede

Tysk limited* Blu træboks-udgave (Letterbox / uklippet international udgave med ca. 45 sek. ny-indsatte scener) [unummereret, men ifølge Paramount's tyske salgsdirektør er der tale om 1:2000]
Billede

Italiensk 1-disc Libro-udgave (Letterbox / ikke engelsk venlig / uklippet international udgave)
Billede
Billede

Italiensk 1-disc udgave (Letterbox / ikke engelsk venlig / uklippet italiensk udgave [ca. 10 minutter længere end international udgave])
Billede

GDM's expandede soundtrack
Billede

Billede

/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf larsskive » tors 30. jan 2014 19:03

Det må jeg nok sige, det er noget af en samling :-) Men det er sgu også en genial film.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf larsskive » tors 30. jan 2014 19:28

Det var sgu da en underlig sælger, der klipper en plakat i stykker, i stedet for at få fat i en større rør :shock:
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Ovesen » tors 30. jan 2014 23:11

Imponerende samling. Jeg havde en gang 4 Profondo Rosso bånd, en DVD, en CD en Vinyl og en plakat. Det syntes jeg var lidt i overkanten, så jeg solgte de udenlandske kassetter og CD'en. I forhold til din samling Diabolik, var det jo intet.
Brugeravatar
Ovesen

• Hjemmeside

Indlægaf Ovesen » tors 30. jan 2014 23:12

-faktisk samlede jeg Argento ligeså manisk som Fulci en overgang, men efterhånden som jeg gik over til DK rentals, strandede jeg ved den danske Inferno, dammit!
Brugeravatar
Ovesen

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » tors 30. jan 2014 23:15

Er Inferno i grunden ikke mere sjælden end Fuglen?
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Ovesen » fre 31. jan 2014 05:18

larsskive skrev:Er Inferno i grunden ikke mere sjælden end Fuglen?

Helt sikkert!
Brugeravatar
Ovesen

• Hjemmeside

Indlægaf vonhegnet » fre 31. jan 2014 09:55

ude på de europæiske retro-film foraer praler bibliostøøøwer HJ tit med, at den kære "Der var engang"-samling
er 12.000 værd, men at han ikke sælger skidtet for under 17!!!!! Jamen sår'n en fin og ædel kollektion lægger man da osse bare fladt ud på bryggersgulvet, lige efter eller inden lillemor vader ind med snefyldte scooterstøvler...jo jo. Og jeg kan se på billedet af den franske plakat, at den holdes voldsomt nede af en dk-x-rental af Milano-Caliber 9, så den er sikkert osse mååågbeskidt!!!!

cheers, lars....der i øvrigt ritti gerne smider en 50'er til dronningens stad for den danske 4 siders presse.....mere fje..fje..fjettelighedsnærig er man da heller ik!!!
"Jens....kald mig...Jens"(Dr Jerslev i SCHIZOFRANTIC)
vonhegnet

Geografisk sted: aalborg

Næste

Skriv et svar
17 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Sniksnak