• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Versioner

Her kan du diskutere alt, hvad der angår forskellige versioneringer af samme film.
Skriv et svar
22 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Re: God Forgives... I Don't vs. Manden de kaldte Englefjæs

Indlægaf Diabolik » lør 1. mar 2014 18:19

Ovesen skrev:Billede

Begge bånd er danske. Det er måske ikke helt tydeligt på billedet, men de to labels er LIDT forskellige papirtyper! Den ene label er hvid, mens limen er "blødt igennem". Den anden label er meget gulnet, men limen er ikke flydt igennem papiret. Førstnævnte er indspillet på et japansk bånd (Fulji) mens den anden er indspillet på et amerikansk bånd. Der er i øvrigt svage spor af noget der kunne ligne mug på det ene bånd, men det er en anden og langt værre historie :|

Enig med Warlock... Det er Danefæ, de to!!!!

Må vi få den anden historie også, pretty please???

/HJ
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Ovesen » lør 1. mar 2014 19:41

Diabolik skrev:Må vi få den anden historie også, pretty please???

/HJ

Der er ikke så meget at sige, andet end at båndet var halvmuggent da jeg købte det. Jeg har aldrig orket at gøre noget ved mugne bånd, har tit afspillet dem, men er blevet noget mere tilbageholdende.
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » lør 1. mar 2014 19:46

Et medlem på Cinehound sagde, at det hjælper at spole et bånd igennem nogle gange først, hvis det ikke er alt for muggent.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Ovesen » lør 1. mar 2014 23:11

Jack J skrev:Et medlem på Cinehound sagde, at det hjælper at spole et bånd igennem nogle gange først, hvis det ikke er alt for muggent.

Det er faktisk også det eneste jeg har gjort indtil nu. Har aldrig haft problemer med, at båndene mugner videre. Det stopper hvis båndet opbevares tørt, og det der måtte være tilbage ender i videomaskinen, som alligevel skal renses en af dagene...
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf larsskive » søn 2. mar 2014 00:31

Jeg har også haft nogle bånd der var meget mug i, jeg spolede dem igennem 6 gange. og så virkede de. Har kun været ude for en enkel, der ikke var til at redde.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » søn 2. mar 2014 10:44

Ovesen skrev:[...]Har aldrig haft problemer med, at båndene mugner videre. Det stopper hvis båndet opbevares tørt, og det der måtte være tilbage ender i videomaskinen, som alligevel skal renses en af dagene...

Der var faktisk en gang (og det er ikke ret lang tid siden) hvor mug på båndene blev anset som værende det analoge svar på AIDS-overtroen; En del mente, at hvis en bånd med mug så meget som bare kom i nærheden af et 'rent' bånd, så ville mugsporerne hoppe over på det 'rene' bånd og også ødelægge det!!! :D

Er helt enig med Ovesen... Bare båndet opbevares på et tørt sted, hvor det ikke udsættes for for store temperatursvingninger, så kommer muggen ikke tilbage...
/HJ
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Kinski » søn 2. mar 2014 10:53

Ovesen skrev:Billede

Begge bånd er danske. Det er måske ikke helt tydeligt på billedet, men de to labels er LIDT forskellige papirtyper! Den ene label er hvid, mens limen er "blødt igennem". Den anden label er meget gulnet, men limen er ikke flydt igennem papiret. Førstnævnte er indspillet på et japansk bånd (Fulji) mens den anden er indspillet på et amerikansk bånd. Der er i øvrigt svage spor af noget der kunne ligne mug på det ene bånd, men det er en anden og langt værre historie :|

Smukt Ovesen! Jeg husker Video Filmudlejningen havde en Techno-udgave, men da jeg ville købe det sammen med en række andre spaghettier, så var båndet forsvundet?!
Kommende koncerter:

http://www.myspace.com/DoomedDenmark
Brugeravatar
Kinski

Geografisk sted: Amager
  • Hjemmeside

Foregående

Skriv et svar
22 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Tilbage til Versioner