• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Versioner

Her kan du diskutere alt, hvad der angår forskellige versioneringer af samme film.
Skriv et svar
3 indlæg • Side 1 af 1

Martyrs

Indlægaf Ovesen » tors 13. mar 2014 17:16

Jeg så Martyrs i går aftes, men er i tvivl om, hvorvidt jeg så en klippet version. Den løb ca 97 min, hvor jeg andre steder har set spilletiden til 99 ? Nogen der ved, hvad der eventuelt mangler i en klippet version?
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Re: Martyrs

Indlægaf Diabolik » tors 13. mar 2014 19:00

Ikke at jeg har noget svar til dette konkrete spørgsmål, men hvilken udgivelse skulle være 99 min.? Er tiden baseret på Bluray-tid, er det en NTSC-udgivelse, er den målt med eller uden selskabers 'nag'-screens osv. osv.?
Tit og ofte så angiver folk bare den tid der står på DVD'en eller video'en i blind tillid til at 'det er da filmens spilletid for der står jo på coveret'... Eks. kig på dine DVS-udgivelser... Stortset alle angiver en spilletid på 100 minutter... Ingen gider at tjekke, fysisk, spilletiden længere... Jeg spurgte en gang en hollandsk samler om spilletiden på VFP-udgaven af Day of Violence, da den benytter samme artwork som den klippede WM-udgave her i DK... Han skrev tilbage at den var 102 minutter... 'Det ku' jeg da nok se på coveret!!!'...
/HJ
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Re: Martyrs

Indlægaf Ovesen » tors 13. mar 2014 19:22

Diabolik skrev:Ikke at jeg har noget svar til dette konkrete spørgsmål, men hvilken udgivelse skulle være 99 min.? Er tiden baseret på Bluray-tid, er det en NTSC-udgivelse, er den målt med eller uden selskabers 'nag'-screens osv. osv.?

99 min var tiden angivet på Uncut.dk. Det var en US DVD der blev anmeldt. Normalt er tidsangivelser ikke noget jeg betragter som andet end vejledende, men da Vang plejer at gå op i den slags (det er ham der anmeldte den på uncut) tænkte jeg der kunne være noget om snakken. Jeg fandt en sammenligning af en klippet version med den unratede, og umiddelbart tror jeg det var den uklippede jeg så. Det der vakte min mistro var, at man ikke så selve flåningen af hovedpersonen, men kun følgerne. Jeg fandt det lidt underligt at man ikke så det mindste, men det er vel nok for at fremme chokeffekten, når det bagefter afsløres, at hun er blevet flået levende. I don't know. Det er nok under alle omstændigheder ikke en film jeg ser igen, da den i høj grad lever af chok og overraskelser.
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Skriv et svar
3 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Versioner