• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
28 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Hjælp til backwoodsfilm

Indlægaf Munchausen » tors 26. jan 2006 12:28

Hey.

Jeg så en film som knægt, som jeg lige er kommet i tanke om igen. Den handler vistnok om et ægtepar som er ude og køre i en eller anden skov, hvor de bliver overfaldet af 2 skovhuggereagtige typer, (kan ikke huske om de er brødre). De gør det hurtigt af med manden, men kvinden mishandler og voldtager de igennem filmen. Eftersom det er mange år siden jeg har set den, kan jeg ikke huske meget mere af den. Er der nogen der kender til sådan en fætter?

Derudover, så er jeg vild med plakaten til Dværgen. Den må jeg fandme få set.
Munchausen
Munchausen

Indlægaf Ovesen » tors 26. jan 2006 13:12

det kunne være Mothers Day, med den fantastiske danske titel; "SPLATTERFILMEN Skovhuggerne"
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Munchausen » fre 27. jan 2006 12:31

Nej det er ikke den desværre. Den her er i en helt anden stil i forhold til Troma filmene. Den minder lidt om "Midnight", og er også fra samme periode sluthalvfjerdserne - startfirserne.
Munchausen
Munchausen

Indlægaf Vang » fre 27. jan 2006 12:38

Munchausen skrev:Nej det er ikke den desværre. Den her er i en helt anden stil i forhold til Troma filmene. Den minder lidt om "Midnight", og er også fra samme periode sluthalvfjerdserne - startfirserne.

Mon ikke det er Sunburst (Aka. Slashed Dreams) som fik den meget rammende titel Voldtaget af skovmænd på dansk video?: http://www.imdb.com/title/tt0072179/
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Munchausen » fre 27. jan 2006 13:01

Det er heller ik´den. Som sagt så bliver manden nakket meget tidligt i filmen og kvinden bliver slæbt med hjem til de 2 skovhuggeres kæmpehus, hvor de holder hende fanget, voldtager og mishandler hende. Jeg ved godt det ikke er meget info, men ville meget gerne se den igen, da jeg er ved at skrive en dansk backwoods gyser.
Munchausen
Munchausen

Indlægaf Ovesen » fre 27. jan 2006 13:31

Hmmm.... det lyder ikke heeeelt bekendt, men det lyder fandme GODT!
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Jacinto Molina » fre 27. jan 2006 13:40

Hvis det ikke er Sunburst så ved jeg ikk hvad det er.
"The Blood Runs In Rivers, And The Drill Keeps Drilling"
Brugeravatar
Jacinto Molina

• Hjemmeside

Indlægaf Jacinto Molina » fre 27. jan 2006 15:13

Kunne det måske være "CAGED TERROR" det lyder lidt som den :?:
"The Blood Runs In Rivers, And The Drill Keeps Drilling"
Brugeravatar
Jacinto Molina

• Hjemmeside

Indlægaf Gizmo » tirs 31. jan 2006 14:08

Munchausen skrev:... da jeg er ved at skrive en dansk backwoods gyser.

Det lyder da cool. Har det mon været prøvet på dansk før? Richard Laymon har skrevet en del af disse "langt ude i skoven"-bøger - og genren lever stadig:

http://www.dorchesterpub.com/Dorch/prod ... &L1=1&L2=0
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » tirs 31. jan 2006 14:31

Gizmo skrev:og genren lever stadig:

En af mine baskiske venner har lige færdiggjort en backwoodsfilm Bosque de sombras med Gary Oldman i hovedrollen:

http://www.thebackwoodsmovie.com/
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf OverKill » tirs 31. jan 2006 19:02

Kristensen skrev:
Gizmo skrev:og genren lever stadig:

En af mine baskiske venner har lige færdiggjort en backwoodsfilm Bosque de sombras med Gary Oldman i hovedrollen:

http://www.thebackwoodsmovie.com/

Den ser ellers ret spændende ud.
Riddler: You and your trained, exploding shark!

Penguin: How was I to know they'd have a can of shark repellent Bat-spray handy?
Brugeravatar
OverKill

Geografisk sted: Galten (som i orne)
  • Hjemmeside

Indlægaf Munchausen » ons 1. feb 2006 12:35

Desværre. Det er heller ikke "Caged terror". Det er nok umuligt at finde ud af hvad det er for én.

Ja jeg har gået og lavet/skrevet en del kortfilm og novellefilm de sidste år, og tænkte nu var det på tide at springe ud i en spillefilm. Og da horror er min favoritgenre, kunne det kun være sådan én. Det er dog ikke helt en backwoods, men en blanding af mange horrorgenrer. Jeg forventer dog først at gå i gang med at skyde den i sommeren 07, da der skal samles en del penge først. Medmindre der er nogle herinde der har et par mill. liggende derhjemme :wink:
Munchausen
Munchausen

Indlægaf Dreyer » ons 1. feb 2006 14:33

Den eneste, der umiddelbart falder mig ind, er Just Before Dawn, men det kan alligevel ikke være den. Den har dog to skovhuggeragtige typer... ;)

Der er mange afskygninger af backwoodstemaet... Udover Just Before Dawn er der (blandt mange andre) Deliverance, The Prey, Rituals, The Final Terror, Bloodstalkers, Don't Go in the Woods, The Forest og Savage Water, men af de af dem, jeg har set, er der ikke rigtigt nogen, der passer på det, du oplyser... Jeg kender ikke så meget til de fire sidste, så det kunne måske være en af dem?

The Backwoods virker ellers fed...
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf OverKill » ons 1. feb 2006 19:49

Dreyer skrev:Den eneste, der umiddelbart falder mig ind, er Just Before Dawn, men det kan alligevel ikke være den. Den har dog to skovhuggeragtige typer... ;)

Der er mange afskygninger af backwoodstemaet... Udover Just Before Dawn er der (blandt mange andre) Deliverance, The Prey, Rituals, The Final Terror, Bloodstalkers, Don't Go in the Woods, The Forest og Savage Water, men af de af dem, jeg har set, er der ikke rigtigt nogen, der passer på det, du oplyser... Jeg kender ikke så meget til de fire sidste, så det kunne måske være en af dem?

The Backwoods virker ellers fed...

kan sige det ikke er Don't Go in the Woods
Riddler: You and your trained, exploding shark!

Penguin: How was I to know they'd have a can of shark repellent Bat-spray handy?
Brugeravatar
OverKill

Geografisk sted: Galten (som i orne)
  • Hjemmeside

Indlægaf Munchausen » ons 1. feb 2006 21:54

Nu har jeg bestilt Mothers day, da det er den der kommer tættest på mine erindringer. Er der nogle herinde der har set August underground? Er den noget værd?

Tak for hjælpen til alle der har bidraget med bud. Har fundet et par titler, af dem I har nævnt, jeg skal ha set.
Munchausen
Munchausen

Næste

Skriv et svar
28 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm