• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
7 indlæg • Side 1 af 1

Fanget i sequel-fælden

Indlægaf Gizmo » fre 3. feb 2006 10:03

Når man samler på horror, bliver man hurtigt en slave af genrens mange sequels - også selv om disse ofte har en ganske tvivlsom kvalitet. Man er på ingen måde tvunget til at købe alle disse 2'ere, 3'ere, 4'ere osv., men det pynter på hylden, hvis man har har det hele stående. Jeg fik lukket CHILD'S PLAY-serien forleden (måske bortset fra den unratede udgave af SEED OF CHUCKY), men et køb af den koreanske WISHING STAIRS førte til to film på min indkøbsliste, da filmen faktisk er en 3'er. I øjeblikket indeholder denne liste 71 titler og det er grusomt at tænke sig, at man evt. skal ud i at købe 8 AMITYVILLE-film. Gys! Og hvad med en komplet CHILDREN OF THE CORN-samling? Skræk og rædsel!

Man kan kun elske denne genre...
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Indlægaf GinJohn » lør 4. feb 2006 23:21

Har personligt valgt at sige stop ved Fredag den 13. nr. 4, men det kribler alligevel i fingrene selvom man ved, at resten af serien er noget (endnu) værre høj.
Brugeravatar
GinJohn

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Gizmo » søn 5. feb 2006 17:03

GinJohn skrev:Har personligt valgt at sige stop ved Fredag den 13. nr. 4, men det kribler alligevel i fingrene selvom man ved, at resten af serien er noget (endnu) værre høj.

Jeg har en svaghed for 6'eren og er i det hele taget ganske glad for denne serie. Mangler kun JASON GOES TO HELL. Filmene er nu nede i en 50'er stykket, så det er ikke den voldsomme udgift at få dem alle...
Brugeravatar
Gizmo

• Hjemmeside

Re: Fanget i sequel-fælden

Indlægaf Kristensen » man 6. feb 2006 15:25

Gizmo skrev:(måske bortset fra den unratede udgave af SEED OF CHUCKY)

I går aftes fik jeg set Seed of Chucky (glimrende underholdning forøvrigt) i den danske fra Nordisk som vidst nok er R-rated. Men hvor meget er klippet og er det gore, profaniteter eller?

Kristensen
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Gizmo » man 6. feb 2006 15:59

Kristensen skrev:I går aftes fik jeg set Seed of Chucky (glimrende underholdning forøvrigt) i den danske fra Nordisk som vidst nok er R-rated. Men hvor meget er klippet og er det gore, profaniteter eller?

Aner det ikke, men coveret siger "more gore, more gags". Alt i alt er filmen et minuts tid længere i den unratede udgave, så...

Udgaven fra Nordisk Film er ganske rigtigt den R-ratede, hvilket bestemt ikke er det samme som en "klippet" eller "censureret" version. Det er trods alt den version, der har været vist i biffen.
Brugeravatar
Gizmo

• Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » man 6. feb 2006 16:33

Gizmo skrev:Udgaven fra Nordisk Film er ganske rigtigt den R-ratede, hvilket bestemt ikke er det samme som en "klippet" eller "censureret" version.

Tjaahhhh, men omvendt vil det da komme bag på mig hvis den havde mere gore og gags end den unratede.

K
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Gizmo » man 6. feb 2006 17:02

Kristensen skrev:Tjaahhhh, men omvendt vil det da komme bag på mig hvis den havde mere gore og gags end den unratede.

Så har jeg udtrykt mig uklart. Det irriterer mig bare lidt, at R-ratede versioner pr. definition opfattes som "klippede". At man som instruktør eller filmselskab kan forhandle med MPAA om hvor meget en blodig eller voldelig film skal ændres for at få en R-rating (eller en endnu lavere rating) er en ting, men i sidste ende det så den version, der er den officielle. At man så senere kan få en endnu mere blodig udgave på dvd er noget andet. Det virker som om at filmmagerne efterhånden godt ved hvilke scener, der skal "gemmes" til den unratede version, hvor alt er tilladt.
Brugeravatar
Gizmo

• Hjemmeside

Skriv et svar
7 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm