• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
7 indlæg • Side 1 af 1

Hvilken film?

Indlægaf Beikes » tirs 7. feb 2006 00:05

Jeg har længe gået rundt med indre billeder af denne her film, en film der blev vist i fjernsynet ca. 1980 (+/- et par år) og som er fra denne tid.

Jeg husker meget lidt fra filmen, da jeg ikke var ret gammel dengang.

Vi er inde på et kraftværk eller lignende, med et eller to hold (mænd og kvinder) i enten gule eller røde heldragter (begge dele hvis 2 hold?), de skal højst sandsynlig finde noget, eller forhindre noget i denne labyrint, en labyrint man også ser sideløbende på skærmen, hvor disse mennesker vises som små prikker i labyrinten.

Og så husker jeg en anden scene (som gerne skulle være fra samme film) et udendørs-shot hvor der kører en bil (guldfarvet Trans-Am med ørn på kølerhjelmen?) på vejen, og ind i billedet kommer der denne helikopter med en kæmpe magnet og fanger bilen.

Tja...det er alt hvad jeg kan huske fra denne film, og selvom jeg har søgt alverdens databaser med disse oplysninger, kan jeg ikke finde noget.

En ven fortalte mig en dag, med stor sikkerhed i stemmen, at den hedder 'Farlig Mission' (!) Men hvis dette er rigtigt, så er det jo den danske titel, og den har ikke været mig til meget hjælp.

Er der en af jer derude, der kan hjælpe mig med denne film? Jeg er før blevet kaldt internet-detektiven, men her må jeg sgu give op...mine oplysninger er for få :/

HJÆLP!
Rock N Roll is not a fashion, it's a way of life..
Brugeravatar
Beikes

Geografisk sted: The Gates Of Hell..
  • Hjemmeside

Re: Hvilken film?

Indlægaf Vang » tirs 7. feb 2006 01:02

Beikes skrev:Jeg har længe gået rundt med indre billeder af denne her film, en film der blev vist i fjernsynet ca. 1980 (+/- et par år) og som er fra denne tid.
HJÆLP!

DR sendte i starten af 80erne en række "farlig"-film og der var ganske rigtigt en der hed "Farlig mission". Jeg husker dog ikke originaltitlen, men i samme serie viste de "Farlig fuldmåne" (Death Moon anmeldt på Uncut) og Farlig planet (Killings at Outpost Zeta anmeldt på Uncut), hvis det er til nogen hjælp. du kan evt. skrive en email til DR. De plejer at være ganske hjælpsomme med den slags.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Beikes » tirs 7. feb 2006 21:52

Tak for det hurtige svar! Ja, så blev jeg da lidt klogere, og det ser ud til at jeg er kommet et stykke nærmere..

Nu vil jeg prøve en forespørgsel hos DR, men hvis der er andre der ligger inde med mere konkret viden, så post endelig :)
Brugeravatar
Beikes

• Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » tirs 7. feb 2006 23:15

DFI's database siger, at den her film hed Farlig mission i DK-bio:

http://www.imdb.com/title/tt0082476/
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Beikes » ons 8. feb 2006 00:39

På mystisk vis har jeg fundet endnu et brudstykke frem fra hukommelsen:

Hvis jeg nu siger at det foregår i et NASA lignende hovedkvarter, med store stjernekikkerter etc. er det så til nogen hjælp?

Hvad hedder en stjernekikkert på engelsk? Så kan jeg da prøve at søge dét som keyword på IMDB..
Brugeravatar
Beikes

• Hjemmeside

Indlægaf Vang » ons 8. feb 2006 00:47

Jeg faldt over denne tråd om "farlig"-emnet. Nu kan jeg godt huske Ted Danson i stram sort agentspandex - så det må være Once upon a spy du også har set.

http://news.fantastik.dk/article.php?id=951&group=fantastik.film&first=0
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Beikes » ons 8. feb 2006 09:03

YES! Det må definitely være den! Og nu synes jeg også jeg kan mindes Ted Danson i heldragt :shock:

Fantastisk! Alt er muligt med indernedded!

Igen, mange tak for hjælpen.
Brugeravatar
Beikes

• Hjemmeside

Skriv et svar
7 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm