Filmen kredser om en flok hårde læderjakker i Nærum. Det hele starter med at lædderjakkerne tæver en ung mand godt og grundigt. Han bliver efterladt blødende på gulvet. Derefter eskalerer vildsomhederne og der bliver kidnappet, dræbt og røvet. Det lyder sim barske sager, og med tanke på dansk film på det tidspunkt, tror jeg også det har været det. Nu om dage er virker det nok lidt tamt til tider, men de får faktisk skudt nogle af slåskampene ret effektivt, specielt året taget i betragtning. I det hele taget synes jeg Knud og sin fotograf generelt har styr på det visuelle, der bliver skiftet vinkler og klippet på en måde som hæver den over meget lavbudget jeg har set - til tider er det faktisk rigtigt elegant.
Er filmen så et glemt mesterværk, nja det er den ikke, og det skyldes den lidt svage historie. Historien og manuskript er der hvor det lave budget vises tydeligst. Med det sagt synes jeg de unge mennesker gør hvad de kan for at få det til at være underholdende. Det sort hvide billede klæder filmen og det er sgu meget sjovt at hænge ud med Nærums hårde drenge i lidt over en time.
Knud står for drejebog og instruktion

Men hvis instruktion er instruktion, hvad er 'regi' så?

Og så lige noget for tekniknørderne