• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
15 indlæg • Side 1 af 1

Case of the Scorpion's Tail

Indlægaf Giordani » tors 6. apr 2006 15:52

Er det en Giallo der er værd at investere i? Og er denne http://www.axelmusic.dk/productDetails/850752001394 DVD god (transfer etc.)?

På forhånd tak for svaret.
Brugeravatar
Giordani

Geografisk sted: kbh. v.

Re: Case of the Scorpion's Tail

Indlægaf Jacinto Molina » tors 6. apr 2006 19:59

Giordani skrev:Er det en Giallo der er værd at investere i? Og er denne http://www.axelmusic.dk/productDetails/850752001394 DVD god (transfer etc.)?

På forhånd tak for svaret.

Well, det skulle være en rigtig god transfer har den ikke selv men den er også uncut har fået giallo flip efter jeg købte Luciano Ercoli boxen pænt nice
"The Blood Runs In Rivers, And The Drill Keeps Drilling"
Brugeravatar
Jacinto Molina

• Hjemmeside

Indlægaf Dreyer » tors 6. apr 2006 21:25

Jeg synes den er glimrende - en af Martinos bedste (min favorit, i hvert fald), selvom han ikke rigtigt leger med genren. Til gengæld formår han at gøre det med formlen, der netop er dens styrke: han sælger suspens, vold, sex, og mysterier med farvestrålende, superstiliseret æstetik.

NoShame, der hurtigt er blevet DVD-samleres nye kæledække, leverer en DVD med flot lyd- og billedside (begge er X-Rateds udgave langt overlegne).

Kan du lide gialli, er Case of the Scorpion's Tail værd at tjekke ud, og NoShames skive er af uovertruffen kvalitet.
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf Thure » fre 7. apr 2006 13:22

Jeg vil også sige, den er forholdsvis gedigen. Men nogen pragt-giallo bliver den aldrig. Skal du vælger en af NoShames gialli - så gå efter Djævelens kniv (aka: The Strange Vice of Signora Ward): http://www.axelmusic.dk/productDetails/850752001493

// T
Brugeravatar
Thure

Indlægaf Skøtt » fre 7. apr 2006 13:31

Thure skrev:så gå efter Djævelens kniv (aka: The Strange Vice of Signora Ward): http://www.axelmusic.dk/productDetails/850752001493

// T

Yæs, den er spitze.
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Giordani » fre 7. apr 2006 13:46

Mange tak skal i have - begge film er nu bestilt.

Hvis der er andre gode Gialli, som i syntes jeg skal se, så må i endelig ikke tøve med at skrive det her i tråden :-)
Brugeravatar
Giordani

Indlægaf Dreyer » fre 7. apr 2006 15:21

Thure skrev:Jeg vil også sige, den er forholdsvis gedigen. Men nogen pragt-giallo bliver den aldrig. Skal du vælger en af NoShames gialli - så gå efter Djævelens kniv (aka: The Strange Vice of Signora Ward): http://www.axelmusic.dk/productDetails/850752001493

// T

Tænk sig, jeg synes det er lige omvendt - The Case of the Scorpion's Tail har lidt saftigere højdepunkter end The Strange Vice of Mrs. Wardh, hvor Martino i sidstnævnte til gengæld udforsker genrens narrative muligheder mere (læs: flere krumspring i historien). NoShame's udgivelse af sidstnævnte har desværre en lille mærkværdighed på det engelske lydspor, hvor musikken direkte dropper ud på bestemte tidspunkter - jeg er ikke sikker på, om det er tilsigtet eller en nødløsning.

Begge er dog at foretrække fremfor Your Vice Is a Locked Room and only I Have the Key, den rodede All the Colors of the Dark, eller den lidt upolerede Torso - som alle tre dog er værd at tjekke ud for giallofans (ikke alle giallofans tænder på det samme, må man huske!).

Giordani skrev:Hvis der er andre gode Gialli, som i syntes jeg skal se, så må i endelig ikke tøve med at skrive det her i tråden :-)

Se den var straks sværere. Hvad har du allerede set? Jeg kan kun sige at mine favoritter indtil videre nok omfatter de to ovennævnte Martino'er, såvel som What Have You Done to Solange?, Seven Blood-stained Orchids, Strip Nude for Your Killer, og Argentos Deep Red og The Cat o'Nine Tails (Tenebre finder jeg lidt for blottet for giallo-charme, og der er lidt for mange falske toner fra skuespillerne). Jeg glæder mig forøvrigt meget til BUs The Fifth Cord og Black Belly of the Tarantula - min "giaydar" siger mig at de er værd at se.
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf Giordani » fre 7. apr 2006 15:31

Jeg er rimelig grøn på giallo området, har faktisk kun rigtig gjort mig i Mario Bava og i særdeleshed Dario Argento's værker. Så alt, der er værd at se, af Umberto Lenzi, sergio Martino, Lucio Fulci etc. vil jeg gerne høre om.

Ved godt det er meget bredt, og jeg har lavet noget research på mrådet, men det er altid rart med nogle behjælpelige ord fra dedikerede filmelskere :-)
Brugeravatar
Giordani

Indlægaf Dreyer » fre 7. apr 2006 15:38

Giordani skrev:Jeg er rimelig grøn på giallo området, har faktisk kun rigtig gjort mig i Mario Bava og i særdeleshed Dario Argento's værker. Så alt, der er værd at se, af Umberto Lenzi, sergio Martino, Lucio Fulci etc. vil jeg gerne høre om.

Ved godt det er meget bredt, og jeg har lavet noget research på mrådet, men det er altid rart med nogle behjælpelige ord fra dedikerede filmelskere :-)

Argento er altid et godt sted at starte. Fulci's Don't Torture a Duckling regnes af mange for en af genrens mesterværker - desværre har den en lousy finale some ødelagde den for mig - så den er værd at overveje. Selv foretrækker jeg den barske The New York Ripper, hvis det skal være Fulci - teknisk set er den vel en giallo, men lidt ligesom Tenebre har den ikke helt den typiske giallo-atmosfære. Lenzis udspil indenfor genren er vist rimeligt bredt, fra det sofistikerede til det tacky - Seven Blood-stained Orchids er en fornøjelse!

Men det lyder til du har fat i den rigtige ende - meget af glæden ved at opdage en genre er også at få lov at udforske den på egen hånd. På den måde finder du i hvert fald ud af, hvad DU kan lide! ;) God fornøjelse!
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf Jacinto Molina » fre 7. apr 2006 18:13

Nu hvor vi er inde på Noshames giallo udgivelser kommer der d.25 april et boxsæt med : THE RED QUEEN KILLS 7 TIMES og THE NIGHT EVELYN CAME OUT OF THE GRAVE men man skal være hurtig for der kun 7000 eksemplarer
Brugeravatar
Jacinto Molina

• Hjemmeside

Indlægaf Dreyer » fre 7. apr 2006 18:18

Jacinto Molina skrev:Nu hvor vi er inde på Noshames giallo udgivelser kommer der d.25 april et boxsæt med : THE RED QUEEN KILLS 7 TIMES og THE NIGHT EVELYN CAME OUT OF THE GRAVE men man skal være hurtig for der kun 7000 eksemplarer

Sælges med ultra-tacky action-figur! :?
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf Jacinto Molina » fre 7. apr 2006 18:55

Dreyer skrev:
Jacinto Molina skrev:Nu hvor vi er inde på Noshames giallo udgivelser kommer der d.25 april et boxsæt med : THE RED QUEEN KILLS 7 TIMES og THE NIGHT EVELYN CAME OUT OF THE GRAVE men man skal være hurtig for der kun 7000 eksemplarer

Sælges med ultra-tacky action-figur! :?

Jamen men det gør jo heller ikke noget det pynter :D
Brugeravatar
Jacinto Molina

• Hjemmeside

Indlægaf Dr. Humpp » ons 12. apr 2006 02:24

Af Martinos giallos vil jeg kan bedst li Strange Vice of mrs. Wardh, derefter All The Colors Of The Dark, Torso (vinder ved gensyn), Case Of The Scorpions Tail og Your Vice Is a Locked Room. Alle er fremragende film og yderst seværdige med genrens mere eller mindre logiske plot twists. All The Colors er lidt fjollet, men meget underholdende Rosemary's Baby 'ripoff'.

NoShame's dvd'er er af høj kvalitet, både print og extras.
Dr. Humpp

Geografisk sted: Olga's House Of Shame aka Amar

Indlægaf Mikkel Harris » ons 12. apr 2006 11:01

Oh boy, I want that action-figure! Er der nogen blandt os, der har set de to film og kan anbefale dem?
Brugeravatar
Mikkel Harris

Indlægaf Dr. Humpp » ons 12. apr 2006 13:53

The Night Evelyn Came Out Of The Grave er pænt blodig og endnu mere sleazy, en personlig favorit på linje med The Bloodspattered Bride. Trash, men god (gotisk) trash. På tide der kommer en ordentlig dvd, den fra Glen Danzig var pinlig.
Dr. Humpp

Geografisk sted: Olga's House Of Shame aka Amar

Skriv et svar
15 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm