• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
7 indlæg • Side 1 af 1

The Last House on the Left

Indlægaf Boogeyman » lør 22. apr 2006 15:32

Jeg kan ærligt sige at det er den dårligste film jeg nogensinde har set.
Den er en skamplet og burde aldrig, aldrig, ALDRIG nævnes i sammenhæng med klassikere som Texas Chain Saw Massacre.

A bunch of crap!
Fear is a place
Brugeravatar
Boogeyman

Geografisk sted: Dragør

Indlægaf gorzelak » lør 22. apr 2006 16:07

:)
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Beikes » lør 22. apr 2006 21:29

Syg form for humor! :shock:
Rock N Roll is not a fashion, it's a way of life..
Brugeravatar
Beikes

Geografisk sted: The Gates Of Hell..
  • Hjemmeside

Re: The Last House on the Left

Indlægaf Dreyer » lør 22. apr 2006 22:40

Boogeyman skrev:Jeg kan ærligt sige at det er den dårligste film jeg nogensinde har set.
Den er en skamplet og burde aldrig, aldrig, ALDRIG nævnes i sammenhæng med klassikere som Texas Chain Saw Massacre.

A bunch of crap!

Jeg er naturligvis ikke enig... LHotL er meget barsk, og der er ikke nogen silver lining i slutningen. Men hvem siger, at man skal gå fra en film med en god fornemmelse? Cravens film viser vold i dens grimmeste form, og den afsky, man føler, ophøjer filmen, og understreger at den selv tager afstand fra volden. Mange brokker sig over "the cop humour" - personligt finder jeg den ikke morsom, men den generer mig heller ikke. Den virker måske lidt upassende i perspektivet af de ubehagelige ting, der sker mellem Krug, hans ofre, og den ene af disses forældre.

Det værste ved LHotL for mig er klipningen. Mange versioner ser simpelthen sammenlappede ud, og den hollandske version, der skulle være den længste, er ingen undtagelse - det ser halvfærdigt ud, og det er tydeligt, at der mangler lidt hist og her. Det trækker desværre lidt ned fra hvad der ellers er en voldsom filmoplevelse.

Dreyer
Brugeravatar
Dreyer

Indlægaf Petter » søn 23. apr 2006 14:46

Last House... er absolut en film der er delte meninger om. Jeg kunne godt lide den første halvdel, hvor de to piger blive ydmyget voldtaget og myrdet. Specielt fordi jeg fandt personerne meget troværdige og komplekse. Næsten endnu bedre, var scenen hvor forældrene havde tilkaldt landbetjenten, som tydeligvis havde endnu større interesse i fødselsdags kage, end i at finde deres forsvunde datter. Stærke uforglemmelige scener.

Desværre syntes jeg filmen knækkede hen imod slutningen, og forældrenes hævn virkede snarere lidt fjollet end egentligt brutal. Joken med pick up trucken og hønsene var også håbløst malplaceret.

Jeg vil aldrig kalde filmen et mesterværk, men alt i alt er det nu stadig en fin lille film.

Og David Hess holder altid!
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Indlægaf Boogeyman » tirs 2. maj 2006 22:02

Petter skrev:Last House... er absolut en film der er delte meninger om. Jeg kunne godt lide den første halvdel, hvor de to piger blive ydmyget voldtaget og myrdet. Specielt fordi jeg fandt personerne meget troværdige og komplekse. Næsten endnu bedre, var scenen hvor forældrene havde tilkaldt landbetjenten, som tydeligvis havde endnu større interesse i fødselsdags kage, end i at finde deres forsvunde datter. Stærke uforglemmelige scener.

Her er jeg meget uenig. Pigernes skuespil var simpelthen så ulideligt dårligt, for ikke at tale om forældrenes. Der var hverken frygt eller skræk i deres ansigter.

Men ja, to each his own.
Fear is a place
Brugeravatar
Boogeyman

Geografisk sted: Dragør

Indlægaf Petter » tirs 9. maj 2006 16:21

Boogeyman skrev:
Petter skrev:Last House... er absolut en film der er delte meninger om. Jeg kunne godt lide den første halvdel, hvor de to piger blive ydmyget voldtaget og myrdet. Specielt fordi jeg fandt personerne meget troværdige og komplekse. Næsten endnu bedre, var scenen hvor forældrene havde tilkaldt landbetjenten, som tydeligvis havde endnu større interesse i fødselsdags kage, end i at finde deres forsvunde datter. Stærke uforglemmelige scener.

Her er jeg meget uenig. Pigernes skuespil var simpelthen så ulideligt dårligt, for ikke at tale om forældrenes. Der var hverken frygt eller skræk i deres ansigter.

Men ja, to each his own.

Nu nævnte jeg nu intet om skuespillet.
Jeg kan da godt være enig i, at det ikke var lutter top præstationer. Men David Hess, Fred J. Lincoln, Jeramie Rain og Marc Sheffler, som spillede de fire psykopater var altså yderst overbevisende.
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Skriv et svar
7 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm