• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
36 indlæg • Side 3 af 3 • 1, 2, 3

Indlægaf Petter » søn 16. jul 2006 08:27

'Cannibal Holocaust' er egentligt satire, hvilket mange naturligvis har svært ved at gennemskue.

Når en film kan blive så kendt udelukkende på grund af, at nogle dumme dyr bliver slået ihjel viser det vel, at instruktørens budskab var korrekt!
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Indlægaf Larsemand » søn 16. jul 2006 10:31

Er den satire? Kan du uddybe?
Larsemand

Indlægaf Mikkel Harris » søn 16. jul 2006 14:01

Cannibal Hollocaust er da verdens fedeste film!!! Og hvis man ikke synes den er go, så er man bare en lille pussi, der ikke kan tåle en skid. Og så er den bare en skidesjov film med patter og nogle små aber der blive dræbt på de fedeste måder. Så ka de sku lære det. Og torturene er bare så realistik. Det er helt vildt. Og der er en indianerkælling der bliver volttaget og spidet med en gren. Wauv!!! Men den er skam osse en dyb, dyb satire over vestens brugsforeninger og tv-avisen, og man ved slet ikke hva der er virkligheden og hva der ikke er virkligheden. Det ene øjeblik er det virkligt og det næste øjeblik er det ikke vigtigt alligevel. Det er bare så dybt. Kaninbaler er det fedeste der findes!!!
Brugeravatar
Mikkel Harris

Indlægaf Larsemand » søn 16. jul 2006 16:52

Mikkel Harris skrev:Cannibal Hollocaust er da verdens fedeste film!!! Og hvis man ikke synes den er go, så er man bare en lille pussi, der ikke kan tåle en skid. Og så er den bare en skidesjov film med patter og nogle små aber der blive dræbt på de fedeste måder. Så ka de sku lære det. Og torturene er bare så realistik. Det er helt vildt. Og der er en indianerkælling der bliver volttaget og spidet med en gren. Wauv!!! Men den er skam osse en dyb, dyb satire over vestens brugsforeninger og tv-avisen, og man ved slet ikke hva der er virkligheden og hva der ikke er virkligheden. Det ene øjeblik er det virkligt og det næste øjeblik er det ikke vigtigt alligevel. Det er bare så dybt. Kaninbaler er det fedeste der findes!!!

Er det her en joke? Det regner jeg med det er. Men om den er MENT Som satire eller ej, det er nu det jeg mener. :)
Larsemand

Indlægaf mikkelsvendstrup » man 17. jul 2006 10:03

Mikkel Harris skrev:Cannibal Hollocaust er da verdens fedeste film!!! Og hvis man ikke synes den er go, så er man bare en lille pussi, der ikke kan tåle en skid. Og så er den bare en skidesjov film med patter og nogle små aber der blive dræbt på de fedeste måder. Så ka de sku lære det. Og torturene er bare så realistik. Det er helt vildt. Og der er en indianerkælling der bliver volttaget og spidet med en gren. Wauv!!! Men den er skam osse en dyb, dyb satire over vestens brugsforeninger og tv-avisen, og man ved slet ikke hva der er virkligheden og hva der ikke er virkligheden. Det ene øjeblik er det virkligt og det næste øjeblik er det ikke vigtigt alligevel. Det er bare så dybt. Kaninbaler er det fedeste der findes!!!

hahaha...smukt Harris :)
http://www.uncut.dk
http://www.dvdsnak.dk
Brugeravatar
mikkelsvendstrup

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Petter » tirs 18. jul 2006 14:21

Larsemand skrev:

Er det her en joke? Det regner jeg med det er. Men om den er MENT Som satire eller ej, det er nu det jeg mener. :)

Jeg skal naturligvis ikke være for hurtig til at udtale mig. Jeg har ihvertfald ikke noget kendskab til hvad instruktørens fomål med filmen har været.

Men jeg syntes der er flere scener der kan betegnes som værende satire.

Der er naturligvis det grove portræt af mediernes kynisme og hungren efter sensationer.
Der er scenen med edderkobben bare for at tage et eksempel. Selvom deres guide prøver at forklare at den er "fucking dangerous" skal de selvfølgelig lige filme pigens frygt inden de gør det af med bæstet.

Desuden er der en interessant detalje ved at den coke sniffende og ildelugtende bums, som Monroe får til guide viser langt større forståelse og menneskelighed for de indfødtes primitive forhold, end den velklædte bestyrelse på TV stationen, eller de unge, smukke hippier der kommer så voldsomt af dage.

Jeg syntes egentligt at fremstillingen af personerne mindede lidt om George A Romeros zombi film. Omend det er en lidt vag sammenligning.
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Geografisk sted: København

Foregående

Skriv et svar
36 indlæg • Side 3 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Genrefilm